مردی به دلیل حمله به افسر کنگره که بعداً درگذشت، زندانی می شود

لایت گفت که این حمله از پیش طراحی شده بود، اما وکلای خاتر گفتند که او حمله را برنامه ریزی نکرده بود. خاتر به اف بی آی گفت که او و تانیوس اسپری خرس و اسپری فلفل را برای محافظت از خود به تجمع آورده بودند.

دادستان ها توصیه کرده بودند تانیوس را به پنج ماه و شش روز زندان محکوم کنند.

چند دقیقه بعد، خاتر به افسران نگهبانی از سنگر نزدیک شد و حداقل سه نفر از آنها از جمله سیکنیک را اسپری کرد.

تو به پسرم مثل یک حیوان حمله کردی. شما حیوان هستید، آقای خاطر.

او گفت: می‌خواستم از همه عذرخواهی کنم.

بیش از 100 افسر پلیس در 6 ژانویه در کاپیتول مجروح شدند. بیش از 950 نفر به جنایات فدرال مربوط به شورش 6 ژانویه متهم شده اند.

گلدیس سیکنیک، مادر افسر، به خاطر گفت که او “نقطه مرکزی در کابوس تکراری ما است.”

لایت گفت: “او درست در حالی که افسران در بی دفاع ترین حالت خود بودند وارد عمل شد.”

سیگل گفت: «اگر مدارکی بر خلاف آن وجود داشت، او را متهم می کردند.

قاضی به خاطر نزدیک به دو سالی که او در بازداشت موقت سپری کرده است اعتبار می دهد. هوگان همچنین او را به پرداخت 10000 دلار جریمه محکوم کرد.

پس از اینکه یک افسر به او سمپاشی کرد، خاطر از سمپاشی پلیس جلوگیری کرد. افسران پلیس پس از حمله خاتر از تراس پایین غربی عقب نشینی کردند.

خاتر از زمان بازداشتش در مارس 2021 در نیوآرک، نیوجرسی زندانی است. او یک رستوران غذای سالم را اداره می کرد که در طول همه گیری COVID-19 بسته شد.

خاتر از نیوجرسی رانندگی کرد تا تانیوس را در ویرجینیای غربی بردارد و سپس به منطقه واشنگتن در 5 ژانویه برود. آنها صبح روز بعد برای شرکت در راهپیمایی “سرقت را متوقف کنید” و شنیدن رئیس جمهور وقت دونالد ترامپ، سواری به پایتخت کشور کردند. ترامپ خطاب به هواداران

خاطر در ماه سپتامبر به دو مورد حمله یا ممانعت از افسران با یک سلاح خطرناک اعتراف کرد. تانیوس در ماه جولای به دو جنایت اعتراف کرد. هیچ یک از آنها متهم به ورود به کاپیتول در 6 ژانویه نشدند.

جورج تانیوس، دوست و هم‌متهم خاتر، به اتهامات بزه‌کاری مربوط به بی‌نظمی و اخلال در رفتار خاتر اعتراف کرد و پیش از اینکه دادگاه تجدیدنظر دستور آزادی او را صادر کرد، نزدیک به شش ماه را در زندان گذراند. هوگان روز جمعه تانیوس، 41 ساله، از مورگان تاون، ویرجینیای غربی را به مدت زندان محکوم کرد.

___

دفتر بازرسی پزشکی در واشنگتن در آوریل 2021 مشخص کرد که سیکنیک پس از دو سکته مغزی در نزدیکی پایه ساقه مغزش به دلایل طبیعی درگذشت. بازرس پزشکی همچنین خاطرنشان کرد که سیکنیک در 6 ژانویه با آشوبگران درگیر شده بود و به گفته دادستان، “تمام اتفاقاتی که روی داد در وضعیت او نقش داشت.”

دادستان ها گفتند که “مرگ غم انگیز سیکنیک، بسیار نزدیک به وقایع تروماتیک آن روز، بر جدی بودن جرم مرتکب شده توسط خاتر و دیگر آشوبگرانش تاکید می کند.”

تانیوس یک رستوران ساندویچی در نزدیکی محوطه دانشگاه ویرجینیای غربی اداره می کرد. در طول دوران زندان او بسته شد.

جولیان خاتر در بیانیه ای کتبی که قبل از اینکه قاضی منطقه ای ایالات متحده توماس هوگان او را به شش سال و هشت ماه حبس محکوم کند، با صدای بلند خواند، به مرگ برایان سیکنیک، افسر پلیس کنگره آمریکا اشاره نکرد یا به خانواده این افسر خطاب نکرد.

ویدئوی نظارتی نشان می‌دهد که خاطر به داخل کوله‌پشتی تانیو می‌رود و یک قوطی اسپری فلفل را که تانیوس یک روز قبل خریداری کرده بود، بازمی‌گرداند. در ویدئویی که خاتر دستش را در کوله پشتی خود می‌برد، گفت: «صبر کن، صبر کن، هنوز نه… هنوز زود است».

