محاکمه رئیس سابق مجلس اوهایو در مورد تحقیقات رشوه 60 میلیون دلاری آغاز می شود

قبل از اینکه مدیر قانونگذاری DeWine شود، دن مک کارتی، لابی‌گر – که از آن زمان تغییر شغل داده است – به راه‌اندازی یکی از گروه‌های پول سیاه درگیر کمک کرد. ستوان فرماندار جان هاستد به استخدام Randazzo به عنوان رئیس تنظیم کننده خدمات کمک کرد. و لورل داوسون، رئیس وقت ستاد، هشدارهای طرفداران محیط زیست و جمهوریخواهان دیگر را نادیده گرفت که روابط راندازو با FirstEnergy ممکن است مشکلاتی را ایجاد کند.

Randazzo متهم نیست و تخلف را انکار می کند. هیچ یک از مدیران اخراج شده FirstEnergy، از جمله مدیر عامل سابق، چاک جونز، نیز با وجود افشاگری در پرونده های دادگاه که به نظر می رسد برخی از درخواست ها و دریافت لطف را نشان می دهد، متهم نشده اند.

بورخس، یک ترامپ که هرگز به عنوان رهبر جمهوری‌خواه برکنار نشده بود، قبل از اینکه برای انتخاب بایدن در سال 2020 کار کند، پیگرد قانونی او توسط دولت را به عنوان یک حمله سیاسی توسط یکی از منصوبان ترامپ توصیف کرده است. بورخس حتی برای دفاع از خود یک وب سایت راه اندازی کرد. بورخس همچنین از روند ایالتی خود برای نقض مالی مبارزات انتخاباتی برای مقابله با ادعاهای دولت استفاده کرد و استدلال کرد که پولی که دریافت کرده و خرج کرده است تماماً قانونی بوده است.

دیوید دیویلرز، دادستان سابق ایالات متحده، وقتی صحبت از یک گروه پولی تاریک به میان می آید، “دو چیز که قرار نیست باشد: فعالیت اصلی آن قرار نیست سیاسی باشد، و قرار نیست به نفع یک فرد خاص استفاده شود.” که در ابتدا این پرونده را مطرح کرد، در یک فروم در روز چهارشنبه گفت.

کلمبوس، اوهایو (AP) – لری هاوسلدر، رئیس پیشین مجلس نمایندگان اوهایو، هفته آینده محاکمه می‌شود، در بالاترین سطح محاکمه‌ای که هنوز از تحقیقات فدرال رشوه 60 میلیون دلاری که دادستان‌های فدرال آن را بزرگ‌ترین پرونده فساد در تاریخ ایالت می‌نامند، به وجود نیامده است.

هر کدام در صورت مجرم شناخته شدن با 20 سال زندان مواجه خواهند شد. محاکمه می تواند شش هفته طول بکشد.

کارشناسان امور مالی کمپین، این پرونده را فرصتی برای دولت فدرال می‌دانند تا دقیقاً این موضوع را روشن کند: جایی که مرز بین مدیریت قانونی و غیرقانونی پول «تاریک» غیرقابل ردیابی است که در سال‌های اخیر سیل سیاست را سرازیر کرده است. گروه تحقیقاتی غیرحزبی OpenSecrets تخمین می‌زند که گروه‌های پول سیاه از زمانی که Citizens United v. FEC تصمیم گرفت شرکت‌ها و اتحادیه‌ها در سال 2010 مبالغ نامحدودی بدهند، 1 میلیارد دلار برای تأثیرگذاری بر انتخابات ایالات متحده هزینه کرده‌اند.

2 و نیم سال پس از دستگیری جمهوری خواه شاهد سرنگونی مدیر عامل شرکت انرژی فورچون 500 و سایر مدیران اجرایی، استعفای رگولاتور ارشد تاسیسات برقی اوهایو در بحبوحه بررسی دقیق FBI، و برکناری خانواردر به عنوان رئیس مجلس و اخراج وی به عنوان نماینده ایالتی بوده است. اولین بار در اوهایو در 150 سال.

