مدارک مهر و موم شده اف بی آی که منجر به بازرسی محل استماع ترامپ در منزل شد

هفته گذشته در اوهایو، پلیس یک مرد مسلح را که قصد داشت به ساختمان FBI نفوذ کند، به ضرب گلوله کشت. در همین حال، مرد دوم در پنسیلوانیا، از آن زمان به تهدید علیه ماموران FBI متهم شده است.

وست پالم بیچ، فلوریدا (رویترز) – سوابق مهر و موم شده حاوی شواهدی که وزارت دادگستری ایالات متحده برای جلب موافقت دادگاه برای بازرسی خانه دونالد ترامپ در فلوریدا ارائه کرده است، در مرکز جلسه استماع روز پنجشنبه قرار خواهد گرفت، زمانی که سازمان های خبری تلاش خواهند کرد یک قاضی فدرال را متقاعد کنند. که عموم مردم سزاوار دیدن جزئیات هستند.

جستجوی مار-آلاگو تشدید قابل توجهی را در یکی از تحقیقات فدرال و ایالتی که ترامپ از زمان ریاستش و کسب‌وکار خصوصی با آن مواجه است، نشان داد. رئیس جمهور سابق جمهوری خواه پیشنهاد کرده است که ممکن است در سال 2024 دوباره برای کاخ سفید نامزد شود، اما هیچ تعهدی نکرده است.

ترامپ در بیانیه‌های خود در شبکه‌های اجتماعی از دادگاه خواسته است که نسخه ویرایش نشده این سوگندنامه را «به نفع شفافیت» از بین ببرد. اما هیچ یک از وکلای او هیچ درخواستی برای درخواست دادگاه فدرال غرب پالم بیچ ارائه نکرده اند.

چنین اسنادی معمولاً در مراکز ویژه دولتی نگهداری می‌شوند، زیرا افشای آن می‌تواند آسیب جدی به امنیت ملی وارد کند.

در اوایل این هفته، وزارت دادگستری اعلام کرد که آماده است تا برخی از مواد ویرایش شده اضافی از این حکم را منتشر کند، مانند برگه های جلد، درخواست دولت برای مهر و موم و حکم مهر و موم دادگاه.

رسانه های این پرونده نیز خواستار رفع مهر و موم آن سوابق شده اند.

وکلای چندین رسانه از جمله نیویورک تایمز، ناشر وال استریت ژورنال، ای‌بی‌سی نیوز و ان‌بی‌سی نیوز روز پنج‌شنبه از قاضی آمریکا بروس راینهارت می‌خواهند که سوگندنامه و سایر مطالب مرتبط را که در دادگاه ثبت شده است، از بین ببرد و حق مردم را اعلام کند. دانستن و اهمیت تاریخی جست و جو بر هر استدلالی برای مهر و موم نگه داشتن سوابق برتری دارد.

جست و جو در استراحتگاه مار-آ-لاگو ترامپ بخشی از تحقیقات فدرال در مورد اینکه آیا ترامپ پس از شکست در انتخابات ریاست جمهوری از جو بایدن، دموکرات، به طور غیرقانونی اسناد را هنگام خروج از سمت خود در ژانویه 2021 حذف کرده است.

توسط برایان السورث و سارا ان. لینچ

ترامپ می گوید این جست و جو با انگیزه سیاسی بوده است. او همچنین بدون ارائه مدرک گفته است که حکم قطعی برای از حالت طبقه بندی اسناد مورد نظر را داشته است.

(گزارش توسط برایان السورث در وست پالم بیچ، فلوریدا، و سارا ان. لینچ در واشنگتن؛ ویرایش توسط اسکات مالون و آلیستر بل)



منبع

هفته گذشته، مریک گارلند، دادستان کل ایالات متحده، اقدام بسیار غیرمعمولی را انجام داد و به طور علنی اقدام کرد تا حکم بازرسی، دو ضمیمه و نسخه ویرایش شده رسید را که مواردی را که FBI در جریان جستجوی خود در 8 آگوست کشف کرده بود نشان دهد.

لفاظی های سیاسی ترامپ در مورد جست و جو با افزایش تهدیدها علیه ماموران FBI همزمان شده است.

سوابق نشان می‌دهد که FBI جعبه‌هایی حاوی 11 مجموعه مواد طبقه‌بندی‌شده را توقیف کرده است که برخی از آنها دارای برچسب “فوق محرمانه” بودند – بالاترین سطح طبقه‌بندی برای نزدیک‌ترین اطلاعات امنیت ملی ایالات متحده.

وزارت دادگستری در حال بررسی نقض سه قانون است، از جمله ماده ای در قانون جاسوسی که در اختیار داشتن اطلاعات دفاع ملی ممنوع است و قانون دیگری که تخریب، مخفی کردن یا جعل آگاهانه سوابق به قصد ممانعت از تحقیقات را جرم می داند.

وزارت دادگستری با انتشار سوگندنامه حاوی شواهدی مخالفت کرده است که به بازرسان دلایل احتمالی برای این باور که جنایات در خانه ترامپ در پالم بیچ رخ داده است، داده است.

با این حال، هیچ یک از سه قانون ذکر شده توسط وزارت دادگستری در حکم بازرسی مستلزم نشان دادن این نیست که اسناد در واقع طبقه بندی شده بودند.