معاون هریس برای بازدید، از جزیره فیلیپین در میان دشمنی دریایی حمایت کنید

این مقام آمریکایی گفت که هریس بر “اهمیت قوانین بین‌الملل، تجارت بدون مانع و آزادی دریانوردی در دریای چین جنوبی تاکید خواهد کرد.” و در پاسخ به این سوال افزود که واشنگتن نگران این نیست که پکن چگونه این سفر را درک کند.

رومولدز گفت که این نزدیکی در زمانی بسیار مهم انجام شد که ایالات متحده نیاز به ایجاد یک حضور بازدارنده در میان تهدیدات امنیتی فزاینده در منطقه داشت.

یک مقام ارشد دولت آمریکا، پس از شرکت در نشست همکاری اقتصادی آسیا و اقیانوسیه در تایلند، هریس یکشنبه شب به مانیل پرواز خواهد کرد تا روز بعد با رئیس جمهور فردیناند مارکوس جونیور دیدار کند تا با هدف تقویت قدیمی ترین پیمان واشنگتن در آسیا و تقویت روابط اقتصادی گفتگو کند. در یک جلسه توجیهی آنلاین قبل از این بازدید گفت.

این مقام آمریکایی گفت، پس از دیدار روز دوشنبه خود با مارکوس جونیور، هریس قصد دارد با فعالان جامعه مدنی ملاقات کند تا “تعهد و حمایت مستمر ما از حقوق بشر و انعطاف پذیری دموکراتیک” را نشان دهد.



منبع

مارکوس جونیور به بایدن گفت: «ما همچنان به دنبال این مشارکت مستمر و حفظ صلح در منطقه خود هستیم. “ما شرکای شما هستیم. ما متحدان شما هستیم. ما دوستان شما هستیم.»

روموالدز به آسوشیتدپرس گفت: “این تا جایی که می توانید دریافت کنید واضح است، پیامی که آنها می خواهند به چینی ها برسانند این است که “ما از متحدان خود مانند فیلیپین در این جزایر مورد مناقشه حمایت می کنیم.” این دیدار گام مهمی برای نشان دادن اینکه ایالات متحده در حال حاضر چقدر جدی به این وضعیت نگاه می کند، است.

با توجه به حمایت برجسته دولت بایدن از دموکراسی و حقوق بشر، مقامات آن گفته اند که حقوق بشر در هر یک از تعاملات آنها با مارکوس جونیور و مقامات او در راس دستور کار قرار دارد.

روابط آمریکا با فیلیپین در دوران سلف مارکوس، رودریگو دوترته، وارد دوره سختی شد، کسی که تهدید به قطع روابط با واشنگتن و اخراج نیروهای آمریکایی بازدیدکننده داشت، و زمانی تلاش کرد که یک پیمان دفاعی بزرگ با ایالات متحده را لغو کند و در عین حال روابط آرامی با چین و روسیه برقرار کرد. .

ما زمان‌های سختی را سپری کرده‌ایم، اما واقعیت این است که از دیدگاه ما این یک رابطه حیاتی و حساس است. امیدوارم شما هم همین احساس را داشته باشید.»

سفر هریس آخرین نشانه روابط رو به رشد واشنگتن و مانیل در زمان مارکوس جونیور است که در ژوئن پس از پیروزی قاطع در انتخابات ریاست جمهوری را بر عهده گرفت.

خوزه مانوئل رومولدز سفیر فیلیپین در واشنگتن گفت سفر هریس به پالاوان نشان دهنده سطح حمایت آمریکا از یک متحد و نگرانی از اقدامات چین در دریای مورد مناقشه است.

شمال فیلیپین از نظر استراتژیک در امتداد تنگه ای از تایوان قرار دارد و می تواند به عنوان یک پایگاه مهم در صورت تشدید تنش ها بین چین و جزیره خودگردان عمل کند.

در ماه ژوئیه، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده، از چین خواست تا از حکم داوری سال 2016 پیروی کند که ادعاهای سرزمینی گسترده پکن در دریای چین جنوبی را باطل کرد و هشدار داد که واشنگتن موظف است در صورتی که نیروها، کشتی‌ها یا هواپیماهای این کشور تحت تعقیب قرار گیرند، از فیلیپین متحد دفاع کند. حمله در آب های مورد مناقشه

هنگامی که پرزیدنت جو بایدن برای اولین بار در ماه سپتامبر در نیویورک در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل با مارکوس جونیور ملاقات کرد، او بر عمق روابط ایالات متحده با فیلیپین علیرغم برخی بادهای مخالف تأکید کرد.

هریس همچنین قصد دارد با معاون رئیس جمهور سارا دوترته، دختر سلف مارکوس، که بر سرکوب مرگبار مبارزه با مواد مخدر که منجر به کشته شدن هزاران مظنون عمدتاً فقیر شد و جرقه تحقیقات دادگاه کیفری بین المللی را به عنوان جنایت احتمالی علیه بشریت نظارت کرد، ملاقات کند. معاون رئیس جمهور از ریاست جمهوری پدرش دفاع کرده است.

در حالی که دولت بایدن قصد دارد روابط را عمیق تر کند، باید با نگرانی های گروه های حقوق بشر در مورد مارکوس جونیور مقابله کند. رهبر فیلیپین با قاطعیت از میراث پدرش، دیکتاتوری که در یک قیام دموکراسی خواهانه در سال 1986 در بحبوحه جنایات حقوق بشر سرنگون شد، دفاع کرده است. و غارت

این مقام آمریکایی گفت: چین می تواند پیامی را که می خواهد دریافت کند. پیام به منطقه این است که ایالات متحده عضوی از هند و اقیانوسیه است، ما درگیر هستیم و به امنیت متحدان خود در منطقه متعهد هستیم.

واشنگتن و پکن مدت‌هاست در مسیر برخورد در آب‌های مورد مناقشه قرار گرفته‌اند. در حالی که ایالات متحده هیچ ادعایی در مورد این آبراه استراتژیک ندارد، جایی که تخمین زده می شود سالانه 5 تریلیون دلار ترانزیت تجارت جهانی در آن انجام شود، اما گفته است که آزادی دریانوردی و پرواز در دریای چین جنوبی به نفع ملی آمریکا است.

ژنرال بارتولوم باکارو، رئیس ستاد ارتش فیلیپین هفته گذشته گفت که ایالات متحده می خواهد تأسیسات نظامی در پنج منطقه دیگر در شمال فیلیپین بر اساس پیمان همکاری دفاعی در سال 2014 ایجاد کند که به نیروهای آمریکایی اجازه می دهد تا انبارها و محله های زندگی موقت در فیلیپین بسازند. اردوگاه های نظامی قانون اساسی فیلیپین پایگاه‌های نظامی خارجی را ممنوع می‌کند، اما حداقل دو پیمان دفاعی اجازه بازدید موقت نیروهای آمریکایی با هواپیماها و کشتی‌های نیروی دریایی خود را برای تمرین‌ها و آموزش‌های نظامی مشترک می‌دهد.

مانیل، فیلیپین (AP) – معاون رئیس‌جمهور کامالا هریس با سفری که از یکشنبه آغاز می‌شود و شامل پرواز به استان جزیره‌ای روبه‌روی دریای جنوبی چین است، جایی که واشنگتن چین را به قلدری به مدعی کوچک‌تر متهم کرده است، بر تعهد آمریکا به دفاع از متحد پیمان فیلیپین تأکید خواهد کرد. ملت ها

به گفته کمودور آرماند بالیلو، سخنگوی گارد ساحلی فیلیپین، انتظار می رود که گارد ساحلی فیلیپین در یکی از بزرگترین کشتی های گشتی خود، BRP Teresa Magbanua، در پالاوان از هریس استقبال کند، جایی که او در برابر گارد ساحلی، پلیس، ارتش و مقامات دولتی سخنرانی خواهد کرد. .

چین با گشت‌زنی نیروی دریایی و نیروی هوایی ایالات متحده در این آبراه شلوغ مخالف است، که پکن عملاً ادعای آن را دارد. این کشور به واشنگتن هشدار داده است که در آنچه که می گوید یک مناقشه سرزمینی صرفاً آسیایی است – که به خط مقدم حساس رقابت آمریکا و چین در منطقه تبدیل شده است و مدت هاست که به عنوان نقطه عطف بالقوه آسیایی مورد بیم قرار گرفته است، مداخله نکند.

پس از شکایت دولت فیلیپین در سال 2013 در مورد اقدامات تهاجمی فزاینده چین در آب های مورد مناقشه، چین تصمیم سال 2016 توسط یک دادگاه داوری را که در لاهه بر اساس کنوانسیون حقوق دریاها تشکیل شده بود، رد کرد. پکن در داوری شرکت نکرد، حکم خود را به عنوان ساختگی رد کرد و همچنان از آن سرپیچی می کند.

او روز سه شنبه به استان پالاوان، که در امتداد دریای چین جنوبی قرار دارد، پرواز خواهد کرد تا با ماهیگیران محلی، روستاییان، مقامات و گارد ساحلی دیدار کند. او بالاترین رتبه رهبر ایالات متحده تاکنون است که از جزیره مرزی در خط مقدم مناقشات سرزمینی طولانی مدتی که شامل چین، فیلیپین، ویتنام، مالزی، برونئی و تایوان است، بازدید کرده است.