مشاور کاخ سفید – رئیس بانک جهانی نباید در مورد آب و هوا حرف بزند

نویسنده والری ولکوویسی

او گفت: «من به طور خاص می گویم که وقت آن رسیده است که رهبر سازمانی که پاسخگوی میلیاردها انسان فقیر در سراسر جهان است، در مورد این واقعیت که این علم واقعی است حرفی نزند.

جان پودستا که در اوایل ماه جاری به عنوان نظارت بر اجرای قانون کاهش تورم 370 میلیارد دلاری در هزینه های آب و هوایی منصوب شد، بدون ذکر نام از دیوید مالپاس، رئیس بانک جهانی در مجمع جهانی اقدام انرژی پاک در پیتسبورگ انتقاد کرد.

پودستا در حاشیه کنفرانس در پاسخ به این سوال که آیا مالپاس باید استعفا دهد یا خیر، به رویترز گفت: “مالپاس باید نماینده مردمی باشد که بانک جهانی به آنها خدمت می کند.”

(گزارش توسط والری ولکوویسی؛ ویرایش توسط کریس ریس)



منبع

پیتسبورگ (رویترز) – یکی از مشاوران ارشد آب و هوای جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، روز جمعه گفت که رئیس بانک جهانی نباید در مورد اجماع علمی در مورد تغییرات آب و هوایی “کلمات” را زیر پا بگذارد و با افکار عمومی آمریکا همخوانی ندارد.

پودستا در رویداد جهانی انرژی به حضار گفت که تردید عمومی مالپاس در مورد تغییرات آب و هوایی، که مالپاس بعداً از آن عقب نشینی کرد، نشانه نگران کننده ای است که همه صاحبان قدرت این اجماع علمی را قبول ندارند که انسان ها باعث تغییرات آب و هوایی شده اند.

مالپاس اوایل روز جمعه گفت هیچ یک از سهامداران بانک توسعه جهانی علیرغم موجی از انتقادات در این هفته پس از اینکه مالپاس از بیان اینکه آیا اجماع علمی که سوزاندن سوخت‌های فسیلی باعث گرم شدن کره زمین می‌شود را قبول دارد یا خیر، از او درخواست استعفا نکرده‌اند.