مرد مسلح به دفتر FBI نزدیک می شود و با پلیس تیراندازی می کند

مقامات بین ایالتی را در هر دو جهت بسته اند زیرا پلیس در بن بست باقی مانده است. هیچ صدمه ای بلافاصله گزارش نشد.

سینسیناتی (AP) – مقامات گفتند که یک مرد مسلح که زره پوش پوشیده بود، روز پنجشنبه سعی کرد به یک منطقه غربالگری امنیتی در دفتر صحرایی FBI در اوهایو نفوذ کند، سپس فرار کرد و در درگیری با نیروهای مجری قانون تیراندازی کرد.

مقامات فدرال همچنین مجموعه‌ای از گپ‌های مرتبط دیگر را در گاب و دیگر پلتفرم‌هایی که تهدید به خشونت علیه ماموران فدرال می‌کنند، ردیابی کرده‌اند. کریستوفر رای، رئیس اف بی آی، روز چهارشنبه هنگام بازدید از یکی دیگر از دفترهای اف بی آی در نبراسکا، این تهدیدها را محکوم کرد.

مقامات فدرال گفتند که این مرد “تلاش کرده بود” به منطقه غربالگری بازدیدکنندگان در دفتر FBI نفوذ کند و زمانی که با ماموران مواجه شد گریخت. به گفته آژانس مدیریت اضطراری شهرستان کلینتون، او در بین ایالتی 71 تعقیب شد و با پلیس تیراندازی کرد.

این رویارویی در دفتر میدانی اف‌بی‌آی در سینسیناتی در حالی رخ می‌دهد که مقامات نسبت به افزایش تهدیدات علیه ماموران فدرال در روزهای پس از تفتیش ملک مار-آ-لاگو رئیس‌جمهور سابق دونالد ترامپ در فلوریدا هشدار می‌دهند.

بر اساس گزارش‌های متعدد رسانه‌ها، یک تیم شواهد اف‌بی‌آی برای تحقیق در این مورد وارد دفتر شده است.

Wray چهارشنبه در اوماها گفت: “خشونت علیه مجریان قانون، مهم نیست که از چه کسی ناراحت هستید، راه حل نیست.”

از زمانی که ماموران فدرال حکم بازرسی در مار-آ-لاگو را اجرا کردند، در روزهای اخیر تهدیدهای فزاینده ای علیه ماموران و دفاتر FBI در سراسر کشور وجود داشته است. در گاب، یک سایت رسانه اجتماعی محبوب بین برتری طلبان سفیدپوست و یهودستیزان، کاربران هشدار داده اند که برای یک انقلاب مسلحانه آماده می شوند.

مقامات در اوهایو شعاع یک مایلی نزدیک ایالت بین ایالتی را قفل کرده اند و از ساکنان و صاحبان مشاغل خواسته اند درها را قفل کرده و در داخل بمانند.

FBI روز چهارشنبه همچنین به عوامل خود هشدار داد که از معترضان دوری کنند و اطمینان حاصل کنند که کارت های کلید امنیتی آنها “در خارج از فضای FBI قابل مشاهده نیست”، با اشاره به افزایش تهدیدات رسانه های اجتماعی برای پرسنل و تاسیسات اداره. همچنین به ماموران هشدار داد که از اطراف خود و معترضان احتمالی آگاه باشند.

در این اخطار به طور خاص به جستجوی این هفته مار-آ-لاگو اشاره نشده است، اما تهدیدات آنلاین را به «گزارش‌های اخیر رسانه‌ها درباره فعالیت‌های تحقیقاتی FBI» نسبت می‌دهد.



منبع