مردی از خواب بیدار شد که قادر به راه رفتن نبود. مشخص شد ویتامین B12 در بدن او پس از مصرف گاز خنده غیرفعال شده است.

این زوج سیلندرهایی خریدند تا هوس های خود را تغذیه کنند، حتی زمانی که در بیمارستان مجروح شدند و به دلیل آسیب عصبی قادر به راه رفتن نبودند.

اولیوری پس از یک پرخوری سه روزه اخیر گفت که از مصرف این دارو “بسیار ناراحت است” زیرا راه رفتن دوباره برای او سخت است. این زوج نمی توانند به طور کامل مچ پاهای خود را به سمت بالا یا پایین خم کنند یا انگشتان پا را به درستی حرکت دهند، اما در حال انجام تمرینات برای بهبود آن هستند.

قبل از اینکه اکسید نیتروژن بر توانایی راه رفتن آنها تأثیر بگذارد، این زوج از گشت و گذار در دریاچه ها لذت می بردند.ویتو اولیوری

  • آلیستر نویس، مشاور مغز و اعصاب که در بیمارستان لندن در بریتانیا کار می کند، به اینسایدر گفت: اکسید نیتروژن می تواند افراد را فلج کند زیرا با غیرفعال کردن ویتامین B12 که برای حفظ پوشش اعصاب ضروری است، سلول های عصبی نخاع را از بین می برد.

    در اکثر کشورها داشتن اکسید نیتروژن قانونی است، اما برخی عرضه آن را برای اهداف تفریحی جرم دانسته اند.

    اولیوری گفت: “یک هشدار روی بطری های الکل وجود دارد، یک هشدار روی سیگار وجود دارد که به شما می گوید چه اتفاقی می افتد، اما برای اکسید نیتروژن، چیزی وجود ندارد.”

    سیلندر اکسید نیتروژن

    تا ژوئن سال 2022، سوزن‌ها «بسیار شدید» بودند. یک روز از ناف به پایین بی حس از خواب بیدار شد و نمی توانست راه برود.

    زمانی که اولیوری برای اولین بار دارو را مصرف کرد، یک کپسول نقره ای به اندازه رژ لب حاوی 0.2 اونس اکسید نیتروژن را به یک دستگاه پخش کننده خامه فرم گرفته وصل کرد و بالونی را پر کرد که گاز را از آن استنشاق کرد. او بلافاصله از آن خوشش آمد.

    آیا داستان قدرتمندی برای به اشتراک گذاشتن با اینسایدر دارید؟ لطفا جزئیات را به [email protected] ارسال کنید

    ویتو اولیوری و امیلی شوفورد برای متوقف کردن استفاده از اکسید نیتروژن تلاش کرده اند.ویتو اولیوری

    یک روز الیوری از خواب بیدار شد که قادر به راه رفتن نبود

    او گفت: “به محض اینکه آنها تمام شوند، مثل آه، من به چیزهای بیشتری نیاز دارم.”

    یک سیلندر اکسید نیتروژن.ویتو اولیوری

    یک پزشک افرادی را در سنین نوجوانی و بیست سالگی دیده است که در اثر اکسید نیتروژن از کار افتاده اند

    این زوج پس از رسیدن الیوری به خانه سعی کردند مصرف دارو را متوقف کنند اما نتوانستند. پنج ماه بعد، در نوامبر 2022، شوفورد به مدت 17 روز در بیمارستان بستری شد زیرا نمی توانست راه برود. شش هفته فیزیوتراپی طول کشید تا او بتواند بدون عصا راه برود.

    الیوری گفت: «بالا بودن فقط 10 تا 15 ثانیه طول می کشد و سپس ذهن شما فقط می خواهد دوباره آن را انجام دهد.

    اولیوری اولین بار زمانی که 26 سال داشت این ماده را امتحان کرد و با همکارانش در مزرعه حشیش در کالیفرنیا مهمانی می کرد، قبل از اینکه با شوفورد آشنا شود.

    “من معمولا دوشنبه مثل امروز روی کوه بودم، اما نمی توانیم. امیلی از عصا استفاده می کند و من احتمالاً نمی توانم یک مایل راه بروم. احتمالاً از آوریل گذشته به خانه محدود شده ایم. الیوری در فوریه به Insider گفت.

