مقامات اصلاحات کالیفرنیا می گویند زنی قاتل “بیوه سیاه” در زندان ایالتی درگذشت

اداره اصلاحات و توانبخشی کالیفرنیا گزارش داد سوزان روسو که توسط دادستان ها به دلیل قتل همسرش در سال 1994 قاتل “بیوه سیاه” لقب گرفته بود، روز جمعه به مرگ طبیعی درگذشت.

او به قتل درجه یک و توطئه برای قتل دیوید روسو 43 ساله محکوم شد. او یک افسر ارشد نیروی دریایی ایالات متحده بود که در ایستگاه هوایی نیروی دریایی لمور خدمت می کرد.

جری براون فرماندار سابق در سال 2017 حکم وی را به 25 سال به ابد تبدیل کرد که باعث شد وی واجد شرایط آزادی مشروط شود.

روسو ترتیبی داد که 100 دلار به دوست پسرش بپردازد تا شوهرش را بکشد تا او بتواند به عنوان همسر بازمانده او از مزایایی از جمله بیمه نامه نزدیک به 1 میلیون دلاری دریافت کند. مقامات می گویند که او به دوست پسر و یک همدستش اجازه ورود به خانه اش را داد، جایی که آنها به شوهرش شلیک کردند و جسد او را از بین بردند.

آسوشیتدپرس در این گزارش مشارکت داشته است.



منبع

روسو در 15 اکتبر 1996 در زندان ایالتی از شهرستان فرسنو بستری شد تا بدون امکان آزادی مشروط در زندان ایالتی سپری کند.

او همچنین به دلیل درخواست از شخص دیگری برای ارتکاب یا شرکت در ارتکاب قتل به شش سال محکوم شد تا به طور همزمان خدمت شود.

روسو 67 ساله بود.

بر اساس یک انتشار خبری CDCR، روسو به مرکز زنان کالیفرنیای مرکزی در چاوچیلا منصوب شد و از 16 اوت در یک مرکز پزشکی محلی تحت درمان بود.

در ژانویه 2018، یک آزادی مشروط به نفع آزادی روسو حکم داد، اما براون آزادی مشروط او را مسدود کرد. در آن زمان، براون گفت که او هنوز یک خطر امنیت عمومی است که “کار بیشتری برای انجام دادن” دارد.

تحقیقات هیئت آزادی مشروط در مورد ادعاهای او مبنی بر کتک خوردن توسط شوهرش پس از آن که براون مجازات او را کاهش داد، بی نتیجه ماند.

اداره پزشکی قانونی شهرستان فرسنو علت رسمی مرگ روسو را تعیین خواهد کرد.

روسو ادعا کرده بود که توسط شوهرش مورد آزار فیزیکی قرار گرفته است. روسو در دادخواست عفو دست‌نویس خود در سال 2012 نوشت: «به نظرم از خودم و فرزندانم در برابر یک شوهر و پدر بدسرپرست محافظت می‌کردم.