مرگ یک سرباز آمریکایی در حال جنگ در اوکراین، آشفتگی و اختلال در لژیون خارجی را آشکار می کند.

او به اینسایدر گفت: «تصمیم گرفتم که آنجا را ترک کنم، زیرا با دیدن مرگ همکارانت فکر می‌کنی.

ای جی به اینسایدر گفت: «وقتی به ما گفتند که دوباره بیرون برویم، در ذهنم می دانستم که کسی قرار است بمیرد.

رکاوک گفت، علیرغم گزارش‌هایی مبنی بر آشفتگی و سردرگمی، لژیون بین‌المللی در طول ماه‌های درگیری قدرت و اهمیت خود را افزایش داده است و ثابت کرده است که از نظر تاکتیکی و عملیاتی برای ارتش اوکراین بسیار مفید است.

کسانی که جان سالم به در برده اند نیز زخم ها را تحمل می کنند. ماوریکس به اینسایدر گفت که او از اختلال استرس پس از سانحه رنج می برد و هنوز هم برای مرگ رفقای خود عزادار است.

“غیرممکن است [to stay safe]. فرمانده ما در اینجا ما را می کشد.»

یک مرگ قابل پیشگیری

رکاوک گفت که اگرچه بسیاری از داوطلبان بین المللی بسیار ماهر بودند، اما همیشه در اولویت نیستند.

یکی از سربازان در پیامکی به لیپکا گفت: “هیچ کس به روسلان اعتماد ندارد، او یک لقمه دروغگو است.” روسلان همه در شرکت، به خصوص اوکراینی ها را عصبانی کرده است. او یک مرد مرده است.

سخنگوی یکی از شاخه‌های لژیون، که یانگ بخشی از آن نبود، به اینسایدر گفت که از زمان شروع جنگ، آنها “هجوم پیوسته مردم” داشته‌اند، اما بسته به زمان سال نوسان داشته است.

“میدونستم یکی میمیره”

Kacper Rekawek، محقق مرکز تحقیقات افراط گرایی در دانشگاه اسلو، به Insider گفت: “بخش GUR از لژیون توسط افسران اوکراینی هدایت می شود و معمولاً شامل کهنه سربازان یا افرادی است که در میدان جنگ تجربه دارند.”

با این حال، پیوستن به نبرد علیه روسیه، پیاده نظام سابق را در یک واقعیت جدید ترسناک فرو می برد.

ولودیمیر زلنسکی

لیپکا تنها کسی نیست که در مورد نحوه برخورد با جنگجویان خارجی در اوکراین و خطراتی که آنها را تهدید می کند، حتی با آگاهی از خطرات، سؤالاتی را مطرح کرده است.

او افزود: من حتی فرصتی برای خداحافظی نداشتم.

رئیس جمهور اوکراین ولودیمیر زلنسکی در 10 مارس 2022 دیده شد.دفتر رئیس جمهور اوکراین

لژیون دفاع بین المللی اوکراین

یک هفته پیش از آن، این زوج که در تفلیس، گرجستان زندگی می کردند، پس از اینکه یانگ گفت که می خواهد به اوکراین برود تا از کشور در برابر تهاجم تمام عیار روسیه دفاع کند، با هم مشاجره شدیدی پیدا کردند.

بیوه در کنار سربازان دیگر به اینسایدر گفت سوء مدیریت و اختلال عملکرد در لژیون.

این روزنامه گزارش داد که دیویس حداقل دهمین آمریکایی بود که در جنگ جان خود را از دست داد.

یک جنگنده لژیون خارجی به دنبال حمله روسیه به لاشه هواپیما در اوکراین نگاه می کند.با حسن نیت از Hieu Le/Facebook

پیام‌هایی که از سربازان واحد یانگ برای او فرستاده شد – که توسط Insider مشاهده شد – نشان می‌دهد که بسیاری فکر می‌کردند فرمانده آنها، روسلان میروشنیچنکو، بی‌احتیاط و اغلب مست است.

هنگامی که رئیس جمهور اوکراین ولودیمیر زلنسکی تشکیل لژیون بین المللی را در 27 فوریه اعلام کرد، هزاران نفر برای داوطلب شدن در خارج از سفارتخانه های اوکراین در سراسر جهان صف کشیدند.

