مرد شهادت می دهد که نگه داشتن پا روی میز پلوسی اشتباه بود

بارنت گفت: «احتمالاً نباید پاهایم را روی میز می گذاشتم.

بارنت در پاسخ به سوال گوردون که آیا از ورود به کاپیتول پشیمان است یا خیر، اصرار داشت که همراه با جمعیت او را برده اند.

دادستان ها نوشتند: «نیروهای اجرای قانون در نهایت به دلیل اختلافات آشکار حل نشده در شواهد، تحقیقات را به عنوان بی اساس خاتمه دادند.

بارنت گفت که ویدئوها نشان می دهد که جمعیت هنگام نزدیک شدن به ورودی، او را به داخل ساختمان کاپیتول هل دادند، که باعث شد هنگام عبور از آستانه برای مدت کوتاهی به زانو در آید.

در مورد بارنت، دادستان ها گفتند که این مرد 62 ساله زمانی که به ساختمان کنگره هجوم برد، به دفتر پلوسی حمله کرد و عکسی گرفت که به یکی از شناخته شده ترین تصاویر حمله تبدیل شد، یک اسلحه شوگر را در شلوارش فرو کرده بود. او همچنین تکه ای از نامه او را گرفت و یادداشتی گذاشت که روی آن نوشته بود: “نانسی، بیگو اینجا بود.” بارنت این پیام را با توهین آمیز جنسیت آمیز نشانه گذاری کرد.

واشنگتن (AP) – مردی از آرکانزاس روز پنجشنبه شهادت داد که او “با جریان حرکت می کرد” زمانی که پاهای خود را روی میز در دفتر نانسی پلوسی، رئیس مجلس وقت، تکیه داد و برای عکس هایی ژست گرفت که او را به یکی از به یاد ماندنی ترین چهره ها تبدیل کرد. شورش کنگره آمریکا دو سال پیش.

هیئت منصفه بزرگ، بارنت را به هشت اتهام متهم کرد، از جمله اتهامات جنایتی مربوط به بی نظمی مدنی و ممانعت از رسیدگی رسمی. او همچنین با اتهام ورود و ماندن در ساختمان یا محوطه‌های محدود با یک سلاح کشنده یا خطرناک مواجه است – تفنگ شوکر با میخ‌هایی که در یک چوب پیاده‌روی تاشو پنهان شده است.

در نوامبر 2020، هنگامی که تماس گیرنده ای گفت که بارنت اسلحه حمل می کند و به طرز مشکوکی عمل می کند، پلیس به یک تجمع “کودکان را نجات دهید” فراخوانده شد.



منبع

او گفت: «از اینکه تحت فشار قرار گرفتم پشیمان نیستم.

«دو سال زندگی از دست رفته. بدبختی برای خانواده من.»

بارنت که آن را اولین تجربه خود با خشونت پلیس پس از سال‌ها کار آتش نشانی می‌داند، گفت: «این دنیای من را زیر و رو کرد. من در حالت بحران کامل رفتم.»

بارنت گفت که جمعیت حامیان ترامپ که تجمع را ترک می‌کردند، با نزدیک شدن به ساختمان کنگره، حال و هوای شادی داشتند. او گفت که پس از شنیدن صدای بلند و شنیدن صدای پرتاب گاز اشک آور توسط افسران پلیس به جمعیت، عصبانی شد.

بارنت گفت که متوجه نشده بود که به دفتر پلوسی سرگردان شده است تا اینکه یکی از عکاسان از او پرسید که آیا می‌داند کجاست و او پاکت‌های خالی با نام پلوسی را روی آنها دید.

دادستان ها گفتند که بارنت سابقه مسلح کردن خود را در تظاهرات سیاسی قبل از حمله 6 ژانویه داشته است. آنها گفتند در ژوئیه 2020، یک تماس گیرنده با 911 گزارش داد که مردی مطابق با توصیف بارنت، تفنگی را به سمت او در طول یک تجمع “بازگشت به آبی” نشانه رفته است.

“ما هیچ چاره ای نداریم!” او در هنگام ورود به کاپیتول بارها روی ویدیو فریاد زد.

مک براید گفت: «ما از شما نمی‌خواهیم که اقدامات او را تأیید کنید.

بارنت، یک آتش نشان بازنشسته از گراویت، آرکانزاس، یکی از بیش از 900 نفری است که به دلیل رفتارشان در ساختمان کنگره در 6 ژانویه 2021 به جنایات فدرال متهم شده اند. تقریباً 500 نفر از آنها به جرم خود اعتراف کرده اند. بارنت یکی از ده ها متهم شورش کنگره است که پرونده او به محاکمه رفته است.

پس از اینکه پلیس به او و دیگران دستور داد دفتر پلوسی را ترک کنند، بارنت متوجه شد که پرچم آمریکا را پشت سر گذاشته است. فیلم دوربین بدنه بارنت را در حال فریاد زدن به یک افسر پلیس در روتوندا برای کمک به بازیابی پرچم ضبط کرد.

قبل از ترک محوطه کنگره، بارنت برای سخنرانی در جمع مردم از بوق گاو استفاده کرد و فریاد زد: “ما خانه خود را پس گرفتیم و من دفتر نانسی پلوسی را گرفتم!” به گفته دادستان

بارنت که در پایان محاکمه خود شهادت می دهد، گفت که از آمدن به واشنگتن برای راهپیمایی «سرقت را متوقف کنید» که در آن دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت آمریکا در جمع حامیانش سخنرانی کرد، پشیمان است.

دادستان مایکل گوردون پست آنلاینی را نشان داد که در آن بارنت هر کسی را که “از قانون اساسی حمایت نمی کند” دشمن او اعلام کرد. بارنت در پاسخ به این سوال که خود او چقدر این سند را می‌دانست، در نهایت اذعان کرد که متمم اول و دوم را به خوبی می‌دانست، اما اطلاعات کمی از دیگران داشت.

مک براید روز چهارشنبه به هیئت منصفه گفت که بارنت فقط یک “مرد دیوانه از آرکانزاس” بود که در 6 ژانویه به کسی صدمه نزد و نمی توانست با دستگاه شوکر کننده به کسی آسیب برساند زیرا آن روز خراب شده بود.

در اظهارات آغازین محاکمه، یک دادستان روز سه‌شنبه گفت که بارنت هفته‌ها این سفر را برنامه‌ریزی کرد و برای خشونت آماده شد.

بارنت پاسخ داد: «من دقیقاً در آن لحظه بودم. “در این مرحله من فقط به نوعی با جریان پیش می روم.”

دادستان آلیسون پروت گفت: «متهم این فضا را نقض کرد.

ریچارد “بیگو” بارنت در جایگاه شاهد در محاکمه خود به اتهامات مربوط به شورش گفت که در 6 ژانویه 2021 به دنبال حمام در ساختمان کنگره می گشت که ناخواسته وارد دفتر پلوسی شد و با دو عکاس خبری روبرو شد. او گفت که یکی از عکاسان به او گفته که «طبیعی رفتار کن»، بنابراین او روی صندلی نشست و پاهایش را روی میز انداخت.

محاکمه بارنت در همان دادگاه برگزار شد که دو محاکمه سرشناس دیگر که از شورش سرچشمه می‌گرفتند. هیئت منصفه شروع به بررسی پرونده توطئه فتنه انگیز علیه گروه دوم از اعضای راست افراطی سوگند نگهبانان کرد. در همین حال، یک مستندساز در پرونده توطئه فتنه‌انگیز علیه انریکه تاریو، رئیس سابق پسران مغرور و چهار تن از همکارانش شهادت داد.

“آیا متوجه شدی که کاری که انجام می‌دادی ممکن است باعث ایجاد مشکل شود؟” وکیل مدافع جوزف مک براید از بارنت پرسید.

او همچنین از استفاده از الفاظ مبتذل در یادداشت خود به پلوسی ابراز تاسف کرد.