مرگ و میر به خانه، روس ها را از پوتین خشمگین می کند

پوتین سال گذشته اعتراف کرد که فقر بزرگترین چالش روسیه است: «ما باید روی آن کار کنیم، دشمن اصلی ما اینجاست. هدف اصلی ما بهبود کیفیت زندگی شهروندان است.» اما کرملین امسال به جای هزینه کردن برای مبارزه با فقر، دشمن جدیدی پیدا کرد و تصمیم گرفت حدود 155 میلیارد دلار از 315 میلیارد دلار بودجه سالانه دولت را برای دفاع و امنیت هزینه کند. این به معنای پول کمتری برای تعمیر سیستم‌های گرمایش مرکزی یا کشف نحوه نصب لوله‌کشی مدرن برای 35 میلیون روس بود که هنوز بدون سیستم فاضلاب زندگی می‌کنند و باید به خانه‌های یخبندان تکیه کنند.

«آنها مردان جوان – تنها نان آور خانه – را می برند و در تابوت می فرستند. والنتینا ملنیکوا، یکی از مدافعان برجسته کمیته مادران سربازان، به دیلی بیست گفت. “به نظر می رسد مقامات در این مرحله هیچ علاقه ای به زندگی انسان ها ندارند.”

روسیه در جنگ با ضربه ناک اوت پوتین به ته سنگ می رود

مردم ناامید هستند که در حالی که مسکو میلیاردها دلار برای جنگ هزینه می کند، آنها را رها می کنند تا در خانه بمیرند. مناطق تیومن، کاراگاندا و یاکوتیا روسیه از جمله مناطقی بودند که در هفته گذشته مواردی از قربانیان سرمازدگی را گزارش کردند.

یکی از آنها – که باید در تابوت دربسته دفن می شد – دیمیتری سیدوروف 23 ساله بود. او تنها دو روز بود که برای کمک به مادرش به روستای خود بازگشته بود که با وجود ضعف بینایی مجبور به ثبت نام در جنگ شد. او تنها 12 روز بعد در اوکراین درگذشت.

در بسیاری از مناطق دورافتاده که شرایط در بدترین حالت خود قرار دارد، مردم نیز مجبور می شوند بیشترین سهم را در جنگ از طریق اجباری اجباری انجام دهند که مردان جوان سالم را از نیروی کار محلی خارج کرده و آنها را به سمت مرگ در خط مقدم می فرستد.

مقامات مردانی را از فقیرترین مناطق روسیه بسیج می کنند، جایی که چند دست قوی همیشه برای بریدن هیزم تقاضا دارند.

سطح فقر در جمهوری های تووا و بوریاتیا – جایی که روسیه هزاران سرباز را برای قتل عام در اوکراین بسیج کرده است – چنان بحرانی شده است که رهبر بودایی ها، دامبا آیوشیف، رسما از پوتین درخواست کمک کرد.

روس‌ها در زمستانی تیره و تار فرو می‌روند، جایی که قطعی برق و قطعی گرمایش مردم را تا حد مرگ می‌کشد، در حالی که رئیس‌جمهور ولادیمیر پوتین به جای کمک به شهروندان خود، صدها میلیارد دلار را برای تعقیب جنگ غیرقانونی در اوکراین هزینه می‌کند.

در کشوری با دمای شدید زمستان، این خرابی‌های زیرساختی اغلب کشنده هستند. بر اساس مطالعه دانشگاه پزشکی اول مسکو، سال گذشته 5557 نفر در روسیه دچار یخ زدگی شدند و جان خود را از دست دادند.

اینگونه بود که ایالات متحده در مورد جنگ در اوکراین کاملاً اشتباه ارزیابی کرد

ملنیکوا، مبارز کهنه کار برای حقوق سربازان، گفت که وضعیت بدتر از هر چیزی است که از زمان فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی دیده شده است. او به دیلی بیست گفت: «پوتین با مادران سربازان کشته شده ملاقات می‌کند، اما به نظر می‌رسد یک نمایش روی صحنه رفته است. “هیچ کس سلامتی آنها را بررسی نمی کند، هیچ کس اهمیت نمی دهد که تا حد مرگ یخ بزنند یا کشته شوند.”