لیپکا همچنین گفت که هرگز از کانال های رسمی متوجه مرگ یانگ نشده است. در عوض، دختر یانگ که این خبر را در فیس بوک دیده بود، به او اطلاع داد.

لیپکا به اینسایدر گفت: نحوه رسیدگی به همه چیز، به خصوص پس از مرگ او، رسوا بود.

کیف ایندیپندنت گزارش داد که یکی از فرماندهان، یک جنایتکار سابق لهستانی به نام ساشا کوچینسکی، نیز به شدت مشروب می خورد و گاهی اوقات سربازان نیروهای خود را مجبور می کرد تا به او کمک کنند تا مغازه ها را غارت کنند.

در ادامه مقاله، جنگجویان خارجی برخی از فرماندهان خود را به سرقت سلاح‌های سبک و سبک متهم کردند که به گفته آنها از اتاق‌های اسلحه‌خانه لژیون مفقود شده‌اند، و برخی گفتند که شاهد بارگیری اسلحه در خودروهای SUV غیرنظامی بوده‌اند.

یکی دیگر از جنگجویان خارجی، که با نام مستعار نظامی ماوریکس شناخته می شود، به Insider گفت که در ماه سپتامبر به واحد GUR پیوست اما یک ماه بعد تصمیم گرفت به دلیل عملکرد بد آن را ترک کند. (هویت Mavericks برای Insider شناخته شده است).

یانگ بخشی از گردان 517 تیپ ایوان بوهون بود که توسط لژیون GUR که توسط اطلاعات اوکراین اداره می شد، نظارت می شد.

او گفت: “لژیون برای اولین بار سه روز پس از جنگ، زمانی که اوکراین نیاز داشت، عمدتاً به عنوان یک تمرین روابط عمومی شروع شد. بنابراین طبیعی است که آنها در ابتدا مشکلاتی داشتند.”

برخی از آنها با تجربه رزمی گسترده ای آمده بودند، که قبلاً در کشورهایی مانند سوریه، عراق یا افغانستان جنگیده بودند، در حالی که برخی دیگر با آرزوی سوزان برای دفاع از یک کشور نیازمند به آنجا آمدند.

اینسایدر نتوانست محل اختفای او را تایید کند، اما پروفایل لینکدین او نشان می‌دهد که او هنوز برای لژیون، در بخش دیگری کار می‌کند.

سازماندهی ضعیف و فرماندهان بی پروا

مسلسل این مرد 51 ساله که به نام لیپکا نامگذاری کرده بود در کنارش بود.

برایان یانگ/فیس بوک/ماریا لیپکا; گتی؛ ماریان آیالا/خودی

  • ماوریکس به اینسایدر گفت: «به مدت دو روز نمی توانستم چیزی بشنوم. کلاه ایمنی جانم را نجات داد.

    آنها همچنین ادعا کردند که میروشنیچنکو یک مشروب خوار شدید بود که اغلب قبل از رفتن به ماموریت دیگران را به نوشیدن مشروب تشویق می کرد. لیپکا می گوید که در یک نقطه، گردان یانگ یک بار محلی را ویران کرد و پلیس مجبور شد درگیر شود.

    یانگ در ماه مارس – تقریباً یک ماه پس از آغاز تهاجم روسیه به اوکراین در 24 فوریه – از طریق استانبول پایتخت ترکیه به کیف سفر کرد.

    مراسم تشییع جنازه برایان یانگ، لوک لوسیزین و ادوارد سلاندر پاتریگنانی در کیف، اوکراین.ماریا لیپکا

    برایان جوان با لباس های ارتش در پس زمینه ای سیاه و پرچم های اوکراین و ایالات متحده در پشت سرش.

    یانگ تکه‌ای از ترکش را به سر، بالای سینه سمت چپ، پاها و شکم برد، سربازی که هنگام مرگ همراه او بود، در پیام‌هایی که اینسایدر دیده بود به لیپکا گفت.

    او گفت: «من به او گفتم که مطلقاً نمی‌دانم چرا باید این کار را انجام دهد. “ما یک هفته صحبت نکردیم.”

