مذاکرات هیئت منصفه در پرونده فتنه 6/1 سوگند از سر گرفته شد

آنها اولین افرادی هستند که از زمان محاکمه ستیزه جویان اسلامی در سال 1995 که برای بمب گذاری در اماکن دیدنی نیویورک طراحی کرده بودند، به جرم توطئه فتنه انگیز محکوم می شوند. این اتهام تا 20 سال پشت میله های زندان است. این پنج متهم با چندین اتهام دیگر نیز روبرو هستند.

برای پوشش کامل شورش کاپیتول، به https://www.apnews.com/capitol-siege بروید

صدها نفر در حمله به کاپیتول که منجر به زخمی شدن ده ها افسر شد و قانونگذاران برای نجات جان خود به رقابت پرداختند، محکوم شده اند. هیئت منصفه در پرونده Oath Keepers برای اولین بار تصمیم خواهند گرفت که آیا اقدامات هر یک از متهمان 6 ژانویه به توطئه فتنه انگیز تبدیل می شود – اتهامی که به ندرت مورد استفاده قرار می گیرد و هم زمان زندان و هم وزن سیاسی دارد.

رودز در جایگاه شاهد قرار گرفت تا به اعضای هیئت منصفه بگوید که نمی‌دانست پیروانش قصد دارند به کاپیتول یورش ببرند و پس از اینکه متوجه شد برخی چنین کرده‌اند، ناراحت است. رودز گفت که او معتقد است که رفتن هر سوگند به کاپیتول احمقانه است و اصرار داشت که این “مأموریت” آنها نیست.

اطلاعات بیشتر در مورد تحقیقات مربوط به دونالد ترامپ: https://apnews.com/hub/donald-trump



منبع

رودز و همدستانش متهم به توطئه ای چند هفته ای برای جلوگیری از انتقال قدرت از دونالد ترامپ جمهوری خواه به جو بایدن دموکرات هستند. دادستان ها می گویند که این توطئه در 6 ژانویه 2021 زمانی که پیروان رودز در کنار صدها تن از حامیان خشمگین ترامپ به ساختمان کنگره یورش بردند، به پایان رسید.

___

واشنگتن (AP) – اعضای هیئت منصفه که تصمیم خواهند گرفت استوارت رودز، بنیانگذار سوگند کیپرز و چهار تن از شرکای خود را به دلیل توطئه فتنه انگیز محکوم کنند یا خیر، از روز دوشنبه در دادگاه پرمخاطره ناشی از حمله به کنگره ایالات متحده، از سر گرفتند.

هیئت منصفه در دادگاه فدرال واشنگتن دی سی سه شنبه گذشته قبل از بازگشت به خانه برای تعطیلات آخر هفته طولانی شکرگزاری به بحث پرداختند. رودز، از گرنبری، تگزاس، با توماس کالدول، از بریویل، ویرجینیا محاکمه می شود. جسیکا واتکینز، از ووداستاک، اوهایو؛ کلی مگز، از دانلون، فلوریدا؛ و کنت هارلسون از Titusville، فلوریدا.

در طول این محاکمه تقریباً دو ماهه، وکلای مدافع استدلال کردند که هرگز توطئه ای در کار نبوده است، و اینکه دادستان ها سخنان اعتراف آمیز خود را تحریف کرده اند. وکلای مدافع استدلال کردند که نگهبانان سوگند که وارد کاپیتول شدند، به جای اینکه به عنوان بخشی از یک توطئه عمل کنند، در یک طغیان خود به خودی از خشم ناشی از انتخابات غرق شدند.