«زمان تاریک. نیکولای زولوتوف، وبلاگ نویس 56 ساله، در یک مصاحبه تلفنی به دیلی بیست گفت: اوکراین بدون گرما و نور زنده می ماند و اینجا در خاکاسیا زندگی ما به طرز وحشتناکی سخت است. ترکیدن لوله‌ها بدترین مشکل نیست: مردم با حقوق ناچیز در شهری ضعیف زندگی می‌کنند، بدون پول نقد برای خرید غذا، در حالی که دولت ما میلیاردها دلار برای عملیات ویژه در اوکراین هزینه می‌کند.

لاما از رهبر کرملین برای بوریاتیا، جمهوری نزدیک دریاچه بایکال که به بودیسم پایبند است، هیزم التماس کرد. او هفته گذشته گفت: «ضروری است که برای خانواده‌های سربازان بسیجی کمک‌های عینی ارائه شود.

خط لوله آب گرم در مرکز آباکان، پایتخت جمهوری خاکاسیا روسیه در سیبری ترکید. عبور از خیابان های Krylov و Kati Perekreschenko در ابرهای بخار ناپدید شد. این حادثه به معنای فاجعه برای حداقل 70000 نفر از مردم محلی بود: بدون آب گرم، بدون گرمایش در دمای 8 درجه فارنهایت. ده‌ها نفر روز یکشنبه شب را با خط تلفن اورژانس محلی سپری کردند و از آنها پرسیدند که چه زمانی آپارتمان‌هایشان دوباره گرم می‌شود. اما هیچ کس تعجب نکرد – زیرساخت های فرسوده و ترکیدن لوله ها بحران های معمولی در فصل زمستان نه تنها برای این بخش از سیبری بلکه برای ده ها منطقه دیگر از روسیه تحت رهبری پوتین هستند.

ساکنان مناطقی از جمله Omsk، Voronezh و Barnaul با اسکن از طریق رسانه های اجتماعی، از خاموش شدن گرمایش در مقیاس گسترده شکایت دارند. “کمک کنید، ما در خیابان کورولنکو شماره 3 یخ زدیم، پنج روز است که گرمایش نداریم!” کانال 22 بارنائول روز دوشنبه منتشر شد. آرتم خاوستوف نوشت: «همه در خیابان 9 مه یخ زده اند.

جمهوری بوریاتیا با تقریباً یک میلیون نفر یکی از فقیرترین مناطق روسیه است که بیش از 40 درصد از جمعیت آن با 176 دلار در ماه یا کمتر زندگی می کنند. با این حال، در مقیاس سربازان روسی که در اوکراین جان خود را از دست می دهند، بوریاتیا پس از منطقه جنوبی کراسنودار در رتبه دوم قرار دارد. بر اساس داده های رسمی اخیراً منتشر شده، 345 سرباز از بوریاتیا تاکنون در اوکراین کشته شده اند.

در حالی که حملات موشکی روسیه اوکراین را بدون آب، گرمایش و برق می‌گذارد، شهرهای خود روسیه – در سیبری، کوه‌های آلتای، بایکال و کامچاتکا – بدون گرمایش مرکزی در حال یخ زدن هستند.

نرخ سالانه مرگ و میر در روسیه حتی قبل از جنگ نیز در حال افزایش بود و سال گذشته با کاهش 693000 نفری جمعیت، 15 درصد افزایش یافت. طبق آمار رسمی، امسال بدتر از این هم خواهد بود.

تصویر تصویری توسط توماس لوینسون/The Daily Beast/Getty

تصویر تصویری توسط توماس لوینسون/The Daily Beast/Getty

بیشتر در The Daily Beast بخوانید.

مطلع باشید و دسترسی نامحدودی به گزارش های بی بدیل Daily Beast داشته باشید. اکنون مشترک شوید.



منبع

بزرگترین اسکوپ ها و رسوایی های Daily Beast را مستقیماً در صندوق ورودی خود دریافت کنید. ثبت نام کن.