مدرسه هاوایی به نام رهبر ایالات متحده هویت فارغ التحصیلان را به هم می زند

اتحادیه معلمان مدارس دولتی در سراسر ایالت هاوایی از طرح هایی برای تغییر نام مک کینلی حمایت کرده است.

کاپلا، که از دبیرستان Konawaena فارغ التحصیل شده است، گفت: “من تمایل خاصی به دانشگاه خودم دارم، اما واقعیت این است که مهم نیست مدرسه چه نامی دارد، آن مدرسه در مکانی قرار دارد.” واقع شده. این جامعه است که ما را ساخته است. و آن جامعه بر اساس نام مکان است. برای ارج نهادن به آن جامعه، باید به جایگاهی که در آن ایستاده است احترام بگذاریم.»

نانت کایوی، فارغ التحصیل بومی هاوایی از کلاس سال 1967، گفت که هر هفته با برخی از همکلاسی های خود ملاقات می کند و آنها در مورد برنامه های پنجاه و پنجمین تجدید دیدار آینده خود و احساسات قوی خود علیه تغییر نام بحث می کنند.

اما حتی صحبت در مورد تغییر نام مدرسه باعث گریه سوزان چون اوکلند فارغ التحصیل سال 1979 می شود.

او گفت: «اگر می‌گویید مدرسه را رها کنید، یک چیز است. “اما تغییر نام به منزله حیثیت یک قوم است.”

او در مورد حضور در مک کینلی گفت: «این یک نوع فیل بی دست و پا در اتاق است. “به عنوان دانش آموز هاوایی، شما همیشه معنای واقعی او را می دانید … اما واقعاً در مدرسه آموزش داده نمی شد.”

هونولولو (AP) – در هاوایی، یک سوال رایج در زبان جزایر مطرح می شود: “کجا فارغ التحصیل شدی؟”

وونگ کالو گفت: “زیرا وقتی می گویید “اوه، اهل کجا هستید”، آنها نمی توانند خود زمین را ادعا کنند زیرا می دانند که منشأ خانواده آنها از آنجا نیست. “اما شما می توانید مدعی مدرسه شوید.”

دانستن اینکه کسی کجا به دبیرستان رفته است، مدتهاست که یک نشانگر هویتی مهم برای ساکنان هاوایی بوده و به ارتباط افراد در جوامع نزدیک این ایالت کمک می کند. این وابستگی بسیار عمیق تر از ریشه یابی یک تیم خاص یا رقابت های بین شهری است.

اتحادیه سال گذشته نوشت: «نام مدرسه مردی را تجلیل می کند که به طور غیرقانونی کشوری را بر خلاف میل ملکه و مردم خود ضمیمه کرده است.

این بحث در بحبوحه جنبش رو به رشد در سراسر جزایر برای بازگرداندن نام‌های مکان سنتی هاوایی به منظور احترام و احترام به فرهنگ و تاریخ بومی هاوایی برگزار می‌شود.

تلاش ها برای تغییر نام مدرسه همچنان ادامه دارد.

آنچه قبلاً به عنوان Barber Point در غرب اوآهو شناخته می شد، اکنون Kalaeloa است. در کائوآی، پارک تاریخی ایالت فورت الیزابت به پائولائولا تغییر نام داد. نماد دیاموند هد به طور فزاینده ای به نام Leahi خوانده می شود و برخی افراد ترجیح می دهند به جای پرل هاربر Puuloa بگویند.

او در شهادت خود در مخالفت با این تغییر نوشت: «اغلب از ما می پرسند «از کجا فارغ التحصیل شدی؟» و پاسخ همیشه نام دبیرستان ما است. این موضوع در مورد نامگذاری مدرسه نیست، بلکه «برندسازی» فرهنگ مدرسه است که به آن مدرسه متصل است.»

Sautia Tanoa، فارغ التحصیل سال 2005، گفت که تغییر نام به Honolulu High – نامی که مدرسه قبل از تغییر آن به مک کینلی در سال 1907 بر روی آن گذاشته بود – مناسب است و به احیای غرور او در مدرسه کمک می کند.

ایالت گفت: “من فکر می کنم ما در این دوره زمانی هستیم که مردم واقعاً شروع به تشخیص تغییراتی که باید ایجاد شود، اشتباهات تاریخی که در مورد مردم بومی و بومی انجام شده و اهمیت بازیابی نام مکان ها را تشخیص می دهند.” نماینده جین کاپلا، که قطعنامه های تغییر نام را معرفی کرد.

اما وابستگی که بسیاری در هاوایی نسبت به دبیرستان خود احساس می‌کنند، ثابت می‌کند که یک مانع بعید در تلاش فزاینده برای اصالت در جزایر است، جایی که برخی از مدارس دولتی به دلیل مکانشان و برخی به نام افراد، از جمله تاجرانی که بر آن تسلط داشتند، نامگذاری شده‌اند. در گذشته مزارع قند هاوایی

کاترین اندرسون اورلانز، فارغ التحصیل سال 2005، گفت که جایگاه واقعی مک کینلی در تاریخ هاوایی را نه از مدرسه، بلکه از کوپنا یا بزرگان خود آموخته است.

کایوی گفت که او و همکلاسی‌هایش نگران هستند که وقتی از آنها پرسیده می‌شود، «کجا فارغ‌التحصیل شدی»، چگونه پاسخ دهند، سؤالی که کایوی بارها در یک گردهمایی خانوادگی اخیر با آن مواجه شد. آنها حتی نگران هستند که فرزندانشان چگونه آنها را به یاد خواهند آورد.

