مظنون تیراندازی در باشگاه همجنس گرایان از قانون اسلحه پرچم قرمز کلرادو طفره رفت

کلانتری شهرستان از پاسخ دادن به آنچه پس از دستگیری آلدریچ در سال گذشته رخ داد، از جمله اینکه آیا کسی درخواست کرده اسلحه‌های او برداشته شود، خودداری کرد. در بیانیه مطبوعاتی که در آن زمان توسط کلانتر منتشر شد، آمده بود که هیچ ماده منفجره ای پیدا نشده است، اما چیزی در مورد اینکه آیا سلاح کشف شده است یا خیر، اشاره ای نکرد.

همین امسال، مقامات در هایلند پارک، ایلینوی، به دلیل تلاش نکردن برای گرفتن اسلحه از مرد 21 ساله متهم به تیراندازی در رژه چهارم ژوئیه که هفت کشته بر جای گذاشت، مورد انتقاد قرار گرفتند. پلیس در سال 2019 پس از تهدید او به “قتل همه” در خانه اش در مورد او هشدار داده شده بود.

کلانتر شهرستان بیل الدر گفته است که دفتر او منتظر خواهد ماند تا اعضای خانواده از دادگاه برای احکام تسلیم درخواست کنند و به خواست خود درخواستی برای آنها ارائه نکنند، مگر اینکه “شرایط ضروری” و “علت احتمالی” جرم وجود داشته باشد.

اما قانونی که اجازه می‌دهد اسلحه‌ها را از افرادی که برای خود یا دیگران خطرناک تلقی می‌شوند برداشته شود، به ندرت در این ایالت استفاده شده است، به‌ویژه در شهرستان ال پاسو، خانه کلرادو اسپرینگز، جایی که گفته می‌شود آلدریچ ۲۲ ساله به باشگاه کیو رفته است. یک اسلحه بلند درست قبل از نیمه شب و قبل از اینکه توسط حامیان تحت سلطه قرار گیرد، آتش گشود.

جستجوی آنلاین پرونده های دادگاه هیچ اتهام رسمی علیه آلدریچ در پرونده سال گذشته پیدا نکرد. و در یک به روز رسانی در مورد تهدید بمب گذاری، روزنامه گازت کلرادو اسپرینگز گزارش داد که دادستان هیچ اتهامی را در این پرونده پیگیری نکرده و سوابق آن مهر و موم شده است.

مطالعه AP روی 19 ایالت و منطقه کلمبیا با قوانین پرچم قرمز در کتاب های آنها نشان داد که از سال 2020 تاکنون حدود 15000 بار استفاده شده است، که کمتر از 10 بار برای هر 100000 بزرگسال در هر ایالت است. کارشناسان آن را تاسف بار پایین می‌دانند و به سختی می‌توانند در قتل‌های مسلحانه تأثیر بگذارند.

تجزیه و تحلیل آسوشیتدپرس نشان داد که کلرادو با وجود مالکیت گسترده اسلحه و چندین تیراندازی دسته جمعی، یکی از پایین ترین میزان استفاده از پرچم قرمز را دارد.

طرفداران کنترل اسلحه می گویند تهدید آلدریچ در ژوئن 2021 نمونه ای از نادیده گرفته شدن قانون پرچم قرمز است که عواقب بالقوه مرگباری دارد. در حالی که مشخص نیست قانون می توانست از حمله شنبه شب جلوگیری کند – چنین توقیفات اسلحه می تواند حداقل 14 روز اجرا شود و توسط یک قاضی با افزایش شش ماهه تمدید شود – آنها می گویند که حداقل می توانست آلدریچ را کند کند و او را بالا ببرد. مشخصات با مجری قانون

آلدریچ در یک پیام صوتی به سردبیر گفت: «مطمئناً هیچ چیز وجود ندارد، پرونده کنار گذاشته شد، و من از شما می‌خواهم که داستان را حذف یا به‌روزرسانی کنید». “کل پرونده منتفی شد.”

