مقامات مسکو از پوتین به GTFO می خواهند: “همه چیز اشتباه شد”

حتی در حالی که مقامات دفاعی روسیه به دنبال آن بودند که تسلیم جمعی را چیزی جز یک مانور استراتژیک کوچک جلوه دهند، به وضوح حتی برای بسیاری از وفادارترین یاران پوتین نیز چنین تلقی نشد.

حتی کانال‌های تلگرامی طرفدار کرملین که توسط وبلاگ‌نویس‌های نظامی روسی اداره می‌شوند، با ادعای پیروزی‌های جدید اوکراین در روز شنبه، تغییر چشمگیری در لحن داشتند: آنها علناً شروع به انتقاد از رهبری نظامی – و شخص پوتین – به دلیل شکست‌های شرم‌آور کردند.

گتی

گتی

بزرگترین اسکوپ ها و رسوایی های Daily Beast را مستقیماً در صندوق ورودی خود دریافت کنید. ثبت نام کن.

لفاظی‌هایی که شما و زیردستانتان به کار می‌برید برای مدت طولانی مملو از نابردباری و تجاوز بود که در نهایت کشور ما را به دوران جنگ سرد بازگرداند. در این نامه آمده است که روسیه دوباره مورد ترس و نفرت قرار گرفته است، ما بار دیگر کل جهان را با سلاح های هسته ای تهدید می کنیم.

بیشتر در The Daily Beast بخوانید.

نامه سرگشاده معاونان شهرداری در منطقه لومونوسوفسکی پایتخت روسیه به پوتین با ظاهراً تلاش برای ناامید کردن او به آرامی آغاز شد و به او گفت که در دوره اول و بخشی از دوره دوم خود “اصلاحات خوبی” داشته است.

مطلع باشید و دسترسی نامحدودی به گزارش های بی بدیل Daily Beast داشته باشید. اکنون مشترک شوید.





منبع

تنها یک روز پس از آنکه چند نماینده شهرداری در سن پترزبورگ، زادگاه پوتین، از دومای دولتی خواستند رهبر روسیه را به اتهام خیانت محاکمه کند، همکاران آنها در مسکو به آن پیوستند و خواستار کناره گیری او شدند زیرا دیدگاه های او “به طرز ناامیدکننده ای منسوخ شده است”.

بیشتر و بیشتر مقامات روسیه از ولادیمیر پوتین می‌خواهند که از کرملین بیرون بیاید، زیرا مسکو در این آخر هفته متحمل یک سری از شکست‌های تحقیرآمیز دیگر در اوکراین شد.

پوتین اصرار دارد که جنگ او علیه اوکراین کارهای بزرگی برای روسیه انجام می دهد

همان مبلغان روسی که شش ماه اول جنگ را در مورد یک “پیروزی اجتناب ناپذیر” به سینه کوبیده بودند، ناگهان لحن خود را تغییر دادند. مارگاریتا سیمونیان، سردبیر RT که بارها از مسکو خواسته بود تا اوکراین را بی‌رحمانه نابود کند، ناگهان پست احساساتی در توییتر خواستار اتحاد بین دو ملت شد.

نمایندگان در پایان گفتند: «ما از شما می‌خواهیم به دلیل اینکه دیدگاه‌ها و مدل حکومتی شما به طرز ناامیدکننده‌ای منسوخ شده و مانع توسعه روسیه و پتانسیل انسانی آن می‌شود، از سمت خود خلاص شوید».

یکی از وبلاگ نویسان طرفدار کرملین نوشت: «استالین، به همان اندازه که یک خون آشام بود، هرگز به این موضوع خم نشد و نگفت که ما هیچ چیز را از دست ندادیم و هیچ مشکلی وجود ندارد. برای او، کسانی که ناجوانمردانه فرار می‌کنند و «نیروها را بیرون می‌کشند» زنگ خطر بودند.»

اما پس از آن، “همه چیز اشتباه شد”، نمایندگان گفتند.

در این شرایط، بهترین تصویر از آینده، تصویر کلی از گذشته است. گذشته مشترک ما، اخیر. زمانی که همه با هم بودند، زمانی که روز پیروزی بود، زمانی که رژه برگزار می شد، زمانی که روسی و اوکراینی هر دو آموزش داده می شد، او با احساس نوستالژی نسبت به زمانی که «آهنگ های شگفت انگیزی هم به یک زبان و هم به زبان دیگر خوانده می شد» نوشت.

گرچه آنها هیچ اشاره ای به جنگ علیه اوکراین نکردند، اما درخواست آنها در حالی صورت گرفت که “عملیات نظامی ویژه” پوتین در همسایگی با سردرگمی تماشایی روبرو شد، با فرار هزاران نیروی روسی در حالی که ارتش اوکراین یک سری از حملات متقابل غافلگیرانه را آغاز کرد و نزدیک به 400 نفر را پس گرفت. مایل مربع از قلمرو در عرض چند روز.