مریک گارلند، دادستان کل، بازرس ویژه ای را برای تحقیق درباره اسناد محرمانه بایدن منصوب کرد.

پرزیدنت جو بایدن در 12 ژانویه 2023.

گارلند که در اعلامیه خود به سؤالات پاسخ نداد، جدول زمانی را برای زمان پیدا شدن اسناد و زمان شروع تحقیقات تعیین کرد:

  • بیشتر: بازپرس ویژه وزارت دادگستری در تحقیقات ترامپ احضاریه صادر می کند

    این تصویر موجود در پرونده قضایی وزارت دادگستری، عکسی از اسنادی را نشان می دهد که در جریان جستجوی 8 اوت توسط FBI از املاک مار-آ-لاگو رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ در فلوریدا ضبط شده است.

    بایدن گفت که به محض کشف این اسناد در پاییز گذشته توسط وکلای او که مشغول تمیز کردن دفتر بودند، در مورد این اسناد اطلاعاتی دریافت کرد. زمانی که آنها متوجه شدند چندین سند طبقه بندی شده در جعبه وجود دارد، “آنها کاری را که باید انجام می دادند، انجام دادند.” آنها بلافاصله با آرشیو (ملی) تماس گرفتند و آنها را به بایگانی تحویل دادند.»

    10 ژانویه: بایدن در یک کنفرانس خبری در مکزیک گفت که از پیدا شدن اسناد “تعجب” کرده است و نمی داند چه چیزی در آنها وجود دارد.

  • 4 نوامبر: بازرس کل آرشیو ملی با دادستانی در وزارت دادگستری تماس می گیرد تا بگوید اسنادی با علامت های طبقه بندی در دفتر بایدن پیدا شده است.

  • او گفت: “شما باید فرض کنید که کامل شده است.”

    جدول زمانی اسناد بایدن: مریک گارلند جزئیات اکتشافات، تحقیقات را شرح می دهد

    مریک گارلند، دادستان کل، در 12 ژانویه 2023، یک مشاور ویژه را برای بررسی بیشتر نحوه رسیدگی به اسناد طبقه بندی شده یافت شده در یک فضای اداری سابق مورد استفاده پرزیدنت جو بایدن و در خانه او در ویلمینگتون، دلاور منصوب کرد.

    کشف این اسناد باعث مقایسه فوری با پرونده ترامپ شد، اگرچه این قسمت ها با تفاوت های کلیدی مشخص می شوند.

    بایدن در مکزیکوسیتی در نشستی با رهبران مکزیک و کانادا گفت: «مردم می‌دانند که من اسناد طبقه‌بندی شده، اطلاعات طبقه‌بندی شده را جدی می‌گیرم».

    دسته دوم: این اقدام گارلند ساعاتی پس از آن صورت می گیرد که کاخ سفید روز پنجشنبه فاش کرد که مجموعه دومی از سوابق طبقه بندی شده در یک فضای ذخیره سازی در گاراژ خانه بایدن در ویلمینگتون کشف شده است.

  • مریک گارلند، دادستان کل، در 12 ژانویه 2023، یک مشاور ویژه را برای بررسی بیشتر نحوه رسیدگی به اسناد طبقه بندی شده یافت شده در یک فضای اداری سابق مورد استفاده پرزیدنت جو بایدن و در خانه او در ویلمینگتون، دلاور منصوب کرد.

    مک کارتی گفت: “من فکر می کنم کنگره باید در این مورد تحقیق کند.”

    دسته اول: کاخ سفید روز دوشنبه اعلام کرده بود که “تعداد کمی” از سوابق دولتی توسط وکلای شخصی رئیس جمهور در 2 نوامبر در حالی که جعبه ها برای تخلیه مرکز دیپلماسی و تعامل جهانی پن بایدن در واشنگتن بسته بندی شده بود، کشف شد. بایدن پس از ترک سمت به عنوان معاون رئیس جمهور در سال 2017 تا زمان مبارزات انتخاباتی خود در سال 2020 از این دفتر استفاده کرده بود.

رابرت هور، دادستان وقت ایالات متحده در مریلند 2019، در مراسمی در واشنگتن سخنرانی می‌کند، مریک گارلند، دادستان کل آمریکا، روز پنجشنبه از او برای هدایت تحقیقات در مورد رسیدگی به اسناد طبقه‌بندی شده در گاراژ رئیس جمهور جو بایدن در دلاور و دفتر واشنگتن استفاده کرد.

