مسابقه سایه برای جانشینی فاینشتاین در راه است

چند ماه آینده می تواند میدان را مشخص کند. مدعیان تلاش خواهند کرد تا تأییدیه ها و تعهدات جمع آوری کمک های مالی را تضمین کنند – و در این فرآیند دشمنان خود را متوقف کنند.

برنامه های فاینشتاین همچنان یک وایلدکارت است. جایگاه این سناتور 89 ساله در حالی که دموکرات‌های کالیفرنیا از مرکزگرایی او رنج می‌برند و سان فرانسیسکو کرونیکل افت شناختی درک شده او را تشریح می‌کند، از بین رفته است. در یک قطعه انفجاری در این بهار که گزارش قبلی POLITICO در مورد ظرفیت فاینشتاین برای خدمت را تقویت کرد.

دری سراگو گفت: «هر کسی که آنقدر پیچیده باشد که بتواند برای یکی از دو کرسی کالیفرنیا در مجلس سنای ایالات متحده نامزد شود، کاملاً از پویایی آن آگاه است، و پویایی ها شامل گزینه خروج زودهنگام، به خطر انداختن ادعای شما و دلسرد کردن رقبا است.» مشاور سیاسی سابق دموکرات و ناشر کتاب کالیفرنیا هدف تحلیلگر انتخابات.

مدت‌هاست که لی به عنوان یکی از مدعیان اصلی برای برنده شدن در یک قرار ملاقات در صورت استعفای فاینشتاین شناخته می‌شود. فرماندار کالیفرنیا، گاوین نیوسام، زمانی که او به دنبال جایگزینی برای سناتور سابق کالیفرنیا، کامالا هریس، که سیاه‌پوست و آسیایی‌آمریکایی است، می‌گشت و بعداً متعهد شد که در صورت انتخاب مجدد در سنا، یک زن سیاه‌پوست را انتخاب کند. نماینده باسابقه کنگره اوکلند به طور گسترده در منطقه خلیج مورد احترام است و می تواند حمایت عمیق سیاهان را جلب کند.

شیف و پورتر هر دو جمع آوری کمک های مالی بسیار خوبی هستند، اگرچه مسابقه رقابتی خانه پورتر بسیاری از منابع او را تخلیه کرد. شیف به عنوان یک آنتاگونیست سرسخت دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا و به خاطر نقشش در روند استیضاح، به جایگاه ملی دست یافت. پورتر به‌خاطر کباب کردن مدیرانش به کمک تخته وایت برد به سرعت تبدیل به یک ستاره شد.

باکسر گفت: “آنها شروع به تماس با من کردند تا برای یک کمپین عظیم – واقعاً، بسیار پرهزینه و سخت – آماده شوم.” “این یک میدان بسیار شلوغ خواهد بود.”

همه آن نامزدهای احتمالی دارایی هایی را به رقابت خواهند آورد. و بر اساس دو نظام اولیه کالیفرنیا، احتمالاً رقابت در سنای ایالات متحده باعث می شود که دو دموکرات در انتخابات عمومی با هم رقابت کنند، همانطور که وقتی هریس نماینده آن زمان را شکست داد. لورتا سانچز در سال 2016.

یک باندلر برجسته دموکرات کالیفرنیا که برای بحث در مورد یک موضوع حساس کمپین خواست نامش فاش نشود، گفت: “فقط به دلیل تقویم و سن او، کتاب بازی در اینجا به اوج خود می رسد.” “افراد علاقه مند در مورد علاقه خود با مردم صحبت کرده اند.”

اما بعید است که تنش برای مدت طولانی تری باقی بماند.

سناتور دایان فاینشتاین نگفته است که آیا قصد دارد در سال 2024 یک دوره دیگر را انتخاب کند یا خیر – اما رقابت برای جانشینی مسن ترین عضو کنگره در حال افزایش است.

شیف یکی از چندین دموکرات مجلس نمایندگان کالیفرنیا است که می تواند به دنبال این کرسی باشد. به گفته یکی از نزدیکان پورتر، پورتر که تازه در یکی از رقابتی‌ترین رقابت‌های ایالت، یک رقیب جمهوری‌خواه را شکست داده، «کاملاً در حال بررسی یک کمپین سنا در سال 2024» است، همانطور که از طرفدارانش در سراسر ایالت می‌شنود.

نمایندگان رو خانا و کتی پورتر درخواست هایی برای پرش به مسابقه دارند و نماینده آدام شیف علناً اعلام کرده است که در حال بررسی یک مسابقه است. نماینده باربارا لی در حال گذراندن تعطیلات در فکر حرکت بعدی خود است. سه امید با سناتور سابق باربارا باکسر تماس گرفته اند تا از او مشاوره بگیرند، و این نشان دهنده مراحل ابتدایی مبارزه شدید بین دموکرات های کالیفرنیا برای یک کرسی است که برای یک نسل باز نشده است.

شیف ماه گذشته با اعتراف علنی به علاقه دیرینه خود به این کرسی، اولین بار را اخراج کرد و به یک ایستگاه تلویزیونی در لس آنجلس گفت که پس از بی نتیجه ماندن پیشنهاد رهبری مجلس نمایندگان، «اگر سناتور فاینشتاین تصمیم بگیرد نامزد نشود، در نظر خواهد گرفت که برای مجلس سنا شرکت کند. انتخاب مجدد.» به گفته دو نفر از افراد آشنا، شیف همچنین با فاینشتاین ملاقات کرد تا او را از مقاصد خود مطلع کند.

اما در حالی که به طور گسترده اعتقاد بر این است که سناتور کالیفرنیا در سال 2024 به دنبال یک دوره دیگر نخواهد بود، او چیزی صریح در مورد نیات خود نگفته است – سخنگوی فاینشتاین که در مورد این داستان با او تماس گرفت گفت که او “هیچ به روز رسانی” ندارد – و افرادی که او را می شناسند می گویند که او مهار شدن در گوشه ای کالیفرنیایی ها به صندلی فاینشتاین چشم دوخته اند مراقب احترام بوده اند به عنوان طولانی ترین زن در تاریخ سنای ایالات متحده و در بیشتر موارد از موقعیت یابی آشکار اجتناب کرده اند.

و خانا مورد علاقه ترقی خواهان است و می تواند رودخانه های پول را از ناحیه ثروتمند سیلیکون ولی خود منحرف کند.

اما بعید است که کسی میدان را برای خودش داشته باشد. اکثریت رای دهندگان دموکرات کالیفرنیا، کرسی سنای ایالات متحده را به یک موقعیت مادام العمر نزدیک می کند. حتی اگر این رقابت بر توازن قوا در سنا تأثیر نگذارد، مطمئناً غوغا چند میلیون دلاری خواهد بود.

و از خانا خواسته می شود تا توسط ترقی خواهان همسو با سناتور برنی سندرز، که کمپین ریاست جمهوری وی ریاست مشترکی را بر عهده داشت، اداره شود. به گفته یک منبع آگاه، لی قصد دارد تعطیلات را با خانواده‌اش در میان بگذارد.

این کاری نیست که در آخرین لحظه انجام دهید. باکسر گفت: آماده‌سازی فوق‌العاده، سازماندهی و پیام‌رسانی فوق‌العاده و پول و همه این چیزها می‌خواهد. “هر کسی که به این موضوع علاقه مند است، با احترام کامل به سناتور فاینشتاین، باید شروع به تامین حمایت مورد نیاز خود کند.”



منبع