    اولیوری گفت این تامین کننده او بود که اولین بار به او گفت که این دارو می تواند B12 را غیرفعال کند، پس از اینکه متوجه “تلو تلو خوردن” الیوری شد.

    ویتو اولیوری با امیلی شوفورد در نزدیکی یک دریاچه.  اکسید نیتروژن ج

    نویس گفت که تعریف توافق‌شده‌ای از “استفاده سنگین” وجود ندارد، اما یک شخصیت توپی بیش از یک بار در هفته از بیش از 10 تا 15 قوطی استفاده می‌کند، در حالی که کلاس‌های مرکز سم هلند آن را در استنشاق 50 قوطی می‌داند. یا تعداد بیشتری بادکنک در یک جلسه.

    پس انداز آنها از بین رفته است، الیوری اکنون برای یک سرویس تحویل کار می کند.

    ویتو اولیوری و امیلی شوفورد

    اصل مقاله را در Insider بخوانید



    منبع

    کارشناسان نگران مضرات بالقوه اکسید نیتروژن در میان افزایش قوطی های بزرگ هستند.

الیوری که در تعادل ناشی از آسیب عصبی ناشی از اکسید نیتروژن مشکل دارد، وقتی سگ‌هایش روی او می‌پرند یا افسارشان را می‌کشند، به زمین می‌افتد. او اکنون دو سگ خود – یک لابرادور شکلاتی و ژرمن شپرد – را هفته ای یک بار به مهدکودک سگ می فرستد تا آنها به اندازه کافی ورزش کنند.

اولیوری گفت که این زوج برای هفته‌ها هر بار روزی دو سیلندر با سایز فوق‌العاده استفاده می‌کردند و فقط در صورت استفراغ یا علائم شبیه آنفولانزا مکث می‌کردند.

هشت سال پس از اولین استفاده از این دارو، اولیوری سوزن سوزن شد و از خواب بیدار شد و قادر به راه رفتن نبود.

  • او گفت: برخی بهبود می یابند، برخی نه.

    سیلندر سایز فوق العادهاستفاده از آنها آسان تر است اما خطرناک تر

    او گفت: «بیماران تأیید می‌کنند که وقتی آن را مصرف نمی‌کنند، هوس می‌کنند، آنها تحریک‌پذیر هستند، دائماً همان احساس اولیه‌ای را دنبال می‌کنند که دریافت کرده‌اند و این منجر به مقادیر بالاتر و بالاتر می‌شود.»

    زن و شوهر دوباره سعی کردند ترک کنند، و برای یک ماه این کار را انجام دادند، اما استرس یا بی حوصلگی می کردند و شروع به هوس کردن اثرات سرخوشانه آن می کردند.

    از آنجایی که سیلندرها در منطقه او در دسترس نبود، او حدود یک سال از 400 تا 500 قوطی در روز استفاده می کرد تا به همان اثرات سرخوشی دست یابد.

    نویس گفت: مصرف‌کنندگانی که علائمی مانند بی‌حسی، بی‌اختیاری غیرقابل توضیح یا مشکلات نعوظ نشان می‌دهند باید مصرف آن را متوقف کنند، فوراً به دنبال کمک باشند و به پزشک اطلاع دهند که از این دارو استفاده می‌کنند زیرا درمان سریع با تزریق ویتامین B12 “مهم‌ترین” است.

    اولیوری گفت که در حالی که “ترقه های کوچک” طعم بدی دارند، سیلندرهای بزرگتر راحت تر، بی مزه تر هستند و اثرات سرخوشی قوی تری ایجاد می کنند.

    گاز خنده می تواند ویتامین B12 را در بدن غیر فعال کند

    نویس گفت که در بیمارستان افرادی را دیده است، عمدتاً در سنین نوجوانی و بیست سالگی، که در استفاده از مقادیر زیاد اکسید نیتروژن «واقعاً بسیار ناتوان بودند»، نیاز به استفاده از چارچوب راه رفتن یا ویلچر داشتند، و دیگرانی که بی اختیاری یا ناتوان بودند. نعوظ بگیرید

    او گفت: “ما تلاش می کنیم واقعاً اکنون کار را تمام کنیم، اکنون می توانیم راه برویم، بنابراین باید از آن جلوتر بمانیم.”

