مقامات می گویند که یک افسر اطلاعاتی پاکستان و راننده کشته شدند

این مقامات به شرط ناشناس ماندن صحبت کردند، زیرا آنها مجاز به صحبت با رسانه ها نبودند.

به طور جداگانه، ارتش در بیانیه ای سه شنبه گفت که سه سرباز و سه ستیزه جو در تیراندازی روز دوشنبه در دره اسماعیل خان، یکی از ولسوالی های خیبر پختونخوا کشته شدند. هیچ جزئیاتی در مورد شورشیان کشته شده ارائه نکرد. با این حال، طالبان پاکستانی اغلب سربازان را در شمال غرب و جاهای دیگر هدف قرار می دهند.

طالبان در افغانستان سال گذشته میانجی‌گری آتش‌بس میان طالبان پاکستان و دولت اسلام‌آباد شد، اما شورشیان بعداً به آتش‌بس پایان دادند. از آن زمان، پاکستان شاهد افزایش حملات شبه نظامیان در این کشور بوده است.



منبع

سرتیپ سه مقام امنیتی گفتند که مصطفی بورکی که عمیقاً در عملیات‌ها علیه طالبان پاکستان در سال‌های اخیر شرکت داشت، همراه با راننده‌اش هنگام سفر در استان خیبر پختونخوا «شهید» شدند. استانی که با افغانستان هم مرز است، پایگاه سابق ستیزه جویان بوده است.

اسلام آباد (AP) – مقامات امنیتی و پلیس گفتند که شبه نظامیان مظنون به خودرویی که حامل یک افسر ارشد اطلاعات نظامی در شمال غرب پاکستان بود، کمین کردند و او و راننده اش را کشتند.

این دومین حمله بزرگ به افسران اطلاعاتی از ژانویه بود که طالبان پاکستانی یک افسر ارشد دیگر و همکارش را در استان پنجاب کشتند. بورکی و افسران کشته شده در ژانویه به جمع آوری اطلاعات در مورد ستیزه جویان و نظارت بر حملات به شورشیان معروف بودند.

هیچ مسئولیتی در حمله به بورکی بر عهده نگرفته است.

ارتش به حمله دوم که در آن بورکی و راننده اش کشته شدند اشاره ای نکرد.

طالبان پاکستانی، معروف به تحریک طالبان پاکستان، یک گروه جداگانه اما متحد با طالبان افغانستان است که در حالی که نیروهای آمریکایی و ناتو در آخرین مراحل خروج از افغانستان در اوت 2021 بودند، قدرت را در کشور خود به دست گرفتند.