FirstEnergy متعاقباً حدود 38 میلیون دلار را برای یک کمپین تند و زننده خرج کرد تا مانع از برگزاری همه پرسی لغو رای توسط مخالفان قانون جدید شود. دادستان ها می گویند که این شامل ارعاب و پرداخت پول جمع کنندگان امضا، از جمله موارد دیگر بود.

خانه دار و سایر مظنونان در تحقیقات جنایی به طور همزمان با لیست گسترده ای از موارد نقض مالی مبارزات انتخاباتی در سطح ایالت روبرو می شوند که توسط وزیر امور خارجه جمهوری خواه به کمیسیون انتخابات اوهایو ارجاع شده است. این ادعاها تا زمان رسیدگی به پرونده جنایی متوقف می‌شوند، مانند دعوای دزدی ایالتی علیه FirstEnergy، Householder و دیگران، و چهار تحقیق نظارتی مرتبط علیه FirstEnergy در کمیسیون خدمات شهری.

از نظر سیاسی، به نظر می رسد این رسوایی هیچ آسیبی به برند جمهوری خواه در اوهایو وارد نکرده است.

وکلای صاحب خانه به دنبال این بوده اند که طرحی که توسط دادستان ها توصیف شده است چیزی جز کسب و کار معمول نیست، راهی برای پیشبرد آرمان های رهبری او که بی شباهت به چاک شومر، رهبر اکثریت سنای ایالات متحده، دموکرات و رهبر اقلیت سنا، میچ مک کانل نیست. ، یک جمهوری خواه

یک کیفرخواست ادعا می‌کند که خانوار، مت بورخس، رئیس سابق حزب جمهوری‌خواه اوهایو، سه نفر دیگر و یک گروه پولی سیاه به نام Generation Now، طرح مفصلی را که مخفیانه توسط FirstEnergy تأمین مالی می‌شود، برای تأمین قدرت خانوار، انتخاب متحدانش، تصویب قانونی حاوی کمک مالی ۱ میلیارد دلاری سازماندهی کردند. برای دو نیروگاه هسته‌ای قدیمی، و سپس تلاش‌های رای‌گیری برای لغو این لایحه را با یک کمپین حقه‌های کثیف آزار می‌دهند.

کمیسیون تنظیم مقررات انرژی فدرال اخیراً اعلام کرد که FirstEnergy با پرداخت 3.9 میلیون دلار جریمه به دلیل عدم گزارش تقریباً 94 میلیون دلاری لابی‌گری در این لایحه به حسابرسان دولتی در سال‌های 2019 و 2020 موافقت کرد. این شرکت همچنین به سرمایه‌گذاران اعلام کرد که توسط سازمان اوراق بهادار ایالات متحده تحت بررسی است. کمیسیون بورس، چیزی که کمیسیون نه تایید می کند و نه رد می کند.

قانون اصلی رسوایی – لایحه برنامه هوای پاک اوهایو – شامل کمک مالی 1 میلیارد دلاری برای دو نیروگاه هسته ای بود که در آن زمان توسط یک شرکت تابعه فرست انرژی تحت مالکیت کامل بود. در این شکایت جنایی آمده است که توطئه برای تصویب این لایحه ریشه های جزئی در پروازی داشت که FirstEnergy به هاوسولدر و پسرش در مراسم تحلیف ترامپ در سال 2017 ارائه کرده بود.

بر اساس توافقی برای اجتناب از پیگرد قانونی، FirstEnergy Corp. مستقر در آکرون اعتراف کرد که از گروه‌های پول سیاه برای تامین مالی این طرح و رشوه دادن به تنظیم‌کننده خدمات برق استفاده کرده است. همچنین 12 نفر از مدیران را اخراج کرده و دوباره سازماندهی کرده است.

بلافاصله پس از سفر، 1 میلیون دلار از FirstEnergy با افزایش 250,000 دلاری به Generation Now که توسط Householder کنترل می شود، سرازیر شد. دادستان ها می گویند که این پول نقد و بیشتر برای انتخاب فهرستی از نامزدهای مورد حمایت خانوارها در سال 2018 استفاده شد و او برای دومین بار در دوران حرفه ای خود ریاست مجلس را به دست آورد. سپس، مجلس تحت کنترل خانوارها لایحه انرژی را در ژوئیه 2019 تصویب کرد. دی واین این قانون را ظرف چند ساعت امضا کرد.