    Noyce معتقد است که سیلندرهای با اندازه فوق العاده خطرناک تر از قوطی هستند، تا حدی به این دلیل که مصرف مقادیر زیاد آسان تر است. مردم دریچه ای را روی سیلندرهای بزرگ می چرخانند تا یک بالون را پر کنند، به جای اینکه مجبور شوند یک قوطی کوچک را به انتهای یک تلگراف بپیچانند و هر بار به طرز ناخوشایندی بپیچند.

    امیلی شوفورد و ویتو اولیوری

    از 16 مارس، این زوج چند هفته بود که دارو را لمس نکرده بودند.

    با این حال، تا ژوئن 2021 بود که یک شرکت شروع به فروش سیلندرهای با سایز فوق العاده روزانه از ساعت 10 صبح تا 10 شب در پورتلند کرد که آنها شروع به استفاده شدید از دارو کردند و نتوانستند برای هفته ها متوقف شوند.

    او با شوفورد بود، اما مجبور شد به یکی از دوستانش زنگ بزند تا او را به ماشین برساند و او را به بیمارستان محلی برساند، جایی که پزشکان گفتند اکسید نیتروژن به اعصاب او آسیب رسانده و با تزریق ویتامین B12 او را درمان کردند.

    قوطی های اکسید نیتروژن دور ریخته شده.مالکوم پی چاپمن/گتی ایماژ

    به گفته نویس، اکسید نیتروژن مانند مواد مخدری مانند هروئین از نظر فیزیکی اعتیادآور نیست، اما می تواند باعث “عنصر وابستگی روانی” شود.

    او حدود یک سال آن را در مهمانی ها مصرف کرد و متوقف شد تا اینکه در سال 2020 به پورتلند نقل مکان کرد و سیلندرهای بسیار بزرگ حاوی 20 پوند اکسید نیتروژن – معادل 1600 کپسول 0.2 اونسی – را کشف کرد و هر کدام حدود 400 دلار قیمت داشتند.

    اکسید نیتروژن که به آن “گاز خنده” یا “هیپی کراک” نیز می گویند، به عنوان مسکن در هنگام زایمان و برای زدن خامه در پذیرایی استفاده می شود. اما در سال‌های اخیر به عنوان یک داروی تفریحی در ایالات متحده، استرالیا و اروپا محبوبیت زیادی پیدا کرده است و مردم آن را برای شادی آرام، خندان و سرخوشی استنشاق می‌کنند که به طور متوسط ​​یک تا دو دقیقه طول می‌کشد.

    در حالی که به ندرت اتفاق می افتد که افرادی که اغلب یا در مقادیر کم از دارو استفاده نمی کنند دچار آسیب عصبی شوند، نویس گفت که بیماران را پس از یک بار مصرف تجربه کرده است، اما نمی داند که آیا این موارد به طور تصادفی اتفاق افتاده است یا خیر. به دلایلی مستعد

    بیش از شش یا هفت ماه اولیوری گفت که آنها 20000 دلار برای کارت اعتباری و 50000 دلار دیگر پول نقد خرج کردند.

    بر اساس یک مرکز اخیر نظارت اروپا برای مواد مخدر، کارشناسان به طور فزاینده ای در مورد اکسید نیتروژن و مضرات احتمالی آن، به ویژه در بحبوحه افزایش قوطی های فولادی ضد زنگ که در حدود سال 2017 به بازار آمدند تا «عمداً» کاربران تفریحی را هدف قرار دهند، نگران شده اند. و گزارش اعتیاد به مواد مخدر

    نویس گفت: “درمان سریع با تزریق B12 احتمالاً بهترین شانس بهبودی را ارائه می دهد، اما در صورت ادامه استفاده از شما محافظت نمی کند.” برخی از افراد سعی می کنند برای جلوگیری از آسیب رساندن به خود، قرص های ویتامین B12 مکمل مصرف کنند، اما Noyce گفت که این کار موثر نیست.

