مرلین ماسبی، دادستان بالتیمور در انتخابات مقدماتی شکست خورد

بیتس که شریک مدیریت شرکت حقوقی بالتیمور بیتس و گارسیا است، از سال 1996 تا 2002 به عنوان دادستان در بالتیمور کار می کرد و سپس وکیل مدافع شد. او بر اساس تجربه خود مبارزات انتخاباتی کرد و تاکید کرد که شهر به تغییر رهبری با پیگرد قانونی، شفاف و موثر نیاز دارد.

فراخوانی انتخابات مقدماتی دموکرات‌ها برای بیتس تا جمعه طول کشید، زیرا حاشیه‌ها کمتر بود و تعداد بیشتری رای پستی در این رقابت به صندوق انداخته شد. انتخابات سه شنبه برگزار شد. قانون مریلند، شهرستان ها را از باز کردن صندوق های رای نامه ای تا پنجشنبه پس از روز انتخابات منع می کند.



منبع

بیتس همچنین Thiru Vignarajah، دستیار سابق دادستان کل را شکست داد.

آناپولیس، Md. (AP) – مرلین مازبی، یک دادستان بلندپایه که خود را با اصلاح‌طلبان عدالت کیفری همسو می‌کرد اما در نهایت با مشکلات حقوقی خودش روبه‌رو شد، در انتخابات مقدماتی دموکرات‌ها برای وکالت ایالت بالتیمور به ایوان بیتس، وکیل مدافع، شکست خورد.

در ژانویه، هیئت منصفه ای بزرگ، ماسبی را به دو مورد شهادت دروغ و اظهارات نادرست در مورد درخواست وام برای خرید خانه در کیسیمی، فلوریدا، و یک آپارتمان در لانگ بوت کی، فلوریدا متهم کرد. او نسبت به اتهامات وارده بی گناه است.

بالتیمور به شدت دموکرات است و هیچ نامزد جمهوری خواه در این رقابت وجود ندارد. رویا حنا یک نامزد غیر وابسته است که برای شرکت در انتخابات سراسری نوامبر ثبت نام کرده است.

بیتس در توییتر نوشت: «امروز، بالتیمور تصمیم گرفت که زمان تغییر فرا رسیده است. “یک تشکر بزرگ از همه حامیانم. من می دانم که کار کمک به ساخت بالتیمور ایمن تر یک چالش بزرگ است. من آماده هستم که رهبری کنم – و برای کمک به تحقق این امر با همه همکاران همکاری کنم.

مازبی که دو دوره ای را برعهده داشت، در سال 2015 با پیگیری اتهامات جنایی علیه 6 افسر پلیس در قتل فردی گری، مرد سیاه پوستی که پس از دستبند زدن، غل و زنجیر پلیس به او و قرار دادن او با سر به سر، از ناحیه ستون فقرات آسیب دید، به شهرت ملی دست یافت. ون. مرگ او باعث شورش و اعتراض شد. هیچ یک از افسران مجرم شناخته نشدند.

این کیفرخواست ماسبی را متهم می‌کند که به دروغ گفته است که همه‌گیری کووید-19 به مالی او آسیب رسانده است، بنابراین او می‌تواند 90000 دلار از حساب بازنشستگی شهری خود برداشت کند. طبق کیفرخواست، دستمزد ناخالص موزبی در سال 2020 بیش از 247 هزار دلار بود و هرگز کاهش نیافته بود.

جنایات خشونت آمیز در سال های اخیر به ویژه در بالتیمور شدید بوده است. در هر هفت سال گذشته بیش از 300 قتل رخ داده است. در اوایل سال جاری، بزرگترین شهر مریلند مرگبارترین ژانویه خود را در نزدیک به نیم قرن گذشته با 36 قتل تجربه کرد.