    برایان یانگ، کهنه سرباز ارتش آمریکا که در لژیون خارجی اوکراین داوطلب شده بود، در ماه ژوئیه درگذشت.

  • نیروهای روسی در فاصله 10 متری این یگان موشکی پرتاب کردند که یک سرباز اوکراینی کشته و تعدادی دیگر زخمی شدند.

    داوطلبان خارجی که اوکراین را به دلیل سازماندهی ضعیف، کمبود تجهیزات و فرماندهان بی پروا ترک می کنند، قبلاً خبرساز شده اند.

    یانگ آخرین آمریکایی نبود که در جنگ اوکراین جان باخت. به گزارش میلیتاری تایمز، در 8 نوامبر، ترنت دیویس، یک کهنه سرباز 21 ساله ارتش ایالات متحده از کانزاس، در اولین ماموریت خود با لژیون، در نزدیکی شهر جنوبی خرسون کشته شد.

    یکی از سربازان که از آن زمان اوکراین را ترک کرده است، در مورد رهبری لژیون گفت: «یک دسته از افراد بدخواه که با جان مردم بازی می کنند».

    برایان جوان اوکراین

    شریک زندگی او به اینسایدر گفت که معتقد است مرگ یانگ در اوکراین قابل پیشگیری است.

  • «تا حدی این [also] به این معنی که لژیون در حال بلوغ است و پذیرفته می شود.»

    سربازان اوکراینی و جنگجویان خارجی در 27 ژوئن 2022 سوار خودرویی در خط مقدم در میکولایف اوکراین می شوند.پیر کروم/گتی ایماژ

    در ساعات اولیه 18 ژوئیه، یانگ و واحدش به هریهوریوکا، روستایی در منطقه دونتسک شرقی اوکراین که تحت حملات شدید روسیه قرار داشت، مستقر شدند.

    اولین انفجار باعث زخمی شدن لوک “اسکای واکر” لوسیزین، شهروند و پزشک دیگر ایالات متحده شد که آن روز گردان را همراهی کرده بود.

    برای شریک یانگ، این تسلی کمی است.

    در ماه آوریل، Insider با دو آلمانی که برای مبارزه داوطلبانه به اوکراین رفته بودند صحبت کرد و در نهایت با لباس متفاوتی به پایان رسید: لژیون گرجستان از داوطلبانی که عمدتاً از کشور شوروی سابق تشکیل شده بود.

    Rekawek دانشگاه اسلو به Insider گفت که در حالی که اوکراین با سربازان خارجی که برای جنگ آمده بودند “بسیار مهربان” بوده است، آنها در ماه های اول جنگ “مشکلات دندانی” داشتند.

    چهار ماه بعد او مرده بود.

    در طی مکث کوتاهی در تیراندازی، یانگ و دو سرباز دیگر – امیل آنتوان روی سیروس از کانادا و ادوارد سلاندر پاتریگنانی از سوئد – به سمت او شتافتند تا قبل از کشته شدن او را تخلیه کنند.

    ای جی گفت که وقتی این افراد برای یافتن پوشش در یک انبار زیرزمینی رفتند، نیروهای روسی آنها را با آتش توپخانه هدف قرار دادند.

    او گفت: آخرین ماموریتم، همکارم را از دست دادم. «سرویس‌های اطلاعاتی به ما گفتند که باید جایی باشیم، بنابراین ما رفتیم و… در راه، در کمینمان افتادیم».

    آنها رسیدن به پادگان‌هایی را توصیف کردند که عقیم و بی‌سازمان بودند و احساس کلی هرج و مرج داشتند.

    وقتی ماریا لیپکا با شریک زندگی خود برایان یانگ تماس گرفت، وقتی متوجه شد که او قبلاً در راه اوکراین است، شوکه شد.

    با این حال، لژیون هر چیزی جز حرفه ای ظاهر می شد.

    یک جنگنده لژیون خارجی به دنبال حمله روسیه به لاشه هواپیما در اوکراین نگاه می کند.

    این سرباز خطاب به لیپکا نوشت: «می دانم که او هیچ دردی احساس نکرد. زمانی که این اتفاق افتاد او را تماشا کردم و نتوانستم کاری انجام دهم، اما می دانم که بدون درد بود.

