مطالعه جدید بر روی فسیل های انسانی 14000 ساله نشان می دهد که بومیان آمریکا احتمالاً از چین سرچشمه گرفته اند.


یک مطالعه جدید بر اساس کشف و تجزیه و تحلیل DNA فسیل های انسانی 14000 ساله نشان می دهد که بومیان آمریکا ممکن است از جنوب چین سرچشمه گرفته باشند.

مجله “Current Biology” منتشر شد مطالعه در 14 ژوئیه، که بیان کرد که فسیل های کشف شده متعلق به یک شاخه مادری منقرض شده است که بومیان آمریکا نیز احتمالاً به آن وابسته هستند.

محققین ژنوم را مقایسه کرد از استخوان‌ها به مردم سراسر جهان رسید و به این نتیجه رسیدند که با استخوان‌های فردی که عمیقاً با اجداد آسیای شرقی مرتبط است مطابقت دارد.

باستان شناسان پیش از این سه دهه پیش فسیل هایی را در استان یوننان چین پیدا کرده بودند. با این حال، تا سال 2018 بود که گروهی توانستند DNA را از جمجمه باستانی استخراج کنند و با استفاده از توالی ژنوم ثابت کنند که این فرد متعلق به گونه‌ای منقرض شده از انسان‌های امروزی است که نوادگان آن اکنون در شرق آسیا، شبه جزیره هند و چین و جزایر جنوب شرقی آسیا

اطلاعات بیشتر از NextShark: “مواد شیمیایی برای همیشه” موجود در آب، آرایش و لباس خطر ابتلا به فشار خون بالا را در زنان افزایش می دهد: مطالعه:

همان تیم پیشنهاد کرد که برخی از مردم جنوب شرق آسیا به شمال در امتداد خط ساحلی چین شرقی کنونی سفر کرده اند، از ژاپن عبور کرده، به سیبری رسیده و سپس از تنگه برینگ بین قاره های آسیا و آمریکای شمالی عبور کرده اند.

در حالی که قبلا کشف شده بود بقایای نوزاد از یک سایت باستان شناسی در آلاسکا در سال 2013 ثابت شد که بومیان مدرن آمریکایی از آسیا آمده اند، یافته های اخیر نشان می دهد که آنها ممکن است از کدام بخش از آسیا سرچشمه گرفته باشند.

بینگ سو از موسسه جانورشناسی کونمینگ توضیح داد، چنین داده‌هایی نه تنها به ما کمک می‌کند تصویر کامل‌تری از نحوه مهاجرت اجدادمان ترسیم کنیم، بلکه حاوی اطلاعات مهمی در مورد چگونگی تغییر ظاهر فیزیکی انسان‌ها با سازگاری با محیط‌های محلی در طول زمان است، مانند تغییرات رنگ پوست در پاسخ به تغییرات قرار گرفتن در معرض نور خورشید.”

اطلاعات بیشتر از NextShark: مطالعه: پست‌های آنلاین درباره فرهنگ پاپ کره از زمان انتشار «بازی ماهی مرکب» 3000 درصد افزایش یافته است.

تصویر ویژه از طریق UW (دانشگاه واشنگتن) (سمت چپ) و نسخه داخلی (درست)

بیشتر از NextShark: نظرسنجی نشان می‌دهد که نوجوانان آسیایی آمریکایی به نژادپرستی، امتیاز سفیدپوستان اعتقاد دارند

از این محتوا لذت می برید؟ بیشتر بخوانید از NextShark!

فرودگر ماه چینی Chang’E 5 اولین بار در تاریخ است که آب را از نزدیک بر روی ماه پیدا کرده است



منبع