معاون متهم به عضویت در باند “جلادها” در دادگاه خالکوبی را فاش کرد و اسامی را نام برد

قبلاً – به توصیه مشاور شهرستان – خوارز به سؤالات مربوط به خالکوبی خودش پاسخ نداده بود. اما این بار علاوه بر نشان دادن جوهر خود، برخی از جزئیات را توضیح داد. به طور خاص، او گفت که این خالکوبی یک چیز مثبت است و طراحی آن شامل عدد 18 است زیرا او هجدهمین فردی بود که آن خالکوبی را انجام داد. وی گفت که در مجموع تقریباً 40 نماینده دارای خالکوبی مشابه هستند و هیچ کس لیست کاملی از آنها ندارد.

شهادت در دادگاه روز سه شنبه ادامه دارد.

بخش اعظم شهادت خوارس در هفته گذشته همان چیزی را که قبلا گفته بود تکرار کرد زمانی که او در این پرونده اظهار نظر کرد. سپس، مانند الان، اسامی را نام برد، در مورد مهمانی های جوهر کاری صحبت کرد و در مورد روند تصمیم گیری برای اینکه چه کسی می تواند خالکوبی کند صحبت کرد.

پرونده ای که منجر به محاکمه خالکوبی در هفته گذشته شد، در سال 2020 آغاز شد، زمانی که ستوان لری والدی از شهرستان به دلیل ادعای انتقام شکایت کرد و مدعی شد که او پس از “مخالفت آشکار” با کنترل جلاد بر ایستگاه کامپتون در حالی که او “مخالفت آشکار” بود، هدف قرار گرفت و تنزل رتبه داد. در آنجا نقش کاپیتان را برعهده داشت.

چند روز بعد، معاونین اتحادیه ها شکایت کار و دادخواست داد با این استدلال که دستور کلانتری روند مذاکرات جمعی را دور زده و حقوق قانونی نمایندگان را نقض می کند.

یکی دیگر از شاهدان کلیدی هفته گذشته کلانتر سابق بود که بیش از دو روز در این موضع ایستاد. ویلانووا ادعا کرد که “عروج چشمگیر” والدی از طریق بخش به دلیل خویشاوندی بود، که در نهایت می توانست او را به عنوان نامزد کاپیتان کمتر واجد شرایط کند.

برخی از شاهدان – از جمله کلانتر سابق الکس ویلانووا – خلاف این را ادعا کردند. در گذشته، ویلانووا با استفاده از اصطلاح “معاون باند” مخالفت کرد و به شورای نظارت شهرستان ارسال کرد. نامه توقف و توقف سال گذشته خواستار توقف استفاده از آن شد.

این داستان در ابتدا در لس آنجلس تایمز ظاهر شد.



منبع

هنگامی که او هفته گذشته به جایگاه شاهد آمد، جیمی خوارز، معاون کلانتر شهرستان لس آنجلس، به دادگاه درباره اولین مهمانی مرکب خود – روزی که خالکوبی ایستگاه کامپتون خود را انجام داد، گفت. گردهمایی صمیمی در خانه ای در پومونا بود و بیشتر مردم آنجا غریبه بودند.

در طی بیانیه های افتتاحیه در هفته اول محاکمه، وکلای کانتی استدلال کردند که موضوع باندهای معاون منشأ مشکلات والدی در کامپتون نیست.

در اوایل این ماه، بازرس کل مکس هانتسمن، ناظر منطقه که بر اداره کلانتر نظارت می کند، به 35 معاون دستور داد تا برای بازجویی وارد شوند و خالکوبی های خود را نشان دهند. پس از آن، کلانتر رابرت لونا یک ایمیل در سراسر دپارتمان ارسال کرد و به معاونان دستور داد تا با تحقیقات هانتسمن یا رشته خطر همکاری کنند.

اما او مردی را می‌شناخت که او را دعوت کرده بود، و می‌دانست که مردی که همان جوهری را به کار می‌برد که خوارز در شرف دستیابی به آن است – طرحی که معمولاً به یک باند معاون مشکوک به نام جلادها مرتبط است.

