مدیر مالی باسابقه ترامپ سازمان در محاکمه کلاهبرداری شرکت شهادت می دهد

آلن وایسلبرگ، مشاور ارشد و مدیر ارشد مالی سابق شرکت ترامپ، از نزدیک به پنج دهه کار خود در این شرکت، اطلاعات دقیقی از معاملات مالی این شرکت دارد. اما انتظار نمی رود که او ترامپ یا هیچ یک از اعضای خانواده ترامپ را در شهادت خود دخالت دهد.

سازمان ترامپ – نهادی که دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا از طریق آن دارایی های املاک، معاملات بازاریابی و سایر سرمایه گذاری های خود را مدیریت می کند – متهم است که به برخی مدیران ارشد کمک می کند تا از پرداخت مالیات بر درآمد بابت غرامتی که علاوه بر حقوق دریافتی خود در طول 15 سال دریافت کرده اند، اجتناب کنند. .

دو شاهد اول دادسرا – مک‌کانی و ناظر حساب‌های پرداختنی شرکت دبورا تاراسف – وایسلبرگ را به عنوان یک مامور سرکش معرفی کردند که بر پنهان‌کاری در مورد ترتیبات مالی مختلف خود تأکید می‌کرد.

ویسلبرگ 75 ساله در اعتراف به گناه خود و سایر مدیران ارشد شرکت از جمله معاون ارشد و کنترلر، جفری مک کانی، که در پنج روز اول دادگاه شهادت داد، مقصر این طرح شد.

___

دادستان ها استدلال می کنند که سازمان ترامپ – از طریق زیرمجموعه هایش Trump Corp. و Trump Payroll Corp. – مسئول این طرح است زیرا وایسلبرگ، رئیس قدیمی مالی، یک “عامل مدیریتی عالی” بود که به نمایندگی از شرکت و شرکت های مختلف آن کار می کرد. موجودیت ها.

مایکل سیساک را در توییتر دنبال کنید twitter.com/mikesisak و نکات محرمانه را با مراجعه به https://www.ap.org/tips/ ارسال کنید.





منبع

وایسلبرگ تنها فردی است که تاکنون در تحقیقات دادستان منطقه منهتن از این شرکت با اتهامات جنایی روبرو شده است.

ویسلبرگ تا زمانی که پس از محاکمه شرکت به طور رسمی محکوم شود، با قید وثیقه آزاد خواهد بود.

هر دو شاهد زیر نظر ویسلبرگ کار می کردند، و هر دو شهادت دادند که به او در پنهان کردن منافع کمک کردند – به هیئت منصفه گفتند که آنها فقط دستورات را دنبال می کردند. تاراسف با توصیف وکیل مدافع از وایسلبرگ به عنوان یک مدیر خرد سختگیر، مستبد اما عمیقاً مورد اعتماد موافق بود.

در سپتامبر 2016، همزمان با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری ترامپ، تاراسف گفت که وایسلبرگ به او دستور داده است تا شروع به حذف یادداشت های مربوط به برخی از تراکنش های سیستم حسابداری شرکت کند. تاراسف گفت که فکر نمی کند وایسلبرگ از او می خواهد کاری غیرقانونی انجام دهد. اما حتی اگر هم داشت، او گفت: “حدس می‌زنم این کار را می‌کردم، زیرا او رئیس است و به من گفت که این کار را انجام دهم.”

نیویورک (AP) – رئیس باسابقه مالی دونالد ترامپ روز سه‌شنبه در محاکمه تقلب مالیاتی جنایی سازمان ترامپ به عنوان شاهد حضور یافت و پس از اعتراف به جرم فرار از مالیات بابت 1.7 میلیون دلار پاداش‌های پرداخت شده توسط شرکت، تبدیل به یکی از شاهدان اصلی دادستان شد. از جمله یک آپارتمان در منهتن و اتومبیل های لوکس.

شهادت ویسلبرگ به عنوان بخشی از توافقنامه ای که او در ماه اوت به دست آورد، مورد نیاز است. اگر او صادقانه شهادت دهد و سایر شروط معامله را رعایت کند، به پنج ماه حبس محکوم خواهد شد و ممکن است پس از حدود 100 روز با رفتار خوب آزاد شود. در غیر این صورت ممکن است به 15 سال زندان محکوم شود.

دادستان ها مدعی شدند که سازمان ترامپ به مدت 15 سال به مدیران ارشد از جمله وایسلبرگ مزایای جانبی بدون مالیات داده است. وایسلبرگ به تنهایی متهم به کلاهبرداری از دولت فدرال، ایالت و شهر از بیش از 900000 دلار مالیات پرداخت نشده و بازپرداخت مالیات غیر مستحق شد.

وکلای این شرکت بخشی از جلسات دادگاه دوشنبه و سه‌شنبه را در تلاش برای جلوگیری از شهادت وایسلبرگ گذراندند و از پرسش‌های متقابل خود برای تأکید بر ادعای خود مبنی بر اینکه دیگران در شرکت، از جمله ترامپ، چیزی در مورد این طرح نمی‌دانند، استفاده کردند.

سازمان ترامپ تخلفات را رد کرده است. وکلای این شرکت ادعا می کنند که وایسلبرگ این طرح را به تنهایی و بدون اطلاع ترامپ یا خانواده ترامپ ساخته است و این شرکت از اقدامات او سودی نبرده است. در صورت محکومیت، شرکت ممکن است بیش از یک میلیون دلار جریمه شود.

ویسلبرگ در سال 1973 کار خود را برای این شرکت آغاز کرد، زمانی که این شرکت توسط پدر ترامپ، فرد اداره می شد. پس از دستگیری او در ژوئیه 2021، این شرکت عنوان او را از CFO به مشاور ارشد تغییر داد. پست CFO خالی است.

تاراسوف گفت که چک های شرکتی را برای وایسلبرگ آماده کرده است تا کرایه آپارتمان و کرایه ماشینش را بپردازد. او گفت که چک هایی از حساب خصوصی ترامپ برای پرداخت شهریه مدارس خصوصی برای نوه های وایسلبرگ تهیه کرده است.