مصر اتاقک 9 متری را در داخل هرم بزرگ نشان می دهد

مصر اغلب اکتشافات باستانی را برای جذب گردشگران بیشتر به طور علنی تبلیغ می کند که منبع اصلی ارز خارجی برای این کشور شمال آفریقای شمالی است که دارای کمبود نقدینگی است. این بخش پس از آشفتگی سیاسی و خشونت که پس از قیام سال 2011 رخ داد، دچار رکود طولانی شد.



منبع

زاهی حواس، باستان شناس مصری و احمد عیسی، وزیر گردشگری این کشور، از کشف در پایگاه هرم خبر دادند.

مقامات گفتند که این راهرو که ابعاد آن 9 متر (نزدیک به 30 فوت) در 2 متر (بیش از 6 فوت) است، بالای ورودی اصلی سازه معروف قرار دارد و با استفاده از یک اسکن شناسایی شد. عملکرد اتاق در حال حاضر ناشناخته است، اگرچه چنین راهروهایی اغلب منجر به اکتشافات باستان شناسی بیشتر می شود.

مصر روز پنجشنبه از کشف یک دالان طولانی در داخل هرم بزرگ جیزه رونمایی کرد، اولین دالانی که در ضلع شمالی این سازه یافت شد.

بنای باستانی آخرین عجایب باقی مانده از دنیای باستان است. از زمانی که حدود 4500 سال پیش به عنوان یک اتاق تدفین سلطنتی ساخته شد، بازدیدکنندگان را مجذوب خود کرده است. کارشناسان در مورد نحوه ساخت آن و سایر اهرام اختلاف نظر دارند، بنابراین حتی اکتشافات نسبتاً جزئی نیز علاقه زیادی را ایجاد می کند.

این محفظه توسط پروژه Scan Pyramids، یک برنامه بین المللی که از اسکن برای مشاهده بخش های ناشناخته ساختار باستانی استفاده می کند، کشف شد.

این هرم در حدود 11 مایلی مرکز قاهره به دلیل سازنده آن، فرعون سلسله چهارم که از 2509 تا 2483 قبل از میلاد سلطنت کرد، به نام هرم خوفو نیز شناخته می شود.