مقامات اطلاعاتی در زمانی که ترامپ بر سر کار بود، اطلاعات حساسی را از او پنهان کردند، زیرا می‌ترسیدند که وی در صورت اطلاع از “زیانی” وارد کند.

داگلاس لندن به نیویورک تایمز گفت: “ما مطمئناً در نظر گرفتیم که “اگر او این موضوع را آشکار کند چه آسیبی می تواند وارد کند؟”

  • سیفر گفت: «اگر فوراً منفعت شخصی یا سیاسی ببیند، هیچ نیازی به پیروی از قوانین، مقررات، پروتکل‌ها یا حتی قوانین احساس نمی‌کند.

    یکی از افسران اطلاعاتی سابق در کتابی توضیح داد که کار با ترامپ چقدر دشوار است، ترامپی که در دوران ریاست جمهوری خود دستیاران اطلاعاتی قدیمی را با افراد وفادار جایگزین کرد و اطلاعات مورد مناقشه مقامات خود را مطرح کرد.

    به عنوان مثال، میشل مارک، خبرنگار اینسایدر گزارش داد که ترامپ دوست نداشت گزارش‌های اطلاعاتی را بخواند و مکرراً هر چیزی را که می‌شنید و با آن مخالف بود نادیده می‌گرفت. او همچنین در جلسات توجیهی اطلاعاتی روی موضوع مورد بحث تمرکز نکرد.

    ترامپ در دوران ریاست جمهوری خود چندین بار اطلاعات طبقه بندی شده را با مردم به اشتراک گذاشته است.

    دونالد ترامپ در حال سخنرانی

    ترامپ در آن زمان گفت: ما یک عکس داشتیم و من آن را منتشر کردم، که من این حق مطلق را دارم.

    داگلاس لندن، که یکی از مقامات ارشد سازمان سیا در مبارزه با تروریسم در دولت ترامپ بود، به تایمز گفت که دستیاران اطلاعاتی در مورد نوع اطلاعاتی که با رئیس جمهور سابق به اشتراک می گذارند محتاط هستند.

    رابطه سخت ترامپ با مقامات اطلاعاتی خودش به طور گسترده مستند شده است.

  • جان سیفر، افسر سابق سرویس های مخفی سیا به اینسایدر گفت که انتشار این تصویر “با تحقیر او نسبت به سیاست خارجی و تخصص اطلاعاتی مطابقت دارد.”

    به عنوان مثال، او در آگوست 2019 از یک انفجار در یک تاسیسات فضایی ایران مطلع شده بود و می خواست تصویر ماهواره ای که به او نشان داده شده است را در حساب شخصی خود در توییتر منتشر کند. دستیاران از این اقدام عقب نشینی کردند و استدلال کردند که ممکن است بینشی در مورد توانایی های نظارتی ایالات متحده ایجاد کند. اما او به هر حال آن را به حساب خود ارسال کرد.

    رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ.ست هرالد/گتی ایماژ

    • یک مقام سابق سیا گفت که اطلاعات آمریکا عمداً برخی از اطلاعات را از دونالد ترامپ پنهان کرده است.

    • بر اساس گزارشی از نیویورک تایمز، مقامات اطلاعاتی گاهی اوقات به عمد اطلاعاتی را از دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا پنهان می کردند، زیرا می ترسیدند «آسیب»ی که او می دانست اگر بداند، می کند.

      رابطه سخت ترامپ با مقامات اطلاعاتی خودش به طور گسترده مستند شده است.

      مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



    منبع

    جان ال. هلگرسون افسر سابق اطلاعاتی در کتابی که توسط سازمان سیا منتشر شده است، می نویسد: «برای جامعه اطلاعاتی، انتقال ترامپ در تجربه تاریخی خود با اطلاع رسانی به روسای جمهور جدید بسیار دشوار بود.

    او گفت: “ما مطمئناً در نظر گرفتیم که “اگر او این موضوع را آشکار کند چه آسیبی می تواند وارد کند؟”