مطالعات جدید نظریه ظهور ویروس کرونا از طبیعت را تقویت می کند

ورتهایم گفت: “اکنون متوجه شدم که به نظر می رسد که من فقط گفتم که یک رویداد یک بار در یک نسل دو بار پشت سر هم اتفاق افتاده است.” اما شرایط خاصی وجود داشت – مانند افراد و حیوانات در نزدیکی و ویروسی که می تواند از حیوانات به انسان ها و از فردی به فرد دیگر سرایت کند. بنابراین “موانع سرریز کاهش یافته است به طوری که ما معتقدیم که باید در واقع انتظار معرفی چندگانه را داشت.”

بسیاری از دانشمندان بر این باورند که ویروس از خفاش ها به انسان مستقیماً یا از طریق حیوان دیگری منتقل شده است. اما در ماه ژوئن، سازمان بهداشت جهانی توصیه کرد که یک تحقیق عمیق تر در مورد اینکه آیا ممکن است یک حادثه آزمایشگاهی مقصر باشد یا خیر. منتقدان گفته بودند که سازمان جهانی بهداشت برای رد نظریه نشت آزمایشگاه خیلی سریع عمل کرده است.

بخش سلامت و علم آسوشیتدپرس از بخش آموزش علوم موسسه پزشکی هاوارد هیوز حمایت می‌شود. AP تنها مسئول تمام محتوا است.



منبع

در مطالعه دیگر، دانشمندان تنوع ژنومی ویروس را در داخل و خارج از چین تجزیه و تحلیل کردند که از اولین نمونه‌های ژنومی در دسامبر 2019 شروع شد و تا اواسط فوریه 2020 ادامه یافت. آنها دریافتند که دو دودمان – A و B – شروع همه‌گیری در ووهان Joel Wertheim، یکی از نویسندگان این مطالعه، متخصص تکامل ویروسی در دانشگاه کالیفرنیا، سن دیگو، خاطرنشان کرد که دودمان A از نظر ژنتیکی بیشتر شبیه کروناویروس‌های خفاش است، اما به نظر می‌رسد دودمان B در انسان‌ها، به‌ویژه در بازار، زودتر گسترش یافته است.

___

اندرسن گفت که در داخل بازار نیز خوشه‌هایی پیدا کرده‌اند، «و این خوشه‌بندی بسیار بسیار خاص در بخش‌هایی از بازار است» که اکنون می‌دانند مردم حیوانات وحشی مانند سگ‌های راکون را می‌فروشند که مستعد ابتلا به ویروس کرونا هستند. .

آلیوتا که در هیچ یک از این مطالعات شرکت نداشت، گفت: “هر دوی این دو مطالعه واقعاً شواهد قانع‌کننده‌ای برای فرضیه منشأ طبیعی ارائه می‌دهند. از آنجایی که نمونه‌برداری از حیوانی که در بازار بود غیرممکن است، “شاید این موضوع به سیگار کشیدن نزدیک باشد. اسلحه ای که می توانید تهیه کنید.”

آنها پرسیدند: «از همه مکان‌هایی که موارد اولیه می‌توانستند زندگی کنند، کجا زندگی می‌کردند؟ و زمانی که ما توانستیم به این موضوع نگاه کنیم، مشخص شد که این الگوی خارق‌العاده وجود داشت که در آن بیشترین تراکم موارد هم بسیار نزدیک و هم بسیار متمرکز در این بازار بود. «به طور مهمی، این هم برای همه موارد در ماه دسامبر و هم برای مواردی که هیچ ارتباطی با بازار وجود ندارد صدق می‌کند… و این نشانه‌ای است که ویروس در افرادی که در بازار کار می‌کردند شروع به انتشار کرد اما سپس به جامعه محلی گسترش یافت. ”

آیا ما نظریه نشت آزمایشگاهی را رد کرده ایم؟ آندرسن گفت: نه، نه. اما من فکر می‌کنم آنچه در اینجا واقعاً مهم است این است که سناریوهای احتمالی وجود دارد و سناریوهای قابل قبولی وجود دارد و درک این موضوع واقعاً مهم است که امکان به معنای احتمال یکسان نیست.»

منشا این همه گیری بحث برانگیز است. برخی از دانشمندان بر این باورند که نشت آزمایشگاهی محتمل تر است و برخی دیگر برای هر دو احتمال باز هستند. اما متیو آلیوتا، محقق کالج دامپزشکی در دانشگاه مینه‌سوتا، در ذهن خود گفت که این دو مطالعه «امیدوارم فرضیه نشت آزمایشگاهی را به نوعی متوقف کند».

این تحقیق که روز سه شنبه به صورت آنلاین توسط مجله Science منتشر شد، نشان می دهد که بازار عمده فروشی غذاهای دریایی Huanan احتمالاً کانون اولیه بلای است که اکنون نزدیک به 6.4 میلیون نفر را در سراسر جهان کشته است. دانشمندان نتیجه می‌گیرند که ویروسی که باعث COVID-19 می‌شود، SARS-CoV-2، احتمالاً دو بار جداگانه از حیوانات به درون انسان‌ها ریخته شده است.

در یک مطالعه که شامل داده های جمع آوری شده توسط دانشمندان چینی بود، مایکل ووروبی زیست شناس تکاملی دانشگاه آریزونا و همکارانش از ابزارهای نقشه برداری برای تخمین مکان بیش از 150 مورد از اولین موارد COVID-19 گزارش شده از دسامبر 2019 استفاده کردند. آنها همچنین مواردی را از ژانویه و فوریه 2020 با استفاده از داده های یک برنامه رسانه اجتماعی که کانالی برای دریافت کمک برای افراد مبتلا به کووید-19 ایجاد کرده بود.

دو مطالعه جدید شواهد بیشتری ارائه می‌دهند که نشان می‌دهد همه‌گیری ویروس کرونا در بازار ووهان چین که در آن حیوانات زنده فروخته می‌شد سرچشمه گرفته است – این نظریه را بیشتر تقویت می‌کند که ویروس به جای فرار از یک آزمایشگاه چینی در طبیعت ظاهر شده است.

کریستین اندرسن، استاد گروه ایمونولوژی و میکروبیولوژی در تحقیقات اسکریپس و یکی از نویسندگان یکی از این مطالعات، گفت: “همه این شواهد به ما یک چیز را می گوید: دقیقاً به این بازار خاص در وسط ووهان اشاره می کند.” من خودم کاملاً از نشت آزمایشگاه متقاعد شده بودم تا اینکه با دقت به این موضوع پرداختیم و خیلی دقیق تر به آن نگاه کردیم.