    یک ماه بعد، این زوج قبل از پرواز به مکزیک از دو سیلندر بسیار بزرگ استفاده کردند و پاهای اولیوری چنان لرزید که مجبور شد برای دور زدن استراحتگاه یک صندلی خودکار استخدام کند.

    “شاید هر پنج یا شش سال یک بار، بیمار را ببینم که در اثر مصرف کوکائین سکته کرده است. با این حال، هر هفته، من این را در بخش خود می بینم. بنابراین از دیدگاه من، این در واقع یک مشکل بزرگتر است. دکتر دیوید نیکول، مشاور مغز و اعصاب در Sandwell and West Birmingham NHS Trust، بریتانیا، در 1 مارس به اسکای نیوز گفت.

    کنسروهای اکسید نیتروژن

    شافورد اولین بار در اولین کریسمس مشترک این زوج، پس از ملاقات آنها در یک داروخانه حشیش در سال 2018، یک قوطی کوچک گاز خنده را امتحان کرد و او نیز بلافاصله از آن خوشش آمد.

    وقتی ویتو اولیوری برای اولین بار اکسید نیتروژن را در بیست سالگی امتحان کرد، انتظار نداشت دارویی قانونی که او و نامزدش را سال‌ها بعد موقتاً فلج کند و آنها را نتوانند چهار سگ خود را راه بروند.

    در اوایل سال گذشته، اولیوری، 34 ساله، که در پورتلند، اورگان، نزدیک برخی از بهترین پیست‌های اسکی در ایالات متحده زندگی می‌کند، اغلب با نامزدش، امیلی شوفورد، 30 ساله، اسکی می‌کرد یا به دریاچه‌ها سفر می‌کرد.

    در ایالات متحده، ایالت نیویورک فروش آن را در سال 2021 ممنوع کرد، تا حدی به دلیل خطر سوء استفاده، و در کالیفرنیا استفاده تفریحی یک تخلف است.

    اولیوری داستان خود را برای افزایش آگاهی در مورد خطرات استفاده از اکسید نیتروژن به اشتراک گذاشت.

    هلند اخیراً خرید و فروش آن را به دلیل نگرانی در مورد آسیب عصبی و تصادفات رانندگی از سوی افرادی که رانندگی می کنند ممنوع کرده است، و بریتانیا که فروش آن غیرقانونی است اما مالکیت آن غیرقانونی است، به زودی می تواند دنبال شود.

    وقتی ویتو اولیوری 34 ساله و امیلی شوفورد 30 ساله برای اولین بار از اکسید نیتروژن استفاده کردند، احساس سرخوشی فوری کردند.

    • و همچنین مشکلات سلامتی آنها را در مشکلات مالی قرار داد. اولیوری گفت که این زوج می توانند تا 1300 دلار در روز خرج کنند.

      اولیوری اولین بار در آوریل 2022 متوجه شد که مشکلی وجود دارد، زمانی که پاهایش به طور غیرقابل کنترلی می لرزیدند و تلاش می کرد ثابت بماند. ناشناخته او، این نشانه آسیب عصبی ناشی از اکسید نیتروژن بود.

      افراد همچنین می توانند تعادل خود را از دست بدهند زیرا سیگنال هایی که به مغز می گویند قسمت های بدن در کجا قرار گرفته اند به درستی منتقل نمی شوند، Noyce.

      به گفته نویس که همچنین استاد واحد نورولوژی پیشگیری در موسسه سلامت جمعیت ویلسون است، آسیب عصبی همچنین می‌تواند باعث سوزن سوزن شدن و بی‌حسی در قسمت آسیب‌دیده بدن شود، که شدت علائم بستگی به میزان گسترده بودن آسیب دارد. کوئین مری، دانشگاه لندن.

      اولیوری گفت که هشت هفته طول کشید تا بتواند با عصا در خانه حرکت کند و سپس پنج هفته دیگر بدون عصا راه برود، هرچند که مچ پاهایش هنوز “کاملاً کار نمی کنند” بنابراین، مانند سایر دوستانش که از این ماده استفاده می کنند، او “هول می کند.”

      امیلی شوفورد و ویتو اولیوری هر دو تحت تاثیر استفاده از اکسید نیتروژن قرار گرفته اند.ویتو اولیوری

      اکسید نیتروژن می تواند وابستگی روانی ایجاد کند