مسکو تلاش می کند مردان روسی فراری را در مرزها فراخوانی کند

او گفت که در آخرین لحظه تصمیم به ترک این کشور گرفته است «چون قرار نیست برادران اوکراینی ام را بکشم یا به زندان بروم».

لارسی، گرجستان (AP) – صف‌های طولانی روس‌هایی که تلاش می‌کردند فرار کنند و برای جنگ در اوکراین فراخوانده شدند، همچنان بزرگراه‌های خارج از کشور را در روز چهارشنبه مسدود کردند و گزارش شده است که مسکو دفاتر پیش‌نویس در مرزها برای رهگیری برخی از آنها ایجاد کرده است.

هلن خوشتاریا، یکی از معترضان، در توییتی نوشت: «ما امروز یک تظاهرات در مرز ترتیب دادیم تا روس‌های ورودی بدانند که ما درباره «دنیای روسی» خود چه احساسی داریم.

خبرگزاری های روسی گفتند که اوستیای شمالی ورود بسیاری از خودروهای سواری به خاک خود را محدود کرده و یک دفتر پیش نویس در گذرگاه مرزی ورخی لارس ایجاد کرده است. برخی از رسانه‌ها عکس‌هایی را در این گذرگاه منتشر کردند که نشان می‌دهد یک ون سیاه رنگ روی آن نوشته شده بود «دفتر ثبت نام».

اوستیای شمالی، یک منطقه روسیه که هم مرز با گرجستان است، وضعیت “هشدار بالا” را اعلام کرد و گفت که غذا، آب، ایستگاه های گرمایشی و سایر کمک ها باید برای کسانی که روزها را در صف سپری کرده اند وارد شود. داوطلبان در سمت مرز گرجستان نیز آب، پتو و کمک های دیگر آورده اند.

همه چیز بسیار ترسناک است – اشک، جیغ، تعداد زیادی از مردم. این احساس وجود دارد که دولت نمی داند چگونه آن را سازماندهی کند. به نظر می‌رسد که آنها می‌خواهند مرز را ببندند، اما در عین حال می‌ترسند که اعتراض‌ها به دنبال داشته باشد و اجازه می‌دهند مردم بروند.»

روسیه با 14 کشور مرز زمینی دارد.



منبع

معترضان با حمل پرچم های گرجستان و اوکراین و تابلوهایی مانند “روسیه می کشد” چهارشنبه در مرز به روس ها خوش آمد گفتند. گیگا لمونجاوا از حزب سیاسی Droa که تظاهرات را سازماندهی کرد، گفت که تخلیه‌شدگان امنیت و اقتصاد گرجستان را تهدید می‌کنند.

همچنین صف های طولانی در مرز با قزاقستان وجود دارد که در هفته گذشته بیش از 98000 روس را پذیرفته است.

از زمانی که رئیس جمهور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور پوتین برای تقویت نیروهای روسی در اوکراین، بسیج را اعلام کرد، ده ها هزار مرد روس در یک هفته فرار کردند. اگرچه پوتین گفت که این فراخوان «جزئی» بوده و هدف آن فراخوانی حدود 300000 سرباز با سابقه خدمت نظامی بوده است، بسیاری از روس‌ها نگرانند که این فراخوان بسیار گسترده‌تر و خودسرانه‌تر از این باشد. گزارش های متعددی از مردانی وجود دارد که هیچ آموزش نظامی ندیده اند و در تمام سنین اخطاریه دریافت می کنند.

روس ها با ماشین، دوچرخه، اسکوتر و پیاده در حال عبور هستند.

الکساندر کامیسنتسف که خانه خود در ساراتوف را به مقصد گرجستان ترک کرد، صحنه را در سمت مرز روسیه توصیف کرد.

به گزارش رسانه مستقل روسی مدوزا، یک پست بازرسی پیش نویس دیگر در روسیه در امتداد مرز فنلاند ایجاد شد.