    لیپکا در یک سلسله مصاحبه به اینسایدر گفت، کهنه سرباز 51 ساله ارتش از کالیفرنیا گفت که باید برود زیرا وظیفه او محافظت از جهان آزاد است.

    او گفت که وقتی میروشنیچنکو با لیپکا تماس گرفت تا در مورد ترتیبات تشییع جنازه تلفنی صحبت کند، او گفت که فرمانده مست بود.

    گزارش تکمیلی سام طباهریتی

    توبیاس، یکی از مردان، به اینسایدر گفت: «فاجعه». “هیچ سازمانی وجود ندارد، هیچ آموزش سازمان یافته ای وجود ندارد. همه فقط می خواهند روس ها را بکشند.” بر خلاف افرادی مانند یانگ، هیچ کدام تجربه نظامی نداشتند.

    “کلاه من زندگی من را نجات داد”

    لیپکا پس از ورود او به اوکراین گفت که پیام‌هایی درباره یانگ دریافت کرده است که از نبود سازماندهی و تجهیزات در لژیون شکایت کرده است و افزود که کارهای زیادی “مانند روزهای قدیم” انجام شده است.

    بر اساس گزارش وضعیت منتشر شده توسط پولیتیکو، آنها وظیفه داشتند دره ای را که سربازان روسی برای عبور از یک رودخانه کوچک از آن استفاده می کردند، پاکسازی کنند تا پیشروی خود را کاهش دهند.

    در ماه ژوئن، یانگ به لیپکا پیام داد: “جایی که من هستم به هم ریخته است، بیشتر داوطلبان خارجی رفتند. فقط چند نفر مانده ایم.”

    ماوریکس به اسپانیا بازگشته است و قصد بازگشت به اوکراین را ندارد.

    فرماندهان همیشه “کرم دولا کرم” نیستند

    Rekawek اضافه کرد که سربازان در این بخش اغلب بسیار ماهر هستند و در گروه های کوچکتر که درست در جبهه عمل می کنند مستقر می شوند.

    GUR به درخواست اینسایدر برای اظهار نظر پاسخ نداد.

    سربازان خارجی

    این مرد 51 ساله بین نوامبر 1990 و آوریل 2003 به عنوان یک پیاده نظام ایالات متحده خدمت می کرد، قبل از اینکه به دلیل جراحت مجبور به بازنشستگی شود.

    در همین حال، تحقیقاتی که در ماه اوت توسط روزنامه کی‌یف ایندیپندنت منتشر شد، نشان داد که برخی از فرماندهان در GUR مردانی را به «ماموریت‌های انتحاری» می‌فرستادند، زنان پزشک را مورد آزار و اذیت جنسی قرار می‌دادند و سربازان را با اسلحه تهدید می‌کردند.

    لیپکا گفت که میروشنیچنکو از آن زمان از سمت خود به عنوان فرمانده گردان برکنار شده است.

    رکاوک گفت، همچنین، همه فرماندهان منصوب شده توسط ارتش، «کرم دولاکرم» محصول نبودند، و افزود که در موردی مانند یانگ، به نظر می‌رسد که «بسیاری از آن‌ها نیز به بدی منتهی شدند. شانس.”

    دیمیترو کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین در آن زمان گفت، در مجموع، تقریباً 20000 لژیونر از 52 کشور در هفته های اول جنگ به دعوت به سلاح پاسخ دادند. یک مقام ارشد دفاعی در سفارت واشنگتن دی سی در ماه مارس گفت که حدود 3000 نفر از آنها شهروند ایالات متحده بودند.

    لیپکا به اینسایدر گفت که معتقد است مرگ یانگ قابل پیشگیری بود.

    مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



منبع

یکی دیگر از سربازان آمریکایی که در آن زمان با آنها همراه بود و با نام مستعار AJ شناخته می شد، به اینسایدر گفت که ماموریت آنها از ابتدا یک فاجعه بود و افزود که این گروه در روزهای قبل چندین بار از مرگ فرار کرده بودند.

پس از دو سال تنهایی در قرنطینه، خبر جنگ در اوکراین – تنها چند هزار مایل دورتر – به یانگ حس جدیدی از هدف داد.