هاوارد بلک، سخنگوی دفتر دادستان منطقه، از اظهار نظر در مورد اینکه آیا اتهامی پیگیری شده است یا خیر، خودداری کرد. او گفت که تحقیقات تیراندازی شامل مطالعه تهدید بمب نیز می شود.

ستوان دبورا مینات، سخنگوی این پرونده، سوالات بیشتری را در مورد این پرونده به دفتر دادستان منطقه ارجاع داد.

روزنامه همچنین روز یکشنبه گزارش داد که در ماه اوت با آلدریچ تماس گرفت و از او خواست که داستانی درباره این حادثه را حذف کند.

با تیم تحقیقاتی جهانی AP به آدرس [email protected] تماس بگیرید.



منبع

او گفت: «اگر مادر می‌دانست که او اسلحه دارد، به نظر بی‌معنی است. اگر اسلحه گرم را از موقعیت حذف می کردید، می توانستید پایان متفاوتی برای داستان داشته باشید.

با این حال، با وجود این ترس، هیچ سابقه ای وجود ندارد که دادستانی با آدم ربایی جنایتکارانه و اتهامات تهدیدآمیز علیه آلدریچ اقدام کند، یا اینکه پلیس یا بستگان سعی کرده اند قانون «پرچم قرمز» کلرادو را اجرا کنند که به مقامات اجازه می دهد سلاح ها و مهمات را ضبط کنند و مادر مرد می گوید. با خودش داشت

شهرستان ال پاسو با 730000 نفر جمعیت، تا پایان سال گذشته 13 اسلحه گرم به طور موقت جابجا کرده است که چهار مورد از آنها به مدت حداقل شش ماه تبدیل شده است.

___

بلک گفت: “در حال حاضر اطلاعات بیشتری منتشر نخواهد شد. اینها هنوز سوالات تحقیقاتی هستند.”

تام سالیوان، نماینده ایالت کلرادو که پسرش در تیراندازی در تئاتر آرورا کشته شد و از قانون پرچم قرمز ایالت که در سال 2019 تصویب شد، گفت: “ما از قبل به قهرمانانی نیاز داریم – والدین، همکاران، دوستانی که می بینند شخصی در این مسیر قدم می گذارد.” “این باید به آنها هشدار می داد، او را در رادار آنها قرار می داد.”

به نظر می رسد که شهرستان ال پاسو به ویژه با قانون متخاصم است. این کشور به نزدیک به 2,000 شهرستان در سراسر کشور پیوست و خود را “محافظات متمم دوم” اعلام کردند که از حق حمل سلاح در قانون اساسی محافظت می کند و قطعنامه ای در سال 2019 تصویب کرد که می گوید قانون پرچم قرمز “حقوق مسلم شهروندان قانونمند را نقض می کند” با دستور پلیس به ” به زور وارد اماکن شده و اموال یک شهروند را بدون هیچ مدرکی دال بر جرم تصرف کنید.»

دادگاه ها از زمانی که این قانون در آوریل 2019 تا 2021 اجرایی شد، 151 حکم تسلیم اسلحه صادر کردند، سه حکم تسلیم برای هر 100000 بزرگسال در ایالت. این یک سوم نسبت دستورات صادر شده برای 19 ایالت و ناحیه کلمبیا است که قوانین تسلیم در دفترشان وجود دارد.

جفری سوانسون، جامعه شناس دانشگاه دوک، متخصص قوانین پرچم قرمز، گفت که پرونده کلرادو اسپرینگز می تواند یکی دیگر از نشانه های هشدار از دست رفته باشد.

دنور (AP) – اندرسون لی آلدریچ یک سال و نیم قبل از دستگیری در تیراندازی در کلوپ شبانه همجنس‌بازان کلرادو اسپرینگز که منجر به کشته شدن پنج نفر شد، مادرش را با یک بمب دست‌ساز تهدید کرد و همسایه‌های خانه‌های اطراف را مجبور کرد تا در حالی که گروه بمب‌گذاری‌ها را تخلیه کنند. و مذاکره کنندگان بحران از او خواستند که تسلیم شود.

___

کاندون از نیویورک گزارش داد.