مدیر عامل شرکت هواپیمایی یونایتد به مسافران هشدار می دهد که در آینده با اختلالات بیشتری مواجه شوند

اسکات کربی گفت خطوط هوایی که به گونه‌ای عمل می‌کنند که انگار هنوز سال 2019 است، قبل از همه‌گیری، ناچارند با مشکل مواجه شوند. او گفت که این صنعت با کمبود خلبان و سایر کارگران، فناوری قدیمی و فشار بر اداره هوانوردی فدرال که حریم هوایی کشور را مدیریت می کند، دست و پنجه نرم می کند.

کربی گفت: «سیستم به سادگی نمی‌تواند حجم امروز را تحمل کند، چه برسد به رشد پیش‌بینی‌شده. تعدادی از خطوط هوایی وجود دارند که نمی توانند برنامه های خود را انجام دهند. مشتریان بهای آن را می پردازند.»

او گفت: «آنچه در تعطیلات رخ داد یک رویداد یکباره ناشی از آب و هوا نبود و فقط در یک شرکت هواپیمایی نبود. آلاسکا، اسپیریت و فرانتیر نیز در اواخر دسامبر دارای درصد دو رقمی پروازهای لغو شده بودند.

نرخ پروازهای لغو شده یونایتد در سال گذشته کمی بهتر از اکثر رقبا بود اما بهترین نبود. در میان شش شرکت هواپیمایی بزرگ ایالات متحده، دلتا 1.4 درصد از پروازهای برنامه ریزی شده خود را در سال 2022 لغو کرد، در حالی که یونایتد 2.0 درصد، آلاسکا 2.4 درصد، آمریکا 2.5 درصد، جنوب غربی 3.0 درصد و جت بلو 3.1 درصد کاهش یافت.

همه آن خطوط هوایی هفته گذشته با مانع دیگری روبرو شدند. بیش از 1300 پرواز ایالات متحده لغو و 11000 پرواز در یک روز پس از خرابی سیستم FAA که به خلبانان در مورد مسائل ایمنی هشدار می دهد لغو شد و به طور موقت همه پروازها را متوقف کرد.

کربی مانند اد باستیان، مدیرعامل خطوط هوایی دلتا و رابرت ایسوم، مدیرعامل امریکن ایرلاینز، از FAA دفاع کرد اما گفت که کنگره به آژانس پول کافی نمی‌دهد تا از حجم کاری رو به رشد خود که اکنون شامل نظارت بر هواپیماهای بدون سرنشین و پرتاب موشک و تشدید بررسی‌های آن می‌شود، ادامه دهد. اپراتورها پس از دو فاجعه بوئینگ 737 مکس در سال های 2018 و 2019.

مدیرعامل یونایتد ایرلاینز روز چهارشنبه گفت که سایر خطوط هوایی نمی توانند تمام پروازهایی را که امسال در نظر دارند انجام دهند، که منجر به اختلالات بیشتر برای مسافران می شود.

کربی این اظهارات را طی تماسی با تحلیلگران و خبرنگاران بیان کرد که به عنوان بحث در مورد نتایج مالی سه ماهه چهارم شرکتش مطرح شد. لحن مخالفی زد. اکثر مدیران خطوط هوایی به ندرت به رقبای خود عکس های عمومی می گیرند. و آنها بی‌وقفه خوش‌بین هستند، و اغلب اختلالات عظیم پرواز و سایر ناکامی‌ها را به‌عنوان رویدادهای عجیب و غریب ناشی از مادر طبیعت یا عوامل دیگری خارج از کنترل آنها در نظر می‌گیرند.

کربی به عنوان نمونه ای از آنچه ممکن است اشتباه پیش برود، به لغو گسترده در اواخر دسامبر اشاره کرد. خطوط هوایی ساوث وست – که کربی نامش را ذکر نکرد – در اواخر دسامبر تقریباً 17000 پرواز را پس از طوفان زمستانی که برنامه را بر هم زد و سیستم برنامه ریزی خدمه هواپیمایی را تحت تأثیر قرار داد، لغو کرد.

پس از بسته شدن بازار سهام در روز سه شنبه، یونایتد مستقر در شیکاگو سود 843 میلیون دلاری را برای سه ماهه چهارم گزارش کرد و پیش بینی کرد که درآمد سال 2023 به راحتی بالاتر از پیش بینی های وال استریت خواهد بود. با این حال، سهام United Airlines Holdings Group Inc. در روز چهارشنبه 4.6 درصد از دست داد در حالی که بسیاری از رقبای آن با مقادیر کمتری سقوط کردند و دلتا یک افزایش اندک را کسب کرد.



منبع

جای تعجب نیست که کربی گفت یونایتد رویکرد متفاوتی در پیش گرفته است. او گفت که روی فناوری سرمایه‌گذاری کرده است، در هر پرواز کارمندان بیشتری نسبت به قبل از همه‌گیری دارد، هواپیماهای اضافی بیشتری نگه می‌دارد و برنامه را خیلی سخت نمی‌کند. با این حال، این مراحل هزینه یونایتد را برای پرواز یک مایلی، بدون احتساب سوخت، حدود 15 درصد بالاتر از سطح سال 2019 افزایش داده است.