مسیر در طوفان استوایی رو به رشد ایان به سمت شمال غربی تغییر می کند، همچنان می تواند فلوریدا را به عنوان طوفان مورد حمله قرار دهد

روم گفت که اطمینان “افزایش” وجود یک “طوفان بالقوه بسیار تاثیرگذار برای سواحل غربی شبه جزیره فلوریدا” وجود دارد. روم گفت که پیش بینی ها به ویژه در مورد افزایش احتمالی طوفان در آن منطقه نگران هستند.

هشدار طوفان برای جزایر کیمن با یک ساعت طوفان گرمسیری برای لیتل کیمن و کیمن براک در حال اجرا است.

او گفت: «ما واقعاً به شما نیاز داریم که آماده باشید و برنامه طوفان خود را شروع کنید.

طوفان که پیش‌بینی می‌شود بادهای خود را به شدت طوفان رده 3 با سرعت 115 مایل در ساعت افزایش دهد، باعث اعلام وضعیت اضطراری DeSantis شد.

دیسانتیس همچنین خواستار اعلام وضعیت اضطراری فدرال قبل از سقوط به خشکی شد که منابع مالی را برای اقدامات حفاظتی اضطراری برای کل ایالت آزاد می کند.

برد راینهارت، متخصص طوفان NHC گفت: «انتظار می‌رود که ایان زمانی که در اواسط هفته آینده به سمت شمال شرق خلیج مکزیک حرکت می‌کند، یک طوفان بزرگ باقی بماند، اما عدم اطمینان در مسیر پیش‌بینی بیشتر از حد معمول است».

اداره ملی اقیانوسی و جوی آمریکا در اوایل آگوست پیش‌بینی فصلی خود را به‌روزرسانی کرد که سال 2022 همچنان با 14 تا 21 طوفان نام‌گذاری شده بالاتر از حد متوسط ​​خواهد بود، اگرچه حتی یک طوفان به نام در ماه آگوست تشکیل نشد.

NHC گفت فلوریدا کیز و فلوریدا جنوبی ممکن است تا روز دوشنبه شاهد بارش شدید باران با سیل محدود و احتمال سیل شهری 2 تا 4 اینچ و برخی مناطق تا 6 اینچ تا عصر سه شنبه باشند.

پیش‌بینی‌کنندگان انتظار دارند که قدرت طوفان سریع‌تر از پیش‌بینی‌های قبلی، یعنی یکشنبه شب افزایش یابد.

در جاهای دیگر در مناطق استوایی، طوفان فیونا به طوفان پست گرمسیری فیونا تبدیل شد که به سمت کانادا می رفت. در ساعت 5 بعد از ظهر، در 80 مایلی شمال غربی پورت اکس باسک، نیوفاندلند با حداکثر بادهای پایدار 70 مایل در ساعت قرار داشت. با سرعت 8 مایل در ساعت به سمت شمال شرقی حرکت می کرد.

فصل طوفان 2020 با 30 سیستم نامگذاری شده رکورد زد، در حالی که فصل 2021 با 21 سیستم نامگذاری شده سومین فعال ترین فصل بود. یک سال به طور متوسط ​​نیاز به 14 طوفان نام دارد.

به‌روزرسانی مرکز ملی طوفان در ساعت 5 بعد از ظهر، مرکز طوفان استوایی ایان را در 230 مایلی جنوب کینگستون، جامائیکا و حدود 430 مایلی جنوب شرقی گرند کیمن با حداکثر بادهای پایدار با سرعت 45 مایل در ساعت به سمت غرب با سرعت 14 مایل در ساعت قرار می‌دهد. بادهای با نیروی طوفان استوایی 60 مایل گسترش می یابند.

از طریق Ian، 2022 نه سیستم نامگذاری شده را تولید کرده است.