هوگان گفت: «در طول خط، ما احساس پذیرش مسئولیت را از دست داده‌ایم.

«مرگ افسر سیکنیک باید به عنوان یادآوری جدی برای خاتر و همه آشوبگرانی باشد که در آن روز اعمال خشونت آمیز علیه افسران پلیس مرتکب شدند، که اقدامات آنها منجر به تروما، استرس و رنج فراوان برای تمام افسران پلیسی شد که مورد حمله فیزیکی قرار گرفتند. در کاپیتول، آنها در پرونده دادگاه نوشتند.

هوگان گفت که مرگ سیکنیک “فیل در اتاق” بود، اما تاکید کرد که گزارش پزشکی قانونی به او هیچ مبنایی برای استفاده از آن به عنوان یک عامل محکومیت نمی دهد. با این حال، قاضی خاطرنشان کرد که خاطر از افسرانی که به آنها حمله کرده بود عذرخواهی نکرد و از آسیب رساندن به آنها ابراز تأسف نکرد.

یک برادر بزرگتر به نام کریگ سیکنیک گفت: «اقدامات خودخواهانه شما بیش از آنچه تصورش را بکنید باعث درد و رنج شده است. “خانواده من ویران شده اند و هیچ یک از ما در نتیجه اقدامات شما در آن روز آسیبی ندیده ایم.”

تقریباً 500 متهم شورش به جرم خود اعتراف کرده اند که عمدتاً در جرایم جنحه ای بوده اند. بیش از 380 نفر محکوم شده اند که بیش از نیمی از آنها از هفت روز تا 10 سال حبس دارند.

اگرچه تانيوس و خاتر در قتل سيكنيك متهم نشدند، بستگان افسر معتقدند كه آنها مسئوليت آن را بر عهده دارند. مادر سیکنیک، دو برادر، یک خواهر شوهر و دوست دختر دیرینه اش قبل از اینکه قاضی احکام را صادر کند، در دادگاه خطاب به او صحبت کردند.

خاتر و تانیوس با پیوستن به جمعیتی که از تجمع به سمت کاپیتول راهپیمایی کردند، به تراس پایین غربی نزدیک شدند. یک دادستان گیلیاد لایت به قاضی گفت که خاتر وقتی در معرض اسپری شیمیایی پلیس قرار گرفت، «انگار قربانی بی گناهی بود» عصبانی شد.

واشنگتن (AP) – مرد نیوجرسی که به حمله اوباش به ساختمان کنگره آمریکا پیوست، روز جمعه به دلیل استفاده از اسپری فلفل برای حمله به افسران پلیس، که یکی از آنها یک روز پس از محاصره جان باخت، به بیش از شش سال زندان محکوم شد.

ده‌ها افسر پلیس گالری دادگاه را پر کردند و بسیاری دیگر از تلویزیون در سالنی که پر از دادگاه بود، جریان را تماشا کردند. تام منگر، رئیس پلیس کاپیتول در بیانیه‌ای گفت که آنها هرگز شجاعت افسر سیکنیک و فداکاری او برای کشورمان را فراموش نخواهند کرد.

دادستان های فدرال برای خاتر، 34 ساله، از سامرست، نیوجرسی، حکم هفت سال و شش ماه زندان را توصیه کرده بودند.

بیش از سه ساعت پس از اینکه پلیس ساختمان کنگره را از وجود آشوبگران پاکسازی کرد، سیکنیک در حین صحبت با افسران دیگر شروع به ابهام کردن سخنرانی خود کرد و به زمین افتاد. او تقریباً 24 ساعت قبل از مرگ در بیمارستان تحت حمایت زندگی بود.

منگر گفت: “افسر برایان سیکنیک یک قهرمان آمریکایی درگذشت و او برای همیشه به عنوان یک قهرمان در یاد خواهد ماند.”

چاد سیگل، وکیل مدافع گفت که کالبد شکافی پزشک تایید کرد که خاتر به طور مستقیم یا غیرمستقیم باعث مرگ افسر نشده است.

خاطر پاسخ داد که پس از اینکه اخیراً به عنوان متهم در یک دعوی مدنی به دلیل اقدامات خود در 6 ژانویه معرفی شد، اظهارات آماده شده خود را به توصیه وکیل خود به دادگاه تغییر داد.

خاطر در قتل افسر متهم نشد. یک بازرس پزشکی به این نتیجه رسید که سیکنیک، 42 ساله، یک روز پس از اینکه او و دیگر افسران تلاش کردند تا گروهی را که در 6 ژانویه 2021 به ساختمان کنگره یورش بردند، مهار کنند، دچار دو سکته مغزی شد و به دلایل طبیعی درگذشت.

پوشش خبری AP از شورش کنگره را در آدرس زیر دنبال کنید: https://apnews.com/hub/capitol-siege



منبع