Ty P. Kāwika Tengan، استاد گروه مطالعات قومی و مردم شناسی در دانشگاه هاوایی در مانوآ، گفت: «این گونه است که شما جایگاه خود در هاوایی و تعلق خود را درک می کنید. همه این داستان‌ها در مورد نژاد، طبقه و چیزهای دیگر را بیان می‌کند که به نوعی توسط مدرسه و جوامعی که تصور می‌کنید به آنجا می‌روند اشاره می‌کند.»

او گفت: «همانطور که بزرگ شدم و در مورد تاریخ بیشتر آموزش دیدم… همه این نام هایی که انتخاب یا تجلیل شدند، همان نام هایی بودند که از این مکان پیشی گرفتند. «به مفهوم عدالت تاریخی، اگر بتوانم یکی از صداهایی باشم که خواستار بازگرداندن نام هستند، می‌توانم کمی بیشتر به این افتخار کنم که بخشی از تلاش و همچنین بخشی از آن مدرسه هستم.»

کاپلا گفت که می‌داند ممکن است افراد در برابر تغییر نام مکان‌هایی که احساس می‌کنند با آنها مرتبط هستند مقاومت کنند.

کایوی گفت که او همچنین می خواهد نام و مجسمه مک کینلی را که در محوطه دانشگاه قرار دارد حفظ کند تا بی عدالتی های گذشته فراموش نشود.

اما برای برخی، پاسخ به این سوال زمانی پیچیده می‌شود که مدرسه نام رئیس‌جمهور ویلیام مک‌کینلی را دارد، که بسیاری از بومیان هاوایی به خاطر نقشش در الحاق پادشاهی هاوایی به ایالات متحده بیزاری می‌کنند. و اکنون پیشنهاد تغییر نام دبیرستان مک کینلی هونولولو، فارغ التحصیلان را به شدت از هم جدا کرده است، اغلب در امتداد خطوط نسلی.

این قانونگذار سابق ایالتی درباره شنیدن این تلاش گفت: «این مانند خنجر زدن به قلب من بود. “مثل این است که به خانواده خود بروید و بگویید باید نام خانوادگی خود را تغییر دهید.”

او گفت: “من مشکلی ندارم که در آینده بگویم، “من از دبیرستان هونولولو، دبیرستان سابق مک کینلی فارغ التحصیل شدم.”



منبع

او می‌گوید: «نمی‌خواستیم نوه‌ها، نوه‌هایمان بگویند، «توتو چه مدرسه‌ای رفت؟ اوه مک کینلی، کجاست؟» کایوی با استفاده از یک اصطلاح هاوایی برای پدربزرگ و مادربزرگ می گوید. “این فکر از دست دادن هویت مدرسه ای بود که در آن رفتیم.”

Hinaleimoana Wong-Kalu، یک تمرین‌کننده فرهنگی هاوایی که در مک‌کینلی شرکت نکرد، گفت که حفظ نام برای احترام به مردی که «با مردم هاوایی دوست نبود» توهین‌آمیز است.

این قطعنامه در آخرین جلسه قانونگذاری متوقف شد، و همچنین درخواست دیگری برای بازگرداندن جامعه جزیره بزرگ کاپیتان کوک به نام اصلی خود Kaawaloa متوقف شد.

او گفت که حفظ این نام همچنین تضمین می کند که تاریخ از آن درس گرفته شده و پاک نمی شود.

او درباره این مجسمه گفت: «من می‌خواهم این مجسمه بماند، زیرا نمی‌خواهم مردم فراموش کنند کتابی که او در دست دارد، یک معاهده نیست.» «اینکه همه اینها دروغ است و زمین‌های ما دزدیده شده‌اند.»

ران اوکامورا، مدیر مک کینلی هایه، در استدلال برای حفظ این نام، به ارتباط بین هویت و دبیرستان اشاره کرد و گفت که این موضوع “عمیقاً در ساختار ما وجود دارد.”

جنبش بازگشت به نام‌های سنتی فراتر از هاوایی است و تلاش‌هایی در سراسر ایالات متحده در حال انجام است. یکی از برجسته‌ترین تغییرات نام نیز مربوط به مک‌کینلی بود: بلندترین کوه آمریکای شمالی که بیش از یک قرن به نام رئیس‌جمهور سابق نامگذاری شده بود، در سال 2015 به افتخار بومیان آلاسکا به نام قبلی خود یعنی دنالی بازگشت.

کمتر از 2 مایل (3.2 کیلومتر) از دبیرستان مک‌کینلی، مدرسه راهنمایی مرکزی نام خود را به مدرسه راهنمایی پرنسس روث کیلیکولانی تغییر داد – تغییری که برخی می‌گویند آسان بود زیرا «جایی که فارغ‌التحصیل شدی» همیشه به دبیرستان اشاره دارد.

در حالی که او هنوز افتخار می کند که از این مدرسه فارغ التحصیل شده است، او معتقد است که تغییر نام آن به بهبود از دست دادن هویت عمیق تر برای هموطنان بومی هاوایی کمک می کند.

او گفت که اهمیت سؤال «جایی که فارغ التحصیل شدی» ریشه در فرهنگ پولینزی دارد، که بر دانستن اینکه کسی اهل کجاست، تأکید دارد، اما استعمارگران خارجی که بومی هاوایی شده اند نیز با آن موافق هستند.