پوشش بیشتر طوفان:



منبع

طوفان استوایی ایان یک شبه در دریای کارائیب رشد کرد و همچنان مسیری وجود داشت که می‌تواند هفته آینده آن را به فلوریدا برساند، زیرا طوفانی باعث شد تا فرماندار ران دیسانتیس در سراسر ایالت سان شاین وضعیت اضطراری اعلام کند.

ناسا صبح شنبه تصمیم گرفت که ارزش ریسک پرتاب از مرکز فضایی کندی برای ماموریت آرتمیس I به ماه را در روز سه شنبه نیز ندارد، اما تا روز یکشنبه تصمیمی در مورد بازگرداندن یا عدم عقب نشینی سیستم پرتاب فضایی نخواهد گرفت. موشک با فضاپیمای Orion به ایمنی ساختمان مونتاژ خودرو. این موشک می‌تواند در برابر بادهای پایدار با سرعت 85 مایل در ساعت در سکوی پرتاب مقاومت کند، بنابراین در صورت باقی ماندن، پرتاب احتمالی در 2 اکتبر رخ خواهد داد.

صرف نظر از مسیر دقیق ایان، خطر طوفان خطرناک، بادهای طوفانی و بارندگی شدید در امتداد سواحل غربی فلوریدا و فلوریدا پانهندل تا اواسط هفته آینده وجود دارد و ساکنان فلوریدا باید اطمینان حاصل کنند که طوفان خود را پشت سر می گذارند. در محل خود برنامه ریزی کنید، توصیه های مقامات محلی را دنبال کنید و به روزرسانی های پیش بینی را از نزدیک زیر نظر داشته باشید.

روی این تغییرات کوچک متمرکز نشوید [in the cone]جیمی روم، سرپرست NHC گفت. “به همین راحتی می تواند به عقب برگردد و چه در داخل یا خارج از مخروط باشید، ثابت نمی شود.”

با این حال، مسیر بلندمدت از صبح شنبه تغییر کرده است، بنابراین پروژه‌های NHC به سمت شمال در امتداد ساحل خلیج فلوریدا در شمال تمپا فرود می‌آیند، اگرچه پیش‌بینی‌ها احتمالاً تا آخر هفته تغییر خواهند کرد.

آخرین مخروط عدم قطعیت هنوز هم سیستم را در اواخر سه‌شنبه به فلوریدا نزدیک می‌کند، صبح چهارشنبه در 100 مایلی غرب ناپل پارک می‌شود و صبح پنجشنبه به عنوان یک طوفان رده 2 با بادهای 110 مایل در ساعت و تندبادهای 130 مایل در ساعت شمال تامپا در هرناندو یا مرکبات به زمین می‌رسد. شهرستان ها

در همین حال، طوفان استوایی گاستون در حال دور شدن از جزایر آزور در اقیانوس اطلس بود و طوفان استوایی هرمین همچنان در سواحل آفریقا به جریان می افتد. در نهایت، NHC در حال نظارت بر اختلال چند صد مایلی غرب-جنوب غربی جزایر کابو ورد است.

صرف نظر از مسیر دقیق آن، ایان هفته آینده شروع به تأثیرگذاری بر فلوریدا خواهد کرد.

از اول سپتامبر، نواحی استوایی پس از تقریباً دو ماه سکوت، شروع به اجرای شش طوفان نام‌گذاری شده در سه هفته کرده‌اند.

او گفت: “این طوفان پتانسیل تبدیل شدن به یک طوفان بزرگ را دارد و ما همه ساکنان فلوریدا را تشویق می کنیم تا آمادگی خود را انجام دهند.” ما در حال هماهنگی با تمام شرکای ایالتی و محلی برای ردیابی اثرات احتمالی این طوفان هستیم.

اکنون اکثر ایالت فلوریدا در داخل “مخروط عدم قطعیت” طوفان گرمسیری ایان قرار دارد، اگرچه NHC هشدار داده است که مدل‌های کامپیوتری پس از خروج از کوبا تا جایی که طوفان در خلیج مکزیک می‌رود، بیش از 72 ساعت از هم دور می‌شوند.