جزئیات در حال ظهور، پرونده را به دفتر مایک دیواین، فرماندار اوهایو نزدیکتر کرده است – البته بدون اینکه شخصاً او را درگیر کند یا به قدرت انتخاب جمهوری خواهان اوهایو لطمه ای وارد کند – و پتانسیل پرونده را برای شفاف سازی قانون فدرال در مورد اجرای تاریک 501(c)4 روشن کرده است. گروه پول

دادستان ها قصد دارند از تماس های تلفنی ضبط شده، پیام های متنی، ایمیل ها، شهادت شهود و شواهد مستند استفاده کنند تا ثابت کنند که خانواده هولر وارد چیزی شده است که یکی از توطئه کنندگان به عنوان “اتحاد نامقدس” با FirstEnergy توصیف می کند که به عنوان یک طرح دزدی غیرقانونی است.

خانوهولدر در طول مبارزات مبارزه‌جویانه اما ناموفق خود برای حفظ کرسی مجلس خود در حالی که پرونده علیه او جریان دارد، گفت: «من تا به حال رشوه نگرفته‌ام یا برای گرفتن رشوه درخواست نکرده‌ام یا از من خواسته شده است.» تلاش او برای لغو اتهام توطئه علیه او قبل از محاکمه شکست خورد، همانطور که تلاش‌ها برای رد شواهد مربوط به رشوه دادن به رئیس سابق کمیسیون خدمات عمومی اوهایو، سام راندازو، شکست خورد.

خود فرماندار دخیل نبوده است، اما پرونده‌های دادگاه و گزارش‌های خبری در مورد این پرونده نشان می‌دهد که چند تن از اعضای دولت وی در اجازه دادن به آن نقش داشته‌اند.

خانوار و بورخس به همراه دیگر متهمان در ژوئیه 2020 دستگیر شدند.

دو شریک خانواده و یک غیرانتفاعی مرتبط به نقش خود اعتراف کردند و منتظر صدور حکم هستند. متهم سومی که اعتراف به بی گناهی کرد، خودکشی کرد.

یک سال پس از دستگیری هاوسلدر، دموکرات های اوهایو امیدوار بودند که این رسوایی ممکن است نامزدهای جمهوری خواه را در انتخابات میان دوره ای 2022 لکه دار کند، اما این اتفاق نیفتاد. دی واین کل بلیت سراسری حزب جمهوریخواه را برای انتخاب مجدد رهبری کرد و جمهوری خواهان حتی ابراکثریت قوی تری را در هر دو مجلس قانونگذاری به دست آوردند.

هیئت منصفه ای که قرار است روز جمعه در سینسیناتی انتخاب شود باید تصمیم بگیرد که آیا خانوه هولدر 63 ساله و بورخس 50 ساله متهم به توطئه برای مشارکت در یک شرکت انتحاری شامل رشوه خواری و پولشویی هستند یا خیر. آنها اعتراف کردند که بی گناه هستند و همچنان بی گناه هستند.

او گفت: «در آن زمان، زمانی که ما یک ایالت رقابتی بودیم، چنین کیفرخواستی – با لابی‌ها و رئیس سابق حزب جمهوری‌خواه اوهایو – ممکن بود یک زلزله باشد. “اکنون، آن به سختی یک موج است.”



منبع

این تعقیب کیفری تحت نظر یک وکیل ایالات متحده منصوب شده توسط رئیس جمهور سابق، دونالد ترامپ، یک جمهوری خواه آغاز شد و تحت یک جانشین منصوب شده توسط رئیس جمهور دموکرات جو بایدن ادامه دارد.

دواین گفته است که ضربه زدن به راندازو تنها تصمیم او بوده و از این حرکت دفاع کرده است. سخنگوی او، دن تیرنی، این ماه گفت که طبق اطلاعات وی، “هیچ یک از این افراد تا به امروز احضار نشده اند، زیرا هرگز برای این پرونده جنایی مصاحبه نشده اند و پرونده جنایی شامل دفتر ما نمی شود.”

دیل باتلند، استراتژیست دموکرات، گفت که این نتیجه نشان دهنده فرسایش بیشتر موقعیت سابق اوهایو به عنوان یک پیشرو سیاسی است.