محبوبیت شاهزاده ولز پس از کتاب خاطرات پرنس هری Spare کاهش می یابد

“اما تاثیر فوری بر افکار عمومی نباید اغراق شود – و باید توجه داشت که تا حدودی بازگشت از اعتلای همدردی عمومی پس از درگذشت غم انگیز ملکه است.”

شاهزاده خانم ولز هفت امتیاز و دوشس ساسکس پنج امتیاز کاهش یافته است.

شاهزاده هری در کتاب خود هدف خاصی از شاهزاده ویلیام داشت و دهه‌ها کینه و رقابت را توصیف می‌کرد. او برادرش را متهم کرد که او را روی زمین هل می‌دهد و در جریان درگیری در خانه‌اش در کاخ کنزینگتون جراحات جسمی وارد می‌کند و پس از تشییع جنازه دوک ادینبورگ به او حمله می‌کند.

بر اساس نظرسنجی – اندرو کلی، این کتاب تأثیر کمی بر شهرت کلی خانواده سلطنتی داشته است.

او افزود: «مقایسه با ایالات متحده جالب است – همانطور که ممکن است انتظار داشته باشیم، آمریکایی‌ها نسبت به بریتانیایی‌ها نسبت به سلطنت کمتر نظر قوی دارند و کمتر در مورد مزایای آن متقاعد شده‌اند. اما آنها نسبت به شاهزاده هری و مگان نسبت به بریتانیایی ها احساس مثبت تری دارند – اگرچه شاهزاده و پرنسس ولز نیز در آنجا دیدگاه های نسبتاً مطلوبی دارند.

در آنجا نیز، هری (-11) و ویلیام (-13) از انتشار کتاب ضربه خورده اند.

با این حال، این کتاب تأثیر چندانی بر شهرت کلی خاندان سلطنتی نداشته است، به طوری که 53 درصد اظهار داشتند که نسبت به خانواده سلطنتی و 51 درصد نسبت به پادشاه احساس رضایت دارند.

بر اساس گزارش Ipsos Mori، از زمان انتشار این کتاب در 10 ژانویه، رتبه شاهزاده ولز 8 درصد کاهش یافته است، در حالی که رتبه برادرش 7 درصد کاهش یافته است.

شاهزاده و پرنسس ولز به ترتیب با 61 درصد و 60 درصد، محبوب ترین خانواده های سلطنتی هستند. تقریباً 70 درصد فکر می کنند ویلیام پادشاه خوبی خواهد بود.

رتبه بندی محبوبیت ولزی ها از زمان انتشار Spare کاهش یافته است – Max Mumby/Indigo

بریتانیایی ها هنوز نسبت به پادشاه، شاهزاده و پرنسس ولز و شاهزاده رویال و به طور کلی نسبت به خانواده سلطنتی بسیار مثبت تر از منفی نگر هستند و دیدگاه ها نسبت به این موسسه به عنوان یک کل تاکنون تغییر چندانی نکرده است. در حالی که این داستان ها ممکن است دیدگاه های عمومی را نسبت به افراد درگیر به چالش کشیده باشد، خود سلطنت فعلا پابرجاست.

در ایالات متحده، که اکنون خانه ساسکس است، پرنسس با 47 درصد، هری با 4 درصد، ویلیامون 40 درصد و مگان با 35 درصد، محبوب ترین خانواده سلطنتی است.

کلی بیور، مدیر اجرایی ایپسوس در بریتانیا و ایرلند، گفت: «به نظر می‌رسد که شاهزاده هری و برادرش شاهزاده ویلیام در افکار عمومی بریتانیا پس از انتشار کتاب خاطرات دوک ساسکس و ادعاهای موجود در آن آسیب دیده‌اند. شواهدی وجود دارد که سایر اعضای خانواده سلطنتی نیز این سقوط را احساس می کنند.

محبوبیت شاهزاده ولز پس از انتشار کتاب خاطرات پرنس هری، Spare، کاهش یافت.

در مقام مقایسه، میزان مطلوبیت شاهزاده هری در حال حاضر 23 درصد است، در مقایسه با تقریباً 70 درصد در سال 2018. عدم رضایت او در مقایسه با حدود 10 درصد در سال 2018، 53 درصد است.

Ipsos با 1000 بزرگسال بین 18 تا 75 سال در بریتانیا در 10 و 11 ژانویه مصاحبه کرد. نتایج ایالات متحده از نظرسنجی Ipsos از 916 بزرگسال است که بین 11 و 12 ژانویه انجام شد.



منبع

این داده‌ها همچنین بر نیاز سلطنت برای نشان دادن اینکه می‌تواند با نسل‌های جوان‌تر صحبت کند و مرتبط باشد، دوباره تأکید می‌کند.»

بر اساس نظرسنجی - اندرو کلی، این کتاب تأثیر کمی بر شهرت کلی خانواده سلطنتی داشته است.