مصاحبه‌کننده ام‌اس‌ان‌بی‌سی می‌گوید بایدن برای دور دوم ریاست‌جمهوری کاملاً نامزد می‌شود

بایدن به کیپهارت گفت: «تنها یک دلیل برای حضور در زندگی عمومی وجود دارد: آیا می توانید زندگی را برای دیگران بهتر کنید؟ و هیچ جایی برای شما فرصتی بهتر از ریاست جمهوری ایالات متحده وجود ندارد.

کیپهارت گفت: «بعد از مصاحبه‌ام… بارها و بارها همین سوال برایم پیش آمد: او چطور است؟ هر بار، وقتی از کسی می‌پرسید که می‌ترسند در حال افول است، به آن شیوه‌ای عبوس از او می‌پرسیدند.

من بیش از هر رئیس‌جمهوری در مورد مسائل پیش روی کشور، چه در سیاست خارجی و چه در سیاست داخلی، تجربه اساسی دارم، فقط به این دلیل که مدت زیادی در این زمینه بودم.»

“مردم، به من گوش دهید. بایدن خوب است. بیشتر از خوب در واقع… من با دو برداشت قاطع مواجه شدم: بایدن کاملاً برای انتخاب مجدد در سال 2024 نامزد خواهد شد. و او فقط رئیس جمهور بودن را دوست ندارد. او را دوست دارد کار رئیس جمهور.»

او به کیپهارت گفت: «حتی نمی توانم سنی را که قرار است باشم، بگویم. حتی نمی توانم آن را از دهانم بیرون بیاورم. تو فکر میکنی دارم شوخی میکنم شوخی نمی کنم.”

اولین مورد زمانی بود که کیپهارت پرسید که آیا جیل بایدن، بانوی اول، از یک نامزدی دیگر حمایت می کند یا خیر.

کیپهارت نوشت: «مطمئنا، بایدن در حال پیر شدن است. اما مرد تقریباً هشت ساله ای که من با او مصاحبه کردم، مناسب بود و مشتاق تصمیم گیری هایی بود که روی میز رئیس جمهور قرار می گرفت. بنابراین، دیگر نپرسید که آیا بایدن خوب است یا خیر. او بسیار است.»

گاف های منظم بایدن در این هفته، از جمله نامیدن ریشی سوناک، نخست وزیر جدید بریتانیا، «راشی سانوک»، چنین برداشت هایی را در برخی زمینه ها تقویت کرده است.

کیپهارت همچنین گفت که دموکرات‌ها باید بحث درباره جانشینان احتمالی را متوقف کنند، «نوعی صحبت‌های بی‌پرده». [that] در صورتی که دموکرات ها رد شوند، پس از انتخابات میان دوره ای افزایش خواهند یافت.

بایدن طوری به من نگاه کرد که انگار می‌خواست بگوید «برادر، می‌دانی که من آنجا نمی‌روم» که من به عنوان اشاره‌ای برای پایان مصاحبه در نظر گرفتم. اما وقتی خداحافظی خود را آغاز کردم، نشانه غیرکلامی دیگری را دیدم – نشانه ای که نشان می داد می خواهد بیشتر بگوید اما مطمئن نیست که باید بگوید… به رئیس جمهور اشاره کردم که بیشتر به من بگوید.

کیپهارت در نوشتن برای واشنگتن پست گفت که مطمئن است بایدن برای نامزدی آماده است.

در عوض، او گفت که حزب باید «ارابه ها را به دور دموکراتی که قبلاً این کار را دارد، بچرخاند. نه به عنوان یک جوخه شلیک، آنطور که معمولاً انجام می دهند، بلکه به عنوان یک دیوار محکم پشتیبانی. او به آن نیاز خواهد داشت.»



منبع

کیپهارت گفت، بایدن ابتدا «به دلیل پیامدهای قانونی چنین اعلامیه‌ای، «پاسخ استاندارد خود را درباره عدم اعلام رسمی» درباره سال 2024 ارائه کرد – اما سپس دو «سرنخ غیرکلامی» داد.

کیپهارت به گزارش NBC اشاره کرد که در آن یکی از کارکنان جیل بایدن گفت که خانواده از کمپین انتخاباتی سال 2024 حمایت خواهند کرد. کیپهارت افزود که “احساس وظیفه” بایدن “فقط” از زمان مرگ پسرش بو در سال 2015 “رشد” کرده است.

بایدن به من گفت: «همسرم فکر می‌کند که من، که ما هستیم، داریم کار بسیار مهمی انجام می‌دهیم، و من نباید از آن دور شوم.» اعلام رسمی یا نه، مرد کاملاً در حال دویدن است.»

بایدن، مسن‌ترین رئیس‌جمهوری که تا کنون تحلیف شده است، در 20 نوامبر 80 ساله می‌شود.

جاناتان کیپهارت، مجری شبکه ام اس ان بی سی، تنها چند روز پس از مصاحبه با رئیس جمهور آمریکا گفت که جو بایدن «کاملاً» برای دومین دوره نامزد شده است.

گمانه زنی در مورد سن و جاه طلبی بایدن در سیاست ایالات متحده ثابت شده است. برخی از دموکرات‌ها از گفتن اینکه او باید دوباره نامزد شود یا متعهد به حمایت از او در صورت انجام این کار، اجتناب کرده‌اند. جمهوری خواهان – اعضای حزب تحت سلطه دونالد ترامپ، 76 نفر کاملاً نامنظم – مرتباً ادعا می کنند که بایدن خیلی پیر است.