مرد کامبوجیایی بزرگترین ماهی آب شیرین ثبت شده جهان را صید کرد

مردم محلی به این پرتو لقب “بورامی” یا “ماه کامل” را داده اند زیرا شکل گرد آن و به دلیل اینکه ماه هنگام رهاسازی در 14 ژوئن در افق بود. همراه با افتخار صید رکورددار، ماهیگیر خوش شانس به نرخ بازار غرامت دریافت کرد، یعنی مبلغی در حدود 600 دلار دریافت کرد.



Source link

این پرتو توسط یک ماهیگیر محلی در جنوب استانگ ترنگ در شمال شرقی کامبوج شکار شد. ماهیگیر به تیمی از دانشمندان نزدیک از پروژه شگفتی‌های مکونگ هشدار داد که کار حفاظت از آن را در جوامع حاشیه رودخانه به اطلاع عموم رساندند.

پرتو غول پیکر ماهی بسیار ضعیفی است که درک نشده است. هوگان گفت که نام آن، حتی نام علمی آن، چندین بار در 20 سال گذشته تغییر کرده است. او در سراسر آسیای جنوب شرقی یافت می شود، اما ما تقریباً هیچ اطلاعاتی در مورد آن نداریم. ما داستان زندگی او را نمی دانیم. ما چیزی در مورد بوم شناسی و الگوهای مهاجرت آن نمی دانیم.

رودخانه مکونگ از چین، میانمار، لائوس، تایلند، کامبوج و ویتنام می گذرد. این شهر محل زندگی چندین گونه ماهی غول پیکر آب شیرین است اما فشارهای محیطی در حال افزایش است. به ویژه، دانشمندان بیم دارند که یک برنامه سدسازی بزرگ در سال‌های اخیر می‌تواند به طور جدی محل تخم‌ریزی را مختل کند.

محققان می گویند این چهارمین ماهی خر غول پیکر است که در دو ماه گذشته در همین منطقه گزارش شده است که همگی ماده هستند. آنها فکر می کنند که این می تواند یک کانون تخم ریزی برای این گونه باشد.

ماهی های آب شیرین به ماهی هایی گفته می شود که تمام زندگی خود را در آب شیرین می گذرانند، برخلاف گونه های دریایی غول پیکر مانند ماهی تن آبی و مارلین، یا ماهی هایی که بین آب شیرین و شور مهاجرت می کنند مانند ماهیان خاویاری بزرگ بلوگا.

هوگان با اشاره به اینکه این آبراه با چالش های زیست محیطی زیادی مواجه است، گفت: «این واقعیت که ماهی هنوز می تواند به این اندازه رشد کند، نشانه امیدواری برای مکونگ است.

زب هوگان، خواننده گروه شگفت‌انگیز مکونگ، در مصاحبه‌ای آنلاین از دانشگاه نوادا گفت: «بله، وقتی ماهی به این اندازه را می‌بینید، مخصوصاً در آب‌های شیرین، درک آن سخت است، بنابراین فکر می‌کنم تمام تیم ما از بین رفتند.» در رنو این دانشگاه با اداره شیلات کامبوج و USAID، آژانس توسعه بین المللی دولت ایالات متحده همکاری می کند.

“ماهی های بزرگ در جهان در معرض خطر هستند. اینها گونه های با ارزشی هستند. زمان زیادی طول می کشد تا بالغ شوند. بنابراین اگر آنها قبل از بالغ شدن دستگیر شوند، هیچ شانسی برای تولید مثل ندارند. “بسیاری از این ماهی های بزرگ مهاجر هستند، بنابراین برای زنده ماندن به مناطق وسیعی نیاز دارند. آنها تحت تاثیر چیزهایی مانند تکه تکه شدن زیستگاه ناشی از سدها هستند، که آشکارا تحت تاثیر صید بی رویه قرار گرفته است. غول های آب شیرین در جهان در معرض انقراض هستند، و همه گونه های این ماهی در معرض خطر انقراض قرار دارند. مکونگ

تیمی که با عجله به سایت شتافتند، قبل از رها کردن آن، یک دستگاه برچسب گذاری را در نزدیکی دم ماهی قدرتمند قرار دادند. این دستگاه اطلاعات ردیابی را برای سال آینده ارسال خواهد کرد و داده‌های بی‌سابقه‌ای را در مورد رفتار غول‌آشپزان در کامبوج ارائه می‌کند.

بر اساس بیانیه‌ای که روز دوشنبه توسط Wonders of the Mekong منتشر شد، این ماهی که در 13 ژوئن دستگیر شد، از پوزه تا دم تقریباً چهار متر (13 فوت) و وزن آن کمی کمتر از 300 کیلوگرم (660 پوند) بود. .

او گفت که گرفتن نیش فقط برای ثبت یک رکورد جدید نبود.

این گروه گفت که رکورد قبلی برای یک ماهی آب شیرین یک گربه ماهی غول پیکر مکونگ 293 کیلوگرمی (646 پوندی) بود که در سال 2005 در تایلند کشف شد.

دانشمندان ساعاتی پس از دریافت تماس پس از نیمه شب با این خبر وارد شدند و از آنچه دیدند شگفت زده شدند.

بانکوک (AP) – به گفته دانشمندان این کشور آسیای جنوب شرقی و ایالات متحده، بزرگترین ماهی آب شیرین ثبت شده جهان، یک ماهی گز غول پیکر، در رودخانه مکونگ کامبوج صید شده است.