محکومیت دروغ های ترامپ توسط لیز چنی بر دموکرات ها پیروز شد

حتی دموکرات‌هایی که تقریباً در هر موضوع دیگر با چنی موافق نیستند، از محکومیت آشکار او جنگ صلیبی ضد دمکراتیک ترامپ ابراز تحسین کرده‌اند.

مربوط: پنس، «قهرمانی» که توطئه ترامپ را خنثی کرد – آیا می‌تواند منجر به رقابت در سال 2024 شود؟

هاروی ضمن اذعان به اینکه آرزو داشت چنی از لایحه های حقوق رای دموکرات ها و سایر اصلاحات انتخاباتی نیز حمایت کند، از تمایل خود برای ایستادگی در برابر اعضای حزب خود ابراز تحسین کرد.

عملکرد چنی در طول جلسات استماع برای محافظه‌کارانی که احساس می‌کنند حزب جمهوری‌خواه از ریشه‌های خود دور شده و به فرقه شخصیتی پرستش ترامپ تبدیل شده است، آرامش بخشیده است.

چنی بهای سیاسی سنگینی از جناح راست به خاطر کارش با کمیته 6 ژانویه و انتقادش از ترامپ پرداخت کرده است. چنی سال گذشته، تنها چند ماه پس از آن که او و 9 تن از همکاران جمهوریخواهش به استیضاح ترامپ به دلیل تحریک شورش رای دادند، از سمت رهبری مجلس نمایندگان محروم شد.

«آیا من هم دوست دارم لیز چنی از قانون حقوق رای جان لوئیس و قانون آزادی رای حمایت کند؟ هاروی گفت: بله، من قطعا این کار را خواهم کرد. اما من در حال حاضر به خاطر شجاعتی که در تلاش برای محافظت از این حقیقت که نظام حکومتی ما یک دموکراسی است، به او اعتبار فوق العاده ای می دهم.»

لیز چنی در 93 درصد مواقع در دوران ریاست جمهوری خود به دستور کار دونالد ترامپ رای داده است. این نماینده مجلس وایومینگ دارای رتبه A از طرف انجمن ملی اسلحه است، و او خواستار کاهش بودجه برنامه ریزی شده برای والدین به دلیل خدمات سقط جنین این گروه شده است. او همچنین از یک سلسله سیاسی جمهوری خواه است، زیرا پدرش، دیک چنی، معاون رئیس جمهور در دوران جورج دبلیو بوش بود.

به طور خلاصه، چنی دموکرات نیست.

عکس: جی اسکات اپل وایت/AP

کریستینا هاروی، مدیر اجرایی گروه مترقی «ایستاده آمریکا» گفت: «ما می‌توانیم با نماینده چنی و دیگر جمهوری‌خواهان در سیاست متفاوت باشیم. اما در پایان روز، همه ما آمریکایی هستیم. همه ما عمیقاً به این کشور اهمیت می دهیم. و ما معتقدیم که باید از دموکراسی ما دفاع کرد.»

به نظر می‌رسد سخنان ترامپ با رای‌دهندگان او برخورد کرده است. یک Super Pac همسو با کمپین Hageman نظرسنجی را در این ماه منتشر کرد که نشان می‌داد چنی 28 درصد به 56 درصد از رقیب اصلی خود عقب است.

شکی وجود ندارد که چنی با ترامپ، متحدان و توانمندسازان او بازی سختی کرده است. در اولین جلسه استماع کمیته در اوایل ماه جاری، چنی پیامی جدی به قانونگذاران جمهوری خواه ارائه کرد: تاریخ اعمال نادرست شما را به یاد خواهد آورد.

در این مرحله، امیدهای چنی برای برنده شدن یک دوره دیگر در کنگره تیره و تار به نظر می رسد، و بعید است که پس از عملکرد قابل توجه او در جلسات استماع کمیته 6 ژانویه، بهبود یابد. اما حتی اگر چنی در سال آینده به مجلس نمایندگان بازنگردد، می‌تواند به عنوان یک مخالف جمهوری‌خواه در برابر ترامپ به ایفای نقش حیاتی ادامه دهد.

“اگر او ببازد، آسمان حد است. اکنون شما این زن را کاملا طرد کردید تا جایی که او به شما بدهکار مطلقاً صفر است. “امیدوارم او به ریاست جمهوری در سال 2024 نگاه کند. فرصت ها برای ادامه بحث در مورد کشور ما و مسیر درست برای دموکراسی حتی بیشتر می شود.”



Source link

چنی اکنون با تهدید جدی یک چالش مقدماتی مواجه است، زیرا هریت هیگمن، نامزد انتخاباتی به دلیل دیدگاه های ضد ترامپ، رئیس جمهور فعلی را مورد حمله قرار داده است. ترامپ از هاگمن حمایت کرده است و او ماه گذشته برای یک گردهمایی در حمایت از کمپین او به وایومینگ سفر کرد.