مدل‌های لباس شنا SI نشان می‌دهند که چگونه ایده‌های زیبایی در حال گسترش هستند – اما برخی نمی‌توانند با آن کنار بیایند

“متاسف. زیبا نیست،» جوردن پیترسون، مرشد خودیاری و ستاره یوتیوب، که عکس روی جلد نو را درج کرده بود، توییت کرد. و هیچ مقداری از تساهل مستبدانه آن را تغییر نخواهد داد.»

چهارمین مدل جلد، مدلی که به عنوان آخرین نقطه اشتعال برای بحث های همیشگی ما در مورد زیبایی عمل می کند، یومی نو، هنرمند موسیقی آسیایی-آمریکایی با اندازه بزرگ است. هیچ کس نمی تواند انکار کند که نو زرق و برق دار است، اما هیکل کامل او به سختی با ایده آل زنانه مدرن سایز 2 مطابقت دارد. برخلاف هنجارهایی که زمانی از پیتر پل روبنس و نقاشان قرن های گذشته الهام گرفته بودند، استانداردهای امروزی اجازه نمی دهد که افراد دارای امکانات فراوان باشند.

پترسون توده‌های شایسته‌اش را نشسته نگرفت. او پاسخ داد: «خشم دور شو، دلسوزان. و به من بگو که فکر می‌کنی چنین تصاویری دستکاری آگاهانه و بدبینانه توسط آه خیلی فاضل سیاسی درست نیست.»

واکنش شدید برای پیترسون، یک روانشناس بالینی دکترا، سریع و خشمگین بود که بی‌اطلاعی بودن او ثابت می‌کند که اعتبارنامه‌ها همیشه ارزش کاغذی را که روی آن چاپ می‌شود، ندارند. حتی طرفدارانش هم جواب دادند.

فصل مایو فرا رسیده است، و با آن بحث اجتناب ناپذیر درباره یک رویداد انتشاراتی که از زمانی که من به یاد دارم وجود داشته است. بله درست حدس زدید شماره چاپ لباس شنا Sports Illustrated در غرفه ها منتشر شده است و ویدئوهایی از مدل ها که روی شن و ماسه می چرخند به صورت آنلاین منتشر شده است.

برای تقریباً 60 سال، این مجله زیبایی های حمام را با پارچه هایی به سختی نشان می دهد. آنها به طور سنتی در مکان‌های عجیب و غریب عکس می‌گیرند که باعث می‌شود یک نوشیدنی با یک چتر کوکتل کوچک حس شود.

او چه قصد داشته باشد چه نداشته باشد، با ارائه نظری که بیشتر در مورد او باشد تا یومی نو، به ما لطف کرد.

گفته شد زیبایی در چشم بیننده است. پترسون و کسانی که او را با خاک یکسان کردند، این اصل قدیمی را درست ثابت کردند. فراتر از آن، توهین‌های او نشان می‌دهد که چگونه مفهوم محدود ما از زیبایی به طرز مضحکی در نزدیک‌بینی زمانه ما تثبیت شده است.

با این حال، توجه عمومی به طور قابل توجهی بر روی مدل های پوشش متمرکز شده است، چهار زن که بسیار متفاوت از یکدیگر هستند. برای مثال، یک جلد، مایه ماسک 74 ساله، مادر ایلان ماسک، میلیاردر میلیاردر را به تصویر می‌کشد که – اگر خودم بگویم – شبیه یک میلیون دلار به نظر می‌رسد. او مسن‌ترین زنی است که در مدلینگ شرکت کرده است.

دیگری نوشت: «زیبایی ذهنی است. شما می توانید پیرتر یا سنگین تر باشید و همچنان زیبا باشید.

امسال، SI سعی کرده است حرکت تنوع بدن را با گنجاندن زنان در هر سن و اندازه ای منعکس کند. به عنوان مثال، در انتشار عکس خود، پنج بازیکن WNBA را مورد توجه قرار می دهد، اولین باری است که مجله مدل هایی از این لیگ حرفه ای زنان را انتخاب می کند. اولین مورد دیگر: کلی هیوز از میامی یک زخم غیرمعمول مادری را نشان می دهد، یک زخم بسیار قابل مشاهده از سزارین.

به زودی پس از آن، او ظاهراً از توییتر مرخصی گرفت. دقیقاً به همین ترتیب، خوشحالم که پترسون آنچه را که دیگران به طور خصوصی فکر می کردند بیان کرد. نظرات ناشنوایان او بسیاری را وادار کرده است، حداقل ما در رسانه های اجتماعی، به تجزیه و تحلیل ویژگی هایی بپردازیم که معتقدیم از نظر فیزیکی فردی را جذاب می کند، و مایلیم چقدر فراگیر باشیم.

آیا همه باید در قالب خاصی قرار بگیرند؟ آیا جایی برای تغییرات یک ایده آل وجود دارد؟ چرا این زنان هستند که همیشه مورد قضاوت قرار می گیرند؟ آیا کسی تا به حال حق دارد شخص دیگری را شرمسار کند؟

بیشتر بخوانید: “مامان ایلان این کار را انجام داده است.” مای ماسک، 74 ساله، لباس شنا را برای SI: Swim تکان دهید

یکی ابراز تاسف کرد: “فراتر از ناامید کننده”.

با این حال، حتی با وجود این همه آب نبات، لباس شنا SI توسط برخی به عنوان تامین کننده زن ستیزی اجتماعی در نظر گرفته می شود، چیزی بیش از یک سنت سالانه که بدن زنان را کالایی می کند. انتقادهای چند دهه ظاهراً جذابیت تجاری شماره ویژه را کاهش نداده است، اما به نظر می رسد که بر انتخاب های سرمقاله تأثیر گذاشته است.

با این حال، پاسخ مورد علاقه من از زنی بود که نقاشی 1918 هنرمند چک را ماکس شوابینسکی پست کرده بود: «معلوم است که شما هرگز به موزه هنری در اروپا نرفته اید. برخی از به یاد ماندنی‌ترین نقاشی‌هایی که در طول زندگی‌ام دیده‌ام، مربوط به زنانی بودند که دقیقاً شبیه این بودند.»

در کمال تعجب هیچ کس در رسانه های اجتماعی، یک شخصیت شناخته شده استحکام آرمان های ما را ثابت کرد.

دو مدل کاور دیگر نیز نام‌های قابل‌توجهی دارند: کیم کارداشیان، شخصیت رسانه‌ای 41 ساله، که تقریباً هیچ چیز نمی‌پوشد، و خواننده سیارا، که با راسل ویلسون، مدافع NFL ازدواج کرده است.

آنا وسیانا سوارز درباره مسائل خانوادگی و اجتماعی می نویسد. به او ایمیل بزنید [email protected] یا از وب سایت او anavecianasuarez.com دیدن کنید. @AnaVeciana را دنبال کنید.



Source link