مرد ایلینویی به اتهام حمله به روزنامه نگار رویترز در جریان شورش کنگره آمریکا اعتراف کرد

یکی از ماموران اف بی آی در اسناد اتهامی اولیه نوشت: «نحوه حمله به فیلمبردار بسیار شبیه حمله به افسر بود».

شین جیسون وودز، 44 ساله، اهل آبرن، در یک جلسه دادگاه فدرال در واشنگتن به یک جرم تجاوز، مقاومت یا ممانعت از پلیس و یک مورد جنایت اعتصاب، ضرب و شتم و زخمی شدن در داخل خاک ایالات متحده اعتراف کرد.

در پرونده‌های دادگاه، بازرسان گفتند که وودز با پوشیدن کلاه بیسبال ترامپ و ماسک صورت ترامپ هنگام راه رفتن در یک منطقه ممنوعه در کاپیتول در طول شورش روی ویدیو ضبط شده است.

وودز که با ارتباط از راه دور در جلسه استماع روز جمعه شرکت کرد، اعتراف کرد که هم افسر پلیس و هم خبرنگار رویترز را سرنگون کرده است.

واشنگتن (رویترز) – مردی از ایلینوی روز جمعه به حمله به روزنامه نگار رویترز و یک افسر پلیس در جریان حمله 6 ژانویه 2021 به ساختمان کنگره آمریکا توسط حامیان دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، اعتراف کرد.

آمیت مهتا، قاضی منطقه ای ایالات متحده گفت، اگرچه این دو اتهام مجموعا دارای حداکثر مجازات قانونی 9 سال حبس هستند، اما بر اساس دستورالعمل های صدور احکام ایالات متحده، وودز با 33 تا 41 ماه زندان مواجه خواهد شد.

حکم او برای 13 ژانویه در ساعت 1 بعد از ظهر به وقت شرقی تعیین شد.

در ضبط، او را می توان دید که به یک افسر پلیس کنگره ایالات متحده حمله می کند و باعث می شود که او زمین بخورد و به زمین بیفتد. او توسط معترضان محاصره شد تا اینکه افسر دیگری به او کمک کرد.

(گزارش توسط سارا ان. لینچ؛ ویرایش توسط اسکات مالون و دنیل والیس)



منبع

در مجموع، بیش از 870 نفر به جنایات مربوط به حمله به کنگره متهم شده اند.

همچنین ضبط شد که او یک خبرنگار رویترز را هدف قرار می‌دهد که از شورش‌ها فیلمبرداری می‌کرد، با استفاده از آنچه که دادستان‌های فدرال به عنوان «تکمل کورکورانه» توصیف کردند تا روزنامه‌نگار را به زمین بزند.

هزاران نفر از حامیان ترامپ به دنبال یک سخنرانی آتشین که در آن رئیس جمهور وقت به دروغ ادعا کرد شکستش در انتخابات نوامبر 2020 نتیجه تقلب گسترده است، به ساختمان کنگره یورش بردند.

توسط سارا ان. لینچ

سال گذشته، وودز اولین متهمی بود که به اتهام حمله به یکی از اعضای رسانه های خبری در جریان شورش متهم شد.

بر اساس آمار وزارت دادگستری، در مجموع 11 نفر به اتهام تعرض به خبرنگاران در آن روز متهم شده اند، در حالی که حدود 269 نفر به اتهام حمله، مقاومت یا ممانعت از افسران پلیس متهم شده اند.