محاکمه باراک متحد ترامپ در مورد اتهامات عامل خارجی به بیانیه های آغازین می رسد

آنها قصد دارند استدلال کنند که تعامل آنها با مقامات امارات بخشی از کار آنها برای DigitalBridge بود که در آن زمان به عنوان سرمایه کلنی شناخته می شد.

(گزارش توسط لوک کوهن در نیویورک؛ ویرایش توسط جاناتان اوتیس)



منبعانتظار می‌رود این محاکمه بر این ادعاها متمرکز شود که مقامات امارات به باراک در مورد آنچه در مصاحبه‌های تلویزیونی گفته می‌شود، آنچه که ترامپ نامزد آن زمان باید در سخنرانی سیاست انرژی در سال 2016 بگوید و اینکه چه کسی باید به عنوان سفیر در ابوظبی منصوب شود، تمرکز کند.

وکلای باراک گفته‌اند که وزارت خارجه آمریکا و شخص ترامپ از تماس‌های او با مقامات خاورمیانه اطلاع داشتند که نشان می‌دهد باراک قصد نداشت یک عامل خارجی باشد. (این داستان املای نام قاضی در پاراگراف 7 را به برایان کوگان تصحیح می کند، نه برایان کوگان)

پیش از افتتاحیه بیانیه در روز چهارشنبه، دادستان ها شش عضو منصفه انتخابی خود را حذف خواهند کرد، در حالی که متهمان با هم 13 نفر را اعتصاب خواهند کرد.

دادستان های فدرال در بروکلین می گویند که باراک، رئیس 75 ساله سابق این شرکت که اکنون با نام DigitalBridge Group Inc شناخته می شود، برای امارات متحده عربی کار می کرد تا بین سال های 2016 تا 2018 بر کمپین و دولت ترامپ تأثیر بگذارد و منافع این کشور خاورمیانه را پیش ببرد.

انتخاب هیئت منصفه برای محاکمه، که انتظار می رود حدود یک ماه طول بکشد، از روز دوشنبه آغاز شد. تا بعدازظهر سه شنبه، طرفین بر سر 39 هیئت منصفه واجد شرایط برای هیئت نهایی 12 هیئت منصفه و چهار نفر جایگزین توافق کردند.

باراک، که ریاست کمیته تحلیف ترامپ را برعهده داشت، مانند دستیار سابق و هم‌متهم سابقش متیو گرایمز، خود را بی گناه دانسته است.

نوشته لوک کوهن

برایان کوگان، قاضی منطقه ای ایالات متحده، برخی از اعضای بالقوه منصفه را که به نظر او نمی توانند احساسات شدید درباره ترامپ را کنار بگذارند و شواهد موجود در پرونده را ارزیابی کنند، اخراج کرده بود. کوگان به چندین هیئت منصفه گفت که ممکن است ترامپ به عنوان شاهد در دادگاه احضار شود.

دادستان‌ها گفته‌اند که باراک، گریمز و المالک هرگز به دادستان کل آمریکا نