مقامات در حال بحث درباره امنیت در صورت کیفرخواست ترامپ هستند

استیون چونگ، سخنگوی کمپین انتخاباتی پنجشنبه در بیانیه‌ای درباره این تحقیق گفت: «دموکرات‌ها از قبل از انتخاب رئیس‌جمهور ترامپ تحقیق کرده و به او حمله کرده‌اند – و هر بار شکست خورده‌اند».

کوهن گفته است که به دستور ترامپ مبلغی بالغ بر 280 هزار دلار به بازیگر پورن استورمی دنیلز و مدل پلی بوی کارن مک دوگال ترتیب داده است. به گفته کوهن، پرداخت ها برای خرید سکوت آنها در مورد ترامپ بود که در آن زمان در اولین کمپین ریاست جمهوری خود بود.

کوهن به جرم خود اعتراف کرد، دوران زندان را گذراند و از خدمت محروم شد. دادستان های فدرال هرگز ترامپ را به هیچ جرمی متهم نکردند.

پرداخت 150000 دلار به مک دوگال توسط ناشر آن زمان روزنامه سوپرمارکت نشنال انکوایرر انجام شد که مانع از افشای داستان او شد.

کوهن و دادستان های فدرال گفتند که شرکت 420,000 دلار به او پرداخت کرده است تا 130,000 دلار پرداختی به دانیلز را بازپرداخت کند و پاداش ها و سایر هزینه های فرضی را پوشش دهد. این شرکت این پرداخت‌ها را به‌عنوان هزینه‌های قانونی طبقه‌بندی کرد.

دادستان های فدرال موافقت کردند در ازای همکاری آن در تحقیقات مالی کمپین که منجر به اتهاماتی علیه کوهن در سال 2018 شد، شرکت مادر انکوایرر را تحت پیگرد قانونی قرار ندهند.

گزارش طولانی از واشنگتن. مایکل آر. سیساک، نویسنده آسوشیتدپرس، مشارکت داشت.



منبع

___

هیئت منصفه بزرگ شاهدان از جمله مایکل کوهن وکیل سابق ترامپ است که می‌گوید در سال 2016 پرداخت‌هایی را به دو زن ترتیب داده است تا آنها را در مورد تماس‌های جنسی که یک دهه قبل با ترامپ داشته‌اند ساکت کند.

مقامات مجری قانون، که مجاز به صحبت علنی نبودند و به شرط ناشناس ماندن با آسوشیتدپرس صحبت کردند، گفتند که مقامات فقط در حال آماده شدن برای صدور کیفرخواست هستند. آنها این گفتگوها را مقدماتی توصیف کردند و در حال بررسی امنیت، برنامه ریزی و موارد عملی حضور احتمالی رئیس جمهور سابق در دادگاه هستند.

دنیلز و حداقل دو دستیار سابق ترامپ – کلیان کانوی مشاور سیاسی سابق و هوپ هیکس سخنگوی سابق – از جمله شاهدانی هستند که در هفته‌های اخیر با دادستان‌ها ملاقات کرده‌اند.

دفتر آلوین براگ، دادستان منطقه منهتن، ظاهراً در حال بررسی این موضوع است که آیا قوانین ایالتی در ارتباط با پرداخت‌ها یا نحوه پرداخت غرامت شرکت ترامپ به کوهن برای ساکت نگه داشتن اتهامات زنان، نقض شده است.

ترامپ وقوع این برخوردها را انکار می‌کند، می‌گوید هیچ اشتباهی انجام نداده است و این تحقیقات را یک «شکار جادوگر» توسط یک دادستان دموکرات می‌داند که قصد خرابکاری در مبارزات انتخاباتی جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ را دارد.

هیچ اعلام عمومی در مورد هیچ چارچوب زمانی برای کار محرمانه هیئت منصفه بزرگ، از جمله هرگونه رأی احتمالی در مورد متهم کردن رئیس سابق وجود ندارد.

نیویورک (AP) – مقامات مجری قانون در نیویورک در حال آماده سازی امنیتی برای احتمال متهم شدن دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در هفته های آینده و حضور در دادگاه منهتن در تحقیقاتی که در مورد پول های خفه کننده پرداخت شده به زنانی که ادعا می کنند درگیری های جنسی پرداخت می شود، انجام می دهند. با او، چهار مقام اجرای قانون روز جمعه گفتند.

دفتر دادستان منطقه منهتن و وکیل ترامپ، جوزف تاکوپینا، هیچ اظهار نظری نکردند. پیامی برای مدیران دادگاه گذاشته شد.