مرد فلوریدا در قیام 6 ژانویه محکوم شد

بر اساس اسناد دادگاه، ویکس با دیگرانی که به پیروزی جو بایدن دموکرات در انتخابات 2020 بر دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت آمریکا اعتراض داشتند، پیوست. به گفته مقامات، گروهی از مردم در 6 ژانویه 2021 به ساختمان کنگره حمله کردند تا مانع از تایید کنگره نتایج انتخابات برای بایدن به دلیل ترامپ جمهوریخواه شوند. پنج نفر در این خشونت ها جان باختند.

مکلنی در غرب جکسونویل قرار دارد.



منبع

ویکس همچنین مصاحبه ای در مورد محاصره با یک روزنامه محلی به نام پرس کانتی بیکر انجام داد. FBI گفت که روزنامه در 14 ژانویه 2001 تصویری از هفته ها را تحت عنوان “مرد محلی درگیر در محاصره کاپیتول” منتشر کرد.

ویکز برای این جنایت تا 20 سال و در مجموع برای اتهامات کمتر به سه سال زندان محکوم می شود. زمان صدور حکم متعاقبا تعیین خواهد شد.

بر اساس سوابق دادگاه، یک قاضی فدرال ناحیه کلمبیا، بردلی ویکز، 44 ساله، از مکلنی در شمال فلوریدا را روز جمعه به اتهام ممانعت از رسیدگی رسمی، همراه با چهار جنایت، مجرم شناخته است.

به گفته مقامات، از زمان شورش، تقریباً 900 نفر در تقریباً 50 ایالت به اتهامات مربوط به نقض ساختمان کنگره بازداشت شده اند. بیش از 275 نفر به اتهام تعرض یا ممانعت از اجرای قانون متهم شده اند.

ما مجبور بودیم چیزهایی را بشکنیم تا بتوانیم از آن عبور کنیم، اما از پس آن برآمدیم. ما پشت سر گذاشته‌ایم و می‌خواهیم کاپیتول را پس بگیریم!» ویکز در این ویدئو گفته شد. ما کشورمان را پس می گیریم. این 1776 ماست!»

مقامات گفتند که چندین نفر به ماموران FBI در مورد ویدئویی که ویکس در صفحه فیس بوک خود درباره مشارکت او در شورش کنگره پست کرده بود، خبر دادند. در یکی از پست‌ها، او دوربین را چرخاند تا چهره‌اش را در حالی که در کاپیتول بود نشان دهد و کارهایی که انجام داده بود را شرح داد.

واشنگتن (AP) – مردی از فلوریدا که ویدیویی از خود را در فیس بوک در جریان قیام 6 ژانویه 2021 در ساختمان کنگره ایالات متحده منتشر کرده بود، به دلیل محکومیت به جنایت با بیش از دو دهه زندان روبرو شد.