مردی آتش‌سوزی در جنگل‌ها ایجاد می‌کند که توسط مردم محلی در اورگان بازداشت شده است

مقامات فدرال، ایالتی و شهرستانی روز دوشنبه به تماس رادیویی یکی از کارکنان اداره مدیریت زمین ایالات متحده که گزارش داد مردی در امتداد جاده ای شن قدم می زد و در جنگلی در 25 مایلی شمال غربی گرانتز پاس می رفت و آتش می زد، پاسخ دادند. جان وارد، کلانتر شهرستان کری گفت که خدمه زمینی با کمک ساکنان محلی و سه هلیکوپتر به سرعت دو آتش سوزی را کنترل کردند.

منطقه ای که آتش سوزی در آن رخ داده است فقط از طریق رودخانه Rogue یا Forest Service و جاده های BLM قابل دسترسی است. لژها در نزدیکی منطقه دورافتاده هستند که توسط قایق ها و ماهیگیران استفاده می شود.

وارد گفت: «اقدامات سریع برای خاموش کردن آتش‌ها مطمئناً از یک فاجعه جلوگیری کرد و جانها را نجات داد. اگر آتش‌ها مهار نمی‌شد و از کنترل خارج می‌شد، می‌توانست راه فرار همه ساکنان و بازدیدکنندگان را مسدود کند.»



منبع

وارد در بیانیه ای گفت: “گزارش شده است که مظنون با سه نفر از ساکنان به شدت درگیر شد و مجبور شد او را به درختی ببندد تا او را تحت کنترل خود درآورد.” وی گفت: «به دلیل جراحاتی که ظاهراً مظنون بر اثر سقوط دریافت کرده بود، از خدمه آمبولانس خواسته شد تا پاسخ دهند.

در همین حال، سه نفر از ساکنان محل، مظنون را که در جاده نزدیک آتش‌سوزی می‌رفت، پیدا کردند و او را بازداشت کردند.

سالم، اوره (AP) – یک کلانتر روز سه شنبه گفت مردی که بنا به گزارش ها آتش سوزی های جنگلی را در گوشه ای دورافتاده و جنگلی اورگان برافروخته بود، توسط سه ساکن محلی دستگیر شد و تا رسیدن پلیس به درختی بسته شد.

وارد گفت که ترنون اسمیت، 30 ساله، از ونتا، اورگان، پس از درمان در بیمارستان به دلیل جراحاتش، روز سه شنبه به اتهام آتش زدن و سوزاندن بی احتیاطی در زندان کانتی کری بازداشت شد. اسناد دادگاه نگفتند که آیا او وکیل دارد یا خیر. اوراق قرضه 100000 دلار تعیین شد.