چرا گارلند گفت که در حال انتصاب مشاور ویژه است: گارلند گفت: «شرایط بسیار خارق‌العاده اینجا مستلزم انتصاب یک مشاور ویژه است. “این انتصاب برای عموم بر تعهد این وزارتخانه به استقلال و پاسخگویی در موضوعات خاص حساس و تصمیم گیری بدون انکار تنها بر اساس حقایق و قانون تاکید می کند.”

ترامپ بارها در برابر تلاش‌های آرشیو ملی برای بازیابی مطالب، از جمله پاسخ ندادن کامل به احضاریه صادر شده توسط مقامات مجری قانون فدرال، مقاومت کرده بود. این امر باعث شد FBI به جستجوی بی‌سابقه‌ای در املاک مار-آ-لاگو ترامپ بپردازد که منجر به ضبط اسناد طبقه‌بندی شده و هزاران پرونده دولتی دیگر شد.

کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید، روز پنجشنبه به خبرنگاران گفت که دستیاران بایدن تمام مکان‌هایی را که اسناد طبقه‌بندی شده می‌توانستند نگهداری شوند، جستجو کرده‌اند.

این تصویر موجود در پرونده قضایی وزارت دادگستری، عکسی از اسنادی را نشان می دهد که در جریان جستجوی 8 اوت توسط FBI از املاک مار-آ-لاگو رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ در فلوریدا ضبط شده است.

جمهوری خواهان کلیدی مجلس نمایندگان خواستار بررسی دقیق اسناد بایدن هستند

20 دسامبر: وکیل شخصی بایدن به لاوش اطلاع می دهد که اسناد بیشتری در گاراژ بایدن شناسایی شده است.

  • تصمیم گارلند بر اساس تحقیقات اولیه لاوش بود و مقام ارشد وزارتخانه این موضوع را “مورد کتاب درسی از آنچه لازم است” برای انتصاب یک بازپرس ویژه نامید.

    وکیل بایدن متعهد به همکاری شد

    12 ژانویه: کاخ سفید فاش کرد مجموعه دومی از اسناد طبقه بندی شده در گاراژ خانه بایدن در ویلمینگتون پیدا شد.

  • کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان، خواستار تحقیقات کنگره شد

    ریچارد ساوبر، مشاور ویژه رئیس جمهور، روز پنجشنبه در بیانیه ای متعهد شد که به همکاری با تحقیقات ادامه دهد.

    ترنر گفت: «این کشف اطلاعات طبقه بندی شده، رئیس جمهور بایدن را در نقض بالقوه قوانین حفاظت از امنیت ملی، از جمله قانون جاسوسی و قانون سوابق ریاست جمهوری قرار می دهد.

    ریچارد ساوبر، مشاور رئیس جمهور، گفته است که وکلای شخصی بایدن با آرشیو ملی و بازبینی وزارت دادگستری همکاری کرده اند.

    تفاوت اسناد ترامپ و بایدن

    کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان، از کالیفرنیا، روز پنجشنبه گفت که قانونگذاران در مورد افشای اسناد از وزارت دادگستری تحقیق خواهند کرد. او جست و جوی FBI در سال گذشته در املاک مار-آ-لاگو ترامپ برای سوابق شامل اسناد طبقه بندی شده را با افشاگری های بایدن درباره دو مجموعه از اسناد طبقه بندی شده مقایسه کرد.

    بیشتر: پرزیدنت جو بایدن اسناد طبقه بندی شده: آنچه ما می دانیم و چگونه کشف با ترامپ مقایسه می شود

    بررسی اولیه DOJ از کشف سند توسط وکیل شیکاگو ایالات متحده

    9 ژانویه: کاخ سفید فاش کرد «تعداد کمی» از اسناد طبقه بندی شده در 2 نوامبر در یک کمد قفل شده در دفتر سابق بایدن پیدا شد.

  • 14 نوامبر: گارلند، جان لاوش جونیور، دادستان شیکاگو ایالات متحده را مأمور انجام تحقیقات اولیه می کند.

  • دسته دوم: دومین مجموعه از اسناد طبقه بندی شده در گاراژ بایدن پس از جستجوی 2 خانه پیدا شد

    بایدن از کشف سند اولیه “تعجب” کرد

    پرزیدنت جو بایدن در 12 ژانویه 2023.

    این مقاله در ابتدا در USA TODAY منتشر شد: اسناد بایدن: گارلند از مشاور ویژه نام می برد – خلاصه



  • منبع

    9 نوامبر: اف‌بی‌آی یک ارزیابی را آغاز می‌کند تا بفهمد آیا این اطلاعات به درستی مدیریت نشده است یا خیر.

