مسی گل می زند، آرژانتین به یک چهارم نهایی جام جهانی می رسد

مسی با شکوفایی پای چپ معروف خود در دقیقه 35، آرژانتین را با گل سوم خود در مسابقات امسال و نهمین گل خود در جام جهانی – یک گل بیشتر از دیگو مارادونا – پیش انداخت.

“مسی! مسی!» شعار آمد

پوشش جام جهانی AP: https://apnews.com/hub/world-cup و https://twitter.com/AP_Sports





منبع

یک چهارم نهایی

الریان، قطر (AP) – در حالی که بازیکنان آرژانتین برای جشن رسیدن به مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی بالا و پایین می پریدند، لیونل مسی در میانه یک شلوغی شاد پس از بازی رانده شد.

این رویا برای هفتمین بازیکن سال جهان و ده‌ها هزار هوادار آرژانتینی که بر استادیوم احمد بن علی تسلط داشتند، هنوز زنده است و تعداد آنها از هواداران سبز و طلایی پوش استرالیا بیشتر بود تا این احساس را ایجاد کند. مانند مسابقه ای در بوئنوس آیرس یا روزاریو.

مبارزه استرالیا در 20 دقیقه پایانی به همان اندازه که غیرمنتظره بود هیجان انگیز بود. شوت کریگ گودوین در دقیقه 77 انزو فرناندز، هافبک آرژانتین را به تور دروازه منحرف کرد. سپس، در میان بمباران هوایی دیرهنگام استرالیایی‌ها، گارانگ کول فرصتی دراماتیک داشت که در پست دورتر آزاد شد. با شوت زدن روی پیچ، تلاش او توسط مارتینز خفه شد و دو بازیکن آرژانتین در آسودگی به اندازه خوشحالی بالای دروازه بان خود افتادند.

مسی یک گل کمتر از رکورد 10 گل گابریل باتیستوتا برای آرژانتین در جام های جهانی است.

او یک پاس داخل محوطه را به لبه محوطه فرستاد و به دویدن ادامه داد، در نهایت نیکلاس اوتامندی را اخراج کرد تا با یک ضربه زدن و ضربه زدن به پاهای دراز مدافع استرالیا، هری سوتار – بلندقدترین بازیکن بیرون زمین در جام جهانی، پایانش را به پایان برساند. .

مسی بار دیگر برای کشورش ارائه داد و با اولین گل خود در مرحله حذفی جام جهانی، هزارمین بازی دوران حرفه ای خود را رقم زد تا آرژانتین را در روز شنبه به پیروزی 2-1 مقابل استرالیا برساند.

جکسون اروین مهاجم استرالیایی در حالی که اشک می ریخت گفت: “ما همه چیز را به آن دادیم، اما کافی نبود.”

جولیان آلوارز با ضربه سنگین متیو رایان، دروازه بان استرالیا، به دروازه خالی ضربه زد تا گل دوم را به ثمر برساند، اما این به دیدار یک چهارم نهایی با هلند نمی رسید.

___

مسی قبل از گلش ساکت بود و توسط یک تیم جمع و جور و از نظر دفاعی مستحکم استرالیا دور شده بود. با این حال، او هرگز برای مدت طولانی ساکت نیست.

آنخل دی ماریا که در مرحله گروهی به خوبی با مسی ارتباط برقرار کرد، بازی را از دست داد، زیرا او از مصدومیت ران خود بهبود نیافته بود. لیونل اسکالونی سرمربی آرژانتین گفت: “امیدوارم او بتواند (در مقابل هلند) بازی کند. او برای امروز آماده نبود.”

شاید این نویدی برای آرژانتین باشد که پس از باخت تکان دهنده مقابل عربستان در اولین بازی گروهی خود به طور کامل بهبود یافته و در سه بازی پیاپی پیروز شده است.

در سوت پایان، آرژانتین به همان اندازه از دروازه بان خود سپاسگزار بود که شماره 10 با جادو در کفش هایش.

هدف قرار دادن باتیستوتا

مسی از کنترل و دید خود برای ایجاد دو موقعیت در فینال دیوانه وار استفاده کرد – یکی از آنها توسط مارتینز بر روی تیر افقی پیچید – قبل از اینکه استرالیا پس از اینکه سوتار را در وقت های تلف شده برای تهدید هوایی خود جلو انداخت، قدرتمند به میدان آمد.

امی مارتینز در آخرین ثانیه های یک مسابقه پر اضطراب، یک سیو گسترده انجام داد تا از نیاز به وقت اضافه و احتمال شوک دیگری در جام جهانی پر از آن جلوگیری کند.

وقتی آلوارز در بازی‌های متوالی گل دوم را به ثمر رساند، استرالیا به این موضوع توجه نکرد و مسی شروع به نمایش کرد.

___

مسی گفت: «این جام جهانی برای شماست. همه مسابقات سخت هستند و مهم این است که شما برنده شوید.

آرنولد می‌گوید: «قبل از اینکه ما به اینجا بیایم، مردم می‌گفتند که ما بدترین تیم جام جهانی و بدترین تیم ساکروس هستیم. “الان از بین رفته است.”

یک دریبل 40 متری (یاردی) تماشاگران را شگفت زده کرد، زیرا او سه مدافع را با اسلال رد کرد و درست در زمانی که می خواست شوت کند، تکل شد.

استیو داگلاس در https://twitter.com/sdouglas80 است

دی ماریا

مسی گفت: “کل آرژانتین دوست دارد اینجا باشد، اما این امکان پذیر نیست.” “این پیوند، این اتحادیه ای که ما داریم، زیباست.”

بازیکنان آرژانتین پس از پایان بازی دست به دست هم دادند و صفی طولانی تشکیل دادند تا در مقابل هواداران روسری خود در یکی از انتهای ورزشگاه جشن بگیرند.

با این حال، این حرکتی نبود که اکثر آنها در برابر استرالیایی های ناشناس انتظار داشتند.

گراهام آرنولد سرمربی استرالیا گفت: “وای، او فقط قابل توجه است.”

آرژانتین و هلند دیدار مرحله یک چهارم نهایی خود را در ورزشگاه لوسیل، محل برگزاری 89000 نفری فینال، برگزار خواهند کرد. این تیم ها آخرین بار در جام جهانی 2014 به مصاف هم رفتند که آرژانتین در ضربات پنالتی در نیمه نهایی پیروز شد.

در تنها موقعیت دیگری که استرالیا به مرحله یک شانزدهم نهایی رسید – در سال 2006 – این تیم به ایتالیا قهرمان نهایی شکست خورد.

در مورد مسی، او اکنون 789 گل در دوران حرفه ای خود دارد که ممکن است در 18 دسامبر با کسب بزرگترین جام فوتبال در پنجمین و احتمالا آخرین جام جهانی خود به اوج خود برسد.