مقامات می گویند که انکار انتخابات باعث حملات دموکرات های نیومکزیکو شد

باربوآ در بیانیه ای گفت: “پنا یک منکر انتخابات است. او از این افکار خطرناک برای تهدید من و دیگران استفاده کرد.”

(رویترز) – مقامات روز چهارشنبه گفتند که تئوری‌های توطئه انتخاباتی یک نامزد شکست خورده جمهوری‌خواه در نیومکزیکو را وادار کرد تا افراد مسلحی را برای حمله به خانه‌های قانونگذاران دموکرات استخدام کند که سطح جدیدی از خشونت سیاسی را نشان می‌دهد.

آدریان باربوآ، یک کمیسر شهرستان برنالیلو که در حمله 4 دسامبر، گلوله ها از درب ورودی او عبور کرد، گفت که پنا توسط لفاظی های سیاسی بالای دولت هدایت می شد که خشونت را در پاسخ به انتخابات تقلبی توجیه می کرد.

(گزارش توسط اندرو هی؛ ویرایش توسط جاناتان اوتیس)



منبع

مجمع ملی اسپانیایی‌های جمهوری‌خواه گفت که از پنا، یک تازه‌کار سیاسی، با این باور که پزشک سابق نیروی دریایی ایالات متحده و فارغ‌التحصیل علوم سیاسی جنایت را پشت سر گذاشته است، حمایت کرده است.

پنا بلافاصله برای اظهار نظر در دسترس نبود.

حامیان جمهوری خواه گفتند که او پس از گذراندن هفت سال زندان به دلیل محکومیت در سال 2008 به دلیل رهبری یک حلقه دزدی که مشاغل آلبوکرکی را هدف قرار داده بود، به زندگی جنایتکارانه بازگشت.

این گروه در بیانیه ای گفت: “ما روی اسب اشتباهی شرط بندی کردیم. جایی برای خشونت در سیاست ما وجود ندارد.”

پنا، یکی از حامیان سرسخت دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، پس از اینکه قاضی رای داد که از آنجایی که وی واجد شرایط رای دادن است، می تواند در سمت ریاست جمهوری باشد، اجازه نامزدی پیدا کرد. بر اساس قانون نیومکزیکو، مجرمان می توانند پس از گذراندن دوران محکومیت، حق رای خود را بازیابی کنند.

نوشته اندرو هی

این رشته تیراندازی به دنبال دیگر اعمال خشونت آمیز اخیر با انگیزه سیاسی از جمله حمله در سانفرانسیسکو به شوهر نانسی پلوسی، رئیس وقت مجلس نمایندگان، صورت می گیرد. اما با یک سیاستمدار مشتاق که به عنوان مغز متفکر مظنون نامیده می شود، سابقه ای ایجاد می کند.

بر اساس گزارش، سولومون پنا، 39 ساله، اولین جلسه دادگاه خود را در ساعت 1:30 بعد از ظهر (2030 به وقت گرینویچ) بر سر اتهاماتی که او طراحی کرده بود و در یک رشته تیراندازی از 4 دسامبر به بعد با هدف زخمی کردن یا کشتن مقامات دموکرات در آلبوکرکی شرکت داشت، روبرو شد. پلیس.

پنا پس از شکست در رقابت انتخاباتی مجلس نمایندگان ایالتی در ماه نوامبر، حملاتی را انجام داد که در آن هیچ‌کس آسیبی ندید.