مری ترامپ حدس می‌زند که جرد کوشنر می‌تواند «خال مار-آلاگو» باشد پس از گزارش‌ها حاکی از آن است که یک مخبر نزدیک به ترامپ، مأموران FBI را به این اسناد راهنمایی کرده است.

نیوزویک گزارش داد که دو مقام دولتی که از این حمله مطلع بودند، گفتند که فردی به مجریان قانون اطلاع داده است که اسناد خاصی در مار-آ-لاگو وجود دارد. این منابع همچنین گفتند که این شخص می‌دانست که اسناد در کجای ملک گسترده نگهداری می‌شود.

کوشنر که با ایوانکا ترامپ ازدواج کرده است، به عنوان مشاور ارشد پدر همسرش خدمت می کرد. او و همسرش که به عنوان مشاور ارشد پدرش نیز خدمت می‌کردند، از سال گذشته که کاخ سفید را ترک کردند تا حد زیادی از انظار عمومی دور مانده‌اند.

اف‌بی‌آی روز دوشنبه حمله بی‌سابقه‌ای را به مار-آلاگو انجام داد. اسناد دادگاه بدون مهر و موم روز جمعه نشان داد که جستجو بخشی از تحقیقات در مورد نقض احتمالی سه قانون مربوط به رسیدگی به اسناد دولتی، از جمله بخشی از قانون جاسوسی بود. این اسناد همچنین نشان داد که ماموران FBI 11 جعبه مواد طبقه بندی شده را کشف کردند.

گمانه زنی ها در مورد یک خبرچین به دنبال گزارش هایی در اوایل این هفته در وال استریت ژورنال و نیوزویک بود که هر دو به منابع ناشناس اشاره کردند.

چه کسی دیگر از وجود یک گاوصندوق و محتویات خاصی که در آن نگهداری می شود مطلع است؟ کوهن که به منتقد سرسخت ترامپ نیز تبدیل شده است، گفت.

کوشنر به ایوانکا گفت: «پنج سال وحشیانه گذشته است، اما در سی روز دیگر، ما مسئولیت بسیار کمتری خواهیم داشت و زندگی خود را پس خواهیم گرفت.»

او با اشاره به سرمایه‌گذاری در شرکت سهام خصوصی کوشنر توسط صندوقی به رهبری محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، گفت: فکر می‌کنم ما باید به شدت بررسی کنیم که چرا جارد ۲ میلیارد دلار به دست آورده است. ما باید به شدت به این موضوع نگاه کنیم که چرا او اکنون این همه ماه ساکت بوده است.»

مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید





منبع

اسناد دادگاه می گویند که اف بی آی 11 جعبه اسناد طبقه بندی شده را در جریان یورش به مار-آلاگو کشف کرد.

  • مایکل کوهن، وکیل و تعمیرکار سابق ترامپ، روز پنجشنبه به ناتالی موسومچی از اینسایدر گفت که او نیز فکر می‌کند کوشنر می‌تواند مخبر FBI باشد.

    کوهن گفت: “این قطعاً یکی از اعضای حلقه داخلی او است.”

    کوشنر در کتاب خاطرات آتی خود با عنوان «شکستن تاریخ: خاطرات کاخ سفید» نوشت که برای پایان دوره ریاست جمهوری ترامپ آماده است.

    او ادامه داد: «و ما باید به این فکر کنیم که چه کسی می‌تواند در این امر دخیل باشد که به بازی بزرگی مانند تبدیل دونالد برای رهایی از مشکل یا حداقل برای کاهش مشکلاتی که در آن هستند نیاز دارد.» “به نظر می رسد کسی در موقعیت جارد است. من نمی گویم این جارد است، اما می تواند باشد.”

    مری ترامپ گفت فکر می‌کند شخصی که ممکن است اطلاعات اسنادی را که عمویش دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق در مارآلاگو در اختیار دارد، به FBI داده است، جرد کوشنر باشد.

    او این نظرات را در طول یک مصاحبه رادیویی روز جمعه با نمایش دین عبیدالله. پس از گزارش‌ها حاکی از آن است که اف‌بی‌آی توسط یک خبرچین نزدیک به رئیس‌جمهور سابق به او اطلاع داده است، مجری از او پرسید که به نظر او چه کسی می‌تواند «خال مار-آ-لاگو» باشد.

    این ژورنال بعداً این اطلاعات را تأیید کرد و گزارش داد که منابع آشنا به این وضعیت گفتند که شخصی به بازرسان گفته است که در مار-آ-لاگو مواد محرمانه بیشتری نسبت به 15 جعبه ای که ترامپ در اوایل سال جاری تحویل داده بود وجود دارد.

    مری ترامپ با برکناری رئیس سابق دفتر شروع کرد: “ما باید با افرادی شروع کنیم که به این چیزها دسترسی دارند. من فکر نمی کنم مارک میدوز به آن دسترسی داشته باشد.”

    مری ترامپ، منتقد سرسخت عمویش، گفت که فکر می کند جرد کوشنر ممکن است خبرچین بوده باشد.

    • مری ترامپ، که از منتقدان دائمی و سرسخت عمویش بوده است، اولین کسی نبود که انگشت اتهام را به سمت کوشنر گرفت.

      منابع به وال استریت ژورنال و نیوزویک گفتند که شخصی به فدرال رزرو در مورد مواد و محل جستجوی آنها گفته است.