  • دسته اول: وزارت دادگستری در حال بررسی اسناد طبقه بندی شده در تاسیسات بایدن از زمانی که معاون وزیر بوده است

    ساوبر گفت: «ما مطمئن هستیم که بررسی کامل نشان می‌دهد که این اسناد به‌طور سهوی نادرست بوده است و رئیس‌جمهور و وکلای او بلافاصله پس از کشف این اشتباه اقدام کردند.

    کاخ سفید: جستجو برای اسناد طبقه بندی شده بیشتر انجام شده است

    مک کارتی پیشنهاد کرد که چون وکلای شخصی بایدن این کشف را انجام داده اند، او باید از وجود اسناد طبقه بندی شده مطلع بوده است.

    در اوایل این هفته، بایدن گفت که از اطلاع یافتن این سوابق در دفتر خصوصی که قبل از مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری خود استفاده می کرد، “تعجب” کرد و اظهار داشت که از محتوای آنها بی اطلاع است.

    5 ژانویه: لاوش گارلند را در مورد نتایج گزارش می دهد و توصیه می کند که یک مشاور ویژه ضروری است.

  • رئیس کمیته نظارت و پاسخگویی مجلس نمایندگان، نماینده جیمز کومر، رئیس جمهور آمریکا، گفت که آنچه را که او «سیستم عدالت دو لایه» می نامد، بررسی خواهد کرد. او از آرشیو ملی اطلاعاتی در مورد اسناد بایدن خواست و به وزارت دادگستری ارجاع شد.

    عمیق تر حفاری کنید

    رابرت هور، دادستان وقت ایالات متحده در مریلند 2019، در مراسمی در واشنگتن سخنرانی می‌کند، مریک گارلند، دادستان کل آمریکا، روز پنجشنبه از او برای هدایت تحقیقات در مورد رسیدگی به اسناد طبقه‌بندی شده در گاراژ رئیس جمهور جو بایدن در دلاور و دفتر واشنگتن استفاده کرد.

    بازپرس ویژه دیگر در حال بررسی اسناد ترامپ است

    در پرونده بایدن، کاخ سفید مدعی است که این اسناد که تعداد آنها حدود 10 عدد است، یک روز پس از کشف آنها توسط وکلای رئیس جمهور به آرشیو بازگردانده شد. ساوبر در بیانیه قبلی خود گفت: «این اسناد موضوع هیچ درخواست یا تحقیق قبلی توسط آرشیو نبوده است.

    اقدام گارلند همچنین به دنبال انتصاب یک بازرس ویژه جداگانه به نام جک اسمیت در ماه نوامبر برای نظارت بر تحقیقات جنایی معلق مربوط به دونالد ترامپ، از جمله نگهداری صدها سند طبقه بندی شده توسط رئیس جمهور سابق در ملک خود در فلوریدا پس از خروج از کاخ سفید در سال 2021 صورت گرفت.

    واشنگتن – مریک گارلند، دادستان کل، رابرت هور، رابرت هور را روز پنج‌شنبه برای بررسی بیشتر نحوه رسیدگی به اسناد طبقه‌بندی شده یافت شده در یک فضای اداری سابق مورد استفاده پرزیدنت جو بایدن و در خانه او در ویلمینگتون، دلاور منصوب کرد.

    • رابرت هور کیست؟ رابرت هور توسط مریک گارلند برای هدایت تحقیقات اسناد بایدن انتخاب شد. او کیست؟

      سوالات درباره اسناد بایدن بی پاسخ مانده است: سوالات در مورد اسناد جو بایدن با پیدا شدن دسته دوم از سوابق تشدید می شود

      دو دسته از اسناد بایدن در دفتر سابق وی در دی سی در خانه دلاور پیدا شد

      • کاخ سفید اوایل این هفته تایید کرد که وزارت دادگستری این موضوع را پس از تحقیقات اولیه به رهبری جان لاوش جونیور، دادستان شیکاگو، که از دولت ترامپ بازمانده است، بررسی کرده است.

        هور کیست؟ هور وکیل سابق ایالات متحده در مریلند است که از مطب خصوصی در واشنگتن به دولت بازخواهد گشت. هور، که دستیار اصلی معاون دادستان کل در دولت ترامپ نیز بود، انتظار می‌رفت در روزهای آینده کار خود را آغاز کند.

      • رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان، نماینده مایک ترنر از ایالت اوهایو، روز سه شنبه نامه ای به آوریل هاینس، مدیر اطلاعات ملی فرستاد و خواستار بررسی فوری و ارزیابی آسیب اسنادی شد که حداقل به مدت شش سال در یک دفتر غیردولتی ذخیره شده است. سال ها.