مرد منهتن در 2 قتل تصادفی با چاقو متهم شد

جیمز اسیگ، رئیس کارآگاهان اداره پلیس نیویورک، در یک کنفرانس خبری تاکید کرد که برخوردهایی که رولند کودرینگتون متهم به داشتن دو مردی است که به فاصله سه روز در شب در قتل‌های شبانه کشته شده‌اند، کوتاه و بی‌برنامه بوده است که منجر به دو اتهام قتل شده است.

این قتل ها در زمان افزایش اضطراب در سطح شهر نسبت به خشونت های تصادفی رخ می دهد. شهردار اریک آدامز اخیراً برنامه‌هایی را برای مقامات برای مداخله تهاجمی‌تر برای کمک به افرادی که به درمان سلامت روان نیاز دارند، از جمله مجبور کردن افراد از خیابان‌ها و متروها و رفتن به درمان، اعلام کرد.

اسیگ افزود، هنگامی که دو مشتری مداخله کردند، با چاقوی بزرگ مورد ضربات چاقو قرار گرفتند و جراحاتی که تهدید کننده جان آنها نبودند.

اسیگ سه “افسر پلیس با چشمان تیزبین” از منهتن بالای منهتن را شناسایی کردند که ماشین را در ساعت 9:40 شب 24 دسامبر دیدند و کودرینگتون را بدون مقاومت دستگیر کردند. او گفت که کودرینگتون 12 مورد دستگیری قبلی از جمله چهار حمله با سلاح داشته است. اسیگ گفت که پلیس در حال بررسی است که آیا او مسئول اعمال تصادفی دیگری است یا خیر.

بلافاصله مشخص نبود که چه کسی در جلسات اولیه دادگاه نماینده کودرینگتون خواهد بود.

نیویورک (AP) – دو قتل ظاهراً منزوی و تصادفی در فضای باز در اوج فصل تعطیلات و از آن نوع قتل‌هایی که نیویورکی‌ها از زمان شروع همه‌گیری به طور فزاینده‌ای از آن بیم دارند، توسط مقامات پلیس روز دوشنبه به یکی از ساکنان شهر با سابقه جنایی متهم شدند.

پس از آن، اسیگ گفت، کودرینگتون به خانه رفت، سپس گفت که با قدم زدن در پارک “خنک می شود”.

او گفت که نمی‌تواند توضیح دهد که دکتر در پارک چه می‌کند یا بحث بر سر چیست، اما افزود: «می‌دانی، به هر دلیلی که در آن زمان در پارک بود، لیاقت چیزی را که گرفت، نداشت. ”



منبع

آدامز در اوایل سال جاری پس از تصدی مسئولیت، گفت که حتی با وجود گشت‌زنی‌های پلیس، حتی در سوار شدن به مترو احساس امنیت نمی‌کند.

اسیگ گفت که در آنجا با دکتر بروس موریس هنری 60 ساله روبرو شد و پس از تبادل کلامی که در آن خشمگین شد، مکرراً به او چاقو زد. این مقام پلیس گفت کودرینگتون با دوست دخترش با مرسدس بنز هنری منطقه را ترک کرد. جسد هنری در ساعت 2:15 بامداد روز 23 دسامبر پیدا شد.

در ماه آوریل، مردی متهم به مجروح کردن 10 نفر در بروکلین شد که یک جفت نارنجک دودزا را منفجر کرد و سپس رگباری از تیراندازی های تصادفی را در داخل قطار بین ایستگاه ها پراکنده کرد. در ماه مه، یک مرد 48 ساله در حال سوار شدن بر قطار بین بروکلین و منهتن پایین هدف گلوله قرار گرفت و کشته شد.

اسیگ در بازداشتی که روز دوشنبه اعلام شد، گفت اولین قتل کودرینگتون در ساعت 1 بامداد روز 19 دسامبر، زمانی رخ داد که جیمز کانینگهام 51 ساله، که به تازگی از یک بار خارج شده بود، چند بلوک از یونیون راه می رفت. وقتی کودرینگتون که دوست دخترش او را همراهی می کرد به میدان رفت.

علیرغم اعمال تصادفی، تعداد جرایم گزارش شده در حمل و نقل عمومی تا سپتامبر به طور متوسط ​​کمی پایین تر از سطح قبل از همه گیری بود، اگرچه تعداد مسافران نیز کاهش یافته بود.

اسیگ در پاسخ به سوالی درباره دوست دختر، گفت که او در تحقیقات شرکت دارد اما «هنوز متهم نشده است».

اسیگ گفت که در ساعت 11:30 شب 22 دسامبر، کودرینگتون با یک پیت بول و یک چوب بیسبال وارد یک بار در Lower East Side شد. کرودرینگتون فکر می‌کرد که یک هفته قبل از سوی کارمندان بار مورد بی‌احترامی قرار گرفته بود. اسیگ گفت که او به ساقی حمله کرد و اموال را ویران کرد.

اسیگ گفت که پس از یک مشاجره 20 ثانیه ای که توسط دوربین گرفته شد، کودرینگتون 35 ساله با چاقو بر گردن کانینگهام زد و او را رها کرد تا بمیرد.