او همچنین چندین جنبه از ادعاهای والدی را رد کرد و شروع کندی کار را رد کرد. خوارز گفت اگر والدی خلاف آن را ادعا کند دروغ می گوید.

بعدازظهر پنج‌شنبه، هنگام شهادت در یک دادگاه مدنی، خوارز یک ساق شلواری را فشار داد تا آن خالکوبی را آشکار کند: اسکلت کلاه ایمنی که یک تفنگ را در دست گرفته بود. افشای نادر و صریح در موردی با محوریت دنیای مخفی باندهای معاون صورت گرفت که گزارش‌های مربوط به آن به مدت نیم قرن کلانتر شهرستان لس آنجلس را آزار داده و منجر به مجموعه‌ای از تحقیقات، مطالعات و تسویه حساب های قانونی

اما در آگوست آن سال، زمانی که والدی برای کاپیتان دائمی کامپتون درخواست داد، آنقدر سریع حذف شد که حتی در بین 10 نامزد برتر در نظر گرفته نشد. وکیل والدی استدلال کرد که این یک اقدام تلافی جویانه برای شکایت از فعالیت باندها بود – همانطور که بعداً وزارتخانه از انتقال او به بخش دیگری امتناع کرد.

والدی – که پدرش بود زمانی فرمانده کلانتری در همان بخش – برای چندین ماه به عنوان ستوان عملیات در ایستگاه کامپتون کار می کرد که در ژانویه 2019 به عنوان سرپرست کاپیتان کار کرد.

ولی والدی گفت که معتقد است خوارز یکی از اعضای خالکوبی شده اعدامیان بود و او یک معاون جدید برنامه ریزی می خواست که نبود.

ستوان لری والدی، که در می 2022 در اینجا نشان داده شده است، در پرونده ای شکایت کرد که این ماه به دلیل ادعاهایی که به دلیل گزارش فعالیت باند در ایستگاه کامپتون مورد تلافی قرار گرفته بود، به دادگاه رفت. (جیسون آرموند/لس آنجلس تایمز)

این محاکمه ادامه دارد و دو هفته اول آن شهادت تعدادی از مقامات فعلی و سابق وزارت کلانتر را نشان می دهد. برخی از شاهدان نام همه کسانی را که با خالکوبی به اصطلاح جلاد دیده بودند، ارائه کردند. یکی تصاویری از میز کارآگاهی که در چندین جا با نماد گروه تزئین شده بود ارائه کرد. یکی دیگر – خوارز – روند رای گیری برای تصمیم گیری در مورد اینکه چه کسی می تواند خالکوبی کند را توضیح داد و گفت که او چندین بار به تصمیم گیری کمک کرده است.

شهادت تنش‌آمیز در بحبوحه بحث‌های گسترده‌تر در مورد اینکه چه زمانی می‌توان یا نمی‌توان نمایندگان را مجبور کرد که خالکوبی‌های خود را نشان دهند، یا نام دیگرانی را که جوهر مشابهی دارند، آشکار می‌شود.

در آن زمان، خوارز معاون برنامه‌ریزی کامپتون بود که به او قدرت در انتخاب برنامه‌های آموزشی و تعطیلات برای دیگران در ایستگاه می‌داد. در اوایل سال 2019، او با لیستی از معاونان احتمالی دیگری که می‌خواست پست برنامه‌ریزی را به عهده بگیرد به والدی نزدیک شد.

وکلای کانتی داستان متفاوتی را بیان کردند و استدلال کردند که والدی واجد شرایط ترین نامزد نیست، او خود عضوی از گروه خالکوبی شده دیگری است که به نام گلادیاتورها شناخته می شود و به افرادی که همکار گلادیاتور بودند، ارتقا داده یا وظایف ویژه ای داده است.

ویلانووا با تاکید بر اینکه به دیگران در این بخش دستور داده است تا درباره اتهامات سوء رفتار در کامپتون تحقیق کنند، گفت: “آنچه که به من مربوط می شود رفتار است، نه خالکوبی.”

لس آنجلس، کالیفرنیا - 24 مه: ستوان لری والدی در جلسه استماع کمیسیون نظارت غیرنظامی کلانتر در مورد تحقیق در مورد