مردی به دلیل پیوستن به شورش کنگره پس از تاریخ Tinder به زندان محکوم می شود

جاشوا اینسلی، وکیل مدافع، خاطرنشان کرد که شفر در 6 ژانویه، زمانی که کنگره جلسه مشترکی برای تأیید نتایج پیروزی جو بایدن در انتخابات 2020 رئیس جمهور آمریکا تشکیل داده بود، متهم به انجام هیچ خشونت یا رفتار مخربی نشده است.

قاضی ناحیه ایالات متحده، توماس هوگان همچنین روز جمعه جفری شفر را به پرداخت 2000 دلار جریمه و 500 دلار غرامت به دلیل شرکت در شورش 6 ژانویه 2021 در واشنگتن محکوم کرد.

در آستانه راهپیمایی «سرقت دزدی» رئیس جمهور وقت دونالد ترامپ در 6 ژانویه، شفر از دلاور به شمال ویرجینیا رفت تا شب را در خانه زنی بگذراند که او در برنامه دوستیابی آنلاین Tinder با او آشنا شده بود. روز بعد، پس از مشاهده شورش در خانه تاریخی خود در اسکندریه، تصمیم گرفت تا با اوبر به ساختمان کنگره برود.

بیش از 900 نفر به جنایات فدرال مرتبط با شورش کنگره متهم شده اند. بیش از 460 نفر از آنها به جرم خود اعتراف کرده‌اند که عمدتاً به جرایم جنحه‌ای متهم شده‌اند. بیش از 320 نفر از آنها محکوم شده اند که تقریباً نیمی از آنها از هفت روز تا 10 سال حبس دارند.

به گفته دادستان، شفر از طریق یک پنجره شکسته در نزدیکی درهای جناح سنا وارد ساختمان کنگره شد، با شعار دادن به دیگر شورشیان پیوست و تقریباً 28 دقیقه را قبل از خروج از دری در ساختمان گذراند. او چندین تصویر از این شورش را در فیس بوک منتشر کرد، از جمله تصویری که انبوهی از تجهیزات رسانه ای تخریب شده را نشان می دهد.

___

شفر، 36 ساله، از میلتون، دلاور، در ژانویه 2022 دستگیر شد، او در ماه آگوست به یکی از اتهامات رژه، تظاهرات یا اعتصاب در ساختمان کنگره اعتراف کرد، جنایتی که حداکثر مجازات آن شش ماه در پشت میله های زندان است.

آنیتا ایو، دادستان وزارت دادگستری، در پرونده ای از دادگاه نوشت: «او راننده اوبر را در نزدیکی جبهه غربی کاپیتول پیاده کرد و او از همان نقطه تخلیه به ساختمان کنگره نزدیک شد».

برای پوشش کامل شورش کاپیتول، به https://www.apnews.com/capitol-siege بروید



منبع

شفر صاحب یک شرکت حمل و نقل چارتر مستقر در میلتون است. وکیل وی گفت، شفر که زمانی “حامی متعهد” ترامپ بود، اکنون بر این باور است که او “توسط کسانی که قدرت را در دست دارند دستکاری و استفاده کردند و هرگز با هیچ عواقبی روبرو نخواهد شد.”

در حالی که آقای شفر مسئولیت اقدامات خود را می پذیرد، اما در هر مرحله از راه توسط رئیس جمهور ایالات متحده و اکثریت سناتورهای جمهوری خواه و نمایندگان کنگره که به تکرار “دروغ بزرگ” ادامه می دهند، او را راهنمایی و تشویق می کند. اینسلی نوشت که انتخابات توسط دموکرات ها دزدیده شده است.

سوابق دادگاه نشان می دهد که یک صاحب کسب و کار دلاور به دلیل هجوم به ساختمان کنگره ایالات متحده پس از مشاهده شورش در تلویزیون Tinder date و سوار شدن به اوبر برای پیوستن به حمله اوباش به 30 روز حبس محکوم شده است.