مقامات اشغالگر می گویند که اوکراین از موشک های HIMARS تهیه شده توسط ایالات متحده برای حمله به نشست مقامات ارشد همکاری با روسیه استفاده کرد.

اوکراین مسئولیت این حملات را بر عهده نگرفته است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، کریل استرموسوف، معاون رهبر خرسون که در روسیه مستقر شده است، به تلویزیون دولتی روسیه گفت که موشک های HIMARS که توسط ایالات متحده ارائه شده بود روز جمعه به منطقه اطراف دفتر او اصابت کرد.

رئیس اداره جدایی طلب در تلگرام اعلام کرد که دادستان کل جمهوری خودخوانده لوهانسک و معاونش روز جمعه در یک انفجار در دفترشان کشته شدند.

میخائیلو پودولیاک، مشاور ارشد ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، این موضوع را رد کرد که اوکراین پشت انفجار لوهانسک بوده است. توییتر احتمالاً به دلیل گروه های جنایتکار سازمان یافته یا تلاش برای خلاص شدن از شر شاهدان جنایات جنگی بوده است.

در حالی که قبلاً گزارش های پراکنده ای از حملات به مقامات اشغالگر وجود داشته است، آنها معمولاً در چنین مقیاس هماهنگ یا از طریق استفاده از مهمات دوربرد نبوده اند.

اوکراین در حال حاضر در حال انجام یک ضد حمله موفق در منطقه خارکف است، جایی که دستاوردهای قابل توجهی به همراه دارد، همراه با ضدحملات در منطقه جنوبی خرسون.

یک سرباز روسی در حال نگهبانی در خرسون، جنوب اوکراین، در 20 مه 2022.AP

  • چندین مقام طرفدار کرملین در سرزمین های اشغالی اوکراین کشته یا مورد حمله قرار گرفته اند.

  • استریموسوف گفت که در حالی که هنوز برای تایید تعداد تلفات زود است، چندین نفر کشته و زخمی شده اند.

    همچنین گزارش هایی از حملات به مقامات در شهر اشغالی بردیانسک منتشر شده است.

    مقامات اشغالگر ادعا کرده اند که اوکراین به ساختمان اداری که در آن همکاران طرفدار کرملین در خرسون در حال نشست بودند، حمله کرد که این آخرین حمله آشکار به مقامات در سرزمین های اشغالی است.

    اوکراین مسئولیت هیچکدام از این حملات را که همکاران کرملین آن را اقدامات “تروریستی” خوانده اند، بر عهده نگرفته است.

    یک سرباز روسی در حال نگهبانی در خرسون، جنوب اوکراین، در 20 مه 2022.

    فیلم های گرفته شده پس از انفجار به نظر می رسد دود از ساختمان آسیب دیده بیرون می آید.

    مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید





    منبع

    مقامات اشغالگر گفتند که در خرسون، حداقل یک مقام در حمله با موشک های HIMARS کشته شد.

  • به گزارش رسانه های روسی، آلا برخاتنووا، وزیر کار خرسون که از سوی کرملین منصوب شده بود، گفت که در این حمله مجروح شد و راننده او کشته شد.