مسی در کلاسیک جام جهانی غر می‌زند، طعنه می‌زند و به هیجان می‌آید

ما رنج زیادی کشیدیم و لیاقت آن را نداشتیم. ما همانطور که باید بازی می‌کردیم بازی کردیم.»

مسی یکی از 17 نفری بود – بازیکنان یا کادر مربیگری – که کارت زرد گرفتند که یک رکورد برای یک بازی جام جهانی است. او در ثانیه های پایانی وقت قانونی به دلیل مخالفت، کارت زرد دریافت کرد، اگرچه ممکن بود خیلی زودتر از این اتفاق بیفتد که او عمداً با دست توپ را دور کرد.

یک ذهنیت مبارز خیابانی وجود دارد که در مورد تیم ملی آرژانتین هرگز دور از ذهن نیست و خود را در برابر هلندی ها در مسابقه ای که در موارد متعدد جوشید، نشان داد.

طرفداران فوتبال در پیروزی وحشیانه آرژانتین در ضربات پنالتی مقابل هلند، طرف دیگری را برای مسی دیدند – تیمی که واقعاً فقط در پر فشارترین موقعیت ها می تواند ظاهر شود.

مسی پس از برخورد با یورین تیمبر، مدافع هلندی، بازی را با لب بالایی خون آلود و کمی پف کرده، آنتونیو ماتو، داور اسپانیایی را نشانه گرفت و گفت که او “در حد استانداردها” نیست و “برای ما بسیار مضر است” و همچنین شکست خورد. از مصاحبه بعد از بازی خود در زمین برای فریاد زدن توهین به ووت وهورست، زننده دو گل هلند.

آلبی سلسته به نیمه نهایی رسیده است و در مرحله بعدی با کرواسی روبرو می شود که احتمالاً موقعیتی پر تنش و تحریک آمیز است.

همه در مورد مهارت های ظالمانه، توانایی مسحور کننده او در دریبل زدن و گلزنی بی امان او می دانند. اما اینجا او در استادیوم لوسایل بود، خرخر می کرد، غرغر می کرد، طعنه می زد.

این ژست تقلید از جشن گل بود که گاهی اوقات توسط خوان رومن ریکلمه، بازیکن سابق آرژانتین استفاده می‌شد، او ظاهراً زمانی که هر دو در بارسلونا در اوایل دهه 2000 بودند با فن خال اختلاف نظر داشت و مجبور شد باشگاه کاتالانی را ترک کند تا نام خود را در فوتبال اسپانیا به دست آورد.

___

دوحه، قطر (AP) – لیونل مسی چه در کتاب قوانین ذکر شده باشد چه نباشد، تقریباً هر کاری برای رسیدن به آن انجام خواهد داد. جام جهانی نیمه نهایی

ماتو برای حفظ کنترل بازی تلاش کرد. او پس از دمیدن سوت تمام وقت برای بردن بازی به وقت اضافه، بلافاصله با لیونل اسکالونی سرمربی آرژانتین مواجه شد که با ماتو برخورد کرد و مجبور شد توسط همکارانش مهار شود.

مسی دو پیروزی با قهرمانی در جام جهانی فاصله دارد و با توجه به این شواهد، او نمی تواند بیشتر از این برای رسیدن به آن به آتش کشیده شود.

___

استیو داگلاس در https://twitter.com/sdouglas80 است

امیلیانو مارتینز، دروازه بان آرژانتین بعداً داور را “بی فایده” خواند.

در پایان بازی، مسی در حال اشاره به فان خال 71 ساله و همچنین رو در روی ادگار داویدز، یکی از اعضای کادر فنی هلندی دیده شد.

در برخی مواقع این اتفاق بی‌سابقه بود، به‌ویژه زمانی که نیمکت هلند پس از اینکه لئاندرو پاردس توپ را از فاصله نزدیک به سمت دروازه کوبید، روی زمین خالی شد. ویرجیل فن دایک مدافع هلند به سرعت به سمت پاردس رفت و او را در حالی که یک غوغا در جریان بود به زمین کوبید.

بازیکنان آرژانتین پس از اینکه لائوتارو مارتینز در ضربات پنالتی را به گل تبدیل کرد، نتوانستند از خود دفاع کنند. آنها که با بازوهای بسته در نیمه راه ایستاده بودند، آزاد شدند و اکثر بازیکنان مقابل بازیکنان ناامید هلند دویدند و آنها را تشویق کردند. نیکلاس اوتامندی ژست قبلی مسی را با گذاشتن دستانش پشت گوش تکرار کرد.

اسمش را بگذارید بازی‌بازی، اسمش را هنرهای تاریک بگذارید، اسمش را بدبین بودن بگذارید. آرژانتین اهمیتی نخواهد داد.

مسی از طریق مترجم گفت: “بازی بسیار سختی بود، باید بگویم.” از همان ابتدا می دانیم که اینگونه خواهد بود زیرا تیم ملی بزرگی پیش روی ما بود.

به ویژه زمانی که بلافاصله پس از به ثمر رساندن یک پنالتی که آرژانتین را 2-0 جلو انداخت، جلوی دروازه هلند ایستاد و دستانش را دور گوشش حلقه کرد. به نظر می‌رسد که این یک شوخی نسبت به سرمربی رک و راست هلند، لوئیس فن خال باشد، که قبل از بازی گفته بود که تیمش به دنبال استفاده از میزان کم کاری مسی است.

مسی – که به دلیل تمایل به بردن جایزه نهایی فوتبال احتمالاً آخرین تلاشش برانگیخته شده بود – دقیقاً در میانه همه چیز روز جمعه بود.

پوشش جام جهانی AP: https://apnews.com/hub/world-cup و https://twitter.com/AP_Sports





منبع