مقامات بایدن با 1.8 میلیون دوز بیشتر واکسن، واکنش آبله میمون را تسریع کردند: آنچه باید بدانیم

کارشناسان بهداشتی با استناد به سیستم غیرمتمرکز مراقبت های بهداشتی آمریکا، خستگی ناشی از چالش های همه گیر کووید-19 و اولویت های رقابتی آژانس های فدرال، گفته اند کاخ سفید فرصت های کلیدی را برای جلوگیری از گسترش ویروس از دست داده است.

داون اوکانل، دستیار وزیر آمادگی و واکنش گفت که کشور همچنین شاهد تحویل سریع 150000 ویال در ماه سپتامبر خواهد بود که در ابتدا برای توزیع در ماه اکتبر برنامه ریزی شده بود.

تعداد موارد: بر اساس آخرین داده های CDC، بیش از 13500 مورد آبله میمون در ایالات متحده تایید شده است. در اوایل این ماه، دولت بایدن آبله میمون را یک وضعیت اضطراری بهداشت عمومی اعلام کرد.

مقامات در عوض به Jynneos اعتماد کرده‌اند، واکسنی که به نظر می‌رسد با مشکلات کمی به خوبی کار می‌کند، اگرچه قبلاً در طول شیوع واقعی آبله میمون آزمایش نشده است.

واکسن ها: از روز دوشنبه، حوزه های قضایی می توانند از مجموع 360000 ویال اضافی یا 1.8 میلیون دوز دوز بیشتری از واکسن درخواست کنند. این باعث تسریع جدول زمانی دولت در مرحله چهار استراتژی ملی واکسن می شود.

1.8 میلیون دوز اضافی از واکسن آبله میمون Jynneos برای سفارش در روز دوشنبه در دسترس است

  • دو کاستی بزرگ مربوط به آزمایش و توزیع واکسن است:

    • در حال حاضر 98 درصد موارد در بین مردان و 93 درصد موارد مربوط به مردانی است که اخیراً تماس جنسی با مردان را گزارش کرده اند.

    • چرا خبر امروز مهم است: آبله میمون، ویروسی با علائمی مانند تب، تورم غدد، دردهای عضلانی و ضایعات دردناک، عمدتاً بر مردان همجنس‌گرا و دوجنس‌گرا در ایالات متحده تأثیر می‌گذارد و بر اساس CDC، 93 درصد موارد در میان مردانی رخ می‌دهد که اخیراً تماس جنسی با مردان را گزارش کرده‌اند. .

      دولت بایدن روز پنجشنبه از گسترش واکسن و منابع درمانی آبله میمون به عنوان بخشی از گام‌های بعدی کاخ سفید در تسریع واکنش خود به این ویروس خبر داد.

      دولت 50000 دوز از انبار استراتژیک ملی را برای حوزه های قضایی کنار خواهد گذاشت تا علاوه بر تخصیص و عرضه واکسن موجود، سفارش دهند.

      مشارکت: Karen Weintraub، USA TODAY

      هفته گذشته در تلاش برای حفظ واکسن‌ها و دریافت هرچه بیشتر واکسن‌ها، FDA مجوز استفاده اضطراری برای واکسن Jynneos صادر کرد که اجازه می‌دهد پنج دوز از ویال تک دوز اصلی دریافت شود.

      دکتر روشل والنسکی، مدیر CDC، گفت: “این رویدادها فرصت های مهمی برای مردم برای ارتباط با جامعه خود و لذت بردن از خود هستند.” آنها همچنین فرصتی برای ارائه پیام‌ها و منابع بهداشت عمومی به جمعیت‌هایی هستند که دسترسی به آن‌ها سخت است.»

      یک برنامه آزمایشی با هدف تهیه واکسن برای حوزه های قضایی میزبان رویدادهای بزرگ LGBTQ با حضور زیاد مردان همجنسگرا و دوجنسگرا

    دولت فورا دستور آزادسازی دوزهای Jynneos را نداد، زیرا مقامات ابراز نگرانی کردند که ممکن است روزی به این دوزها برای مقابله با آبله آبله نیاز باشد، به جای اینکه تشخیص دهند که این دوزها بلافاصله در برابر آبله میمون مورد نیاز است. درباره پاسخ دولت اینجا بیشتر بخوانید.

    آنچه اعلام شد:

    • درمان ضد ویروسی: دولت همچنین روز پنجشنبه اعلام کرد که عرضه داروی ضد ویروسی tecovirimat را که با نام تجاری TPOXX فروخته می‌شود، 50000 دوز افزایش خواهد داد. تخصیص بر اساس تعداد موارد در یک منطقه و تعداد افراد در معرض خطر بالای ابتلا به ویروس، از جمله کسانی که با HIV زندگی می کنند، خواهد بود.

      برنامه آزمایشی پراید، رویدادهای دیگر را هدف قرار می دهد

      باب فنتون، هماهنگ کننده پاسخ به آبله میمون ها در کاخ سفید، روز پنجشنبه گفت: «در مجموع، ما در حال پیشرفت زیادی در مورد آبله میمون هستیم. “این به دلیل کار سخت در سراسر دولت است که دسترسی به واکسن‌ها و آزمایش‌ها را افزایش می‌دهد، به مردم آموزش می‌دهد و اطمینان می‌دهد که حوزه‌های قضایی آنچه را که نیاز دارند دریافت می‌کنند.”

      در حالی که دو واکسن آبله سال‌ها پیش ساخته شد و برای استفاده در برابر آبله میمون تایید شد، ACAM2000 که دولت فدرال منبع زیادی از آن دارد، عوارض جانبی و خطرات شدیدی دارد، بنابراین دوزهای کمی تجویز شده است.

    برای زمینه: واکنش کاخ سفید به آبله میمون‌ها از همان ابتدا مورد انتقاد کارشناسان بهداشتی و حامیان LGBTQ قرار گرفت، زیرا آزمایش‌ها به کندی انجام می‌شود و عرضه کافی واکسن برای پاسخگویی به تقاضا وجود ندارد. در همین حال، اخیراً مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها، تغییراتی را در سازمان از جمله اقدامات کارکنان داخلی و اقداماتی برای تسریع انتشار داده‌ها اعلام کرده است.

    این مقاله در ابتدا در USA TODAY منتشر شد: واکسن آبله میمون 1.8 میلیون دوز بیشتر تحت دولت بایدن دریافت می کند.



  • منبع

    والنسکی همچنین خاطرنشان کرد:

    • 50000 دوز اضافی از درمان ضد ویروسی tecovirimat – فروخته شده با نام تجاری TPOXX – برای درخواست محلی ها

    • پوشش بیشتر آبله میمون:

      گسترش عرضه واکسن، درمان

      نزدیک به 35 درصد از موارد در میان سفیدپوستان، 33 درصد در میان افرادی که اسپانیایی تبار هستند و 28 درصد موارد در میان سیاه پوستان هستند، که نشان دهنده حضور بیش از حد قابل توجهی از افراد سیاه پوست و اسپانیایی در مقایسه با جمعیت عمومی است.

    کاخ سفید به دلیل اشتباهات اولیه در پاسخ انتقاد کرد

    مقامات بهداشتی همچنین در مورد یک برنامه آزمایشی بحث کردند که به ادارات بهداشت ایالتی و محلی اجازه می‌دهد واکسن‌های بیشتری را برای حمایت از تلاش‌های واکسیناسیون در رویدادهای بزرگ LGBTQ که در آن مردان همجنس‌گرا، دوجنس‌گرا و سایر مردانی که با مردان رابطه جنسی دارند، درخواست و دریافت کنند، مانند جشن‌های غرور.

    آزمایش‌ها در ابتدا با الزام ارسال به CDC برای تأیید محدود شدند و حجم آزمایش‌هایی را که می‌توان انجام داد به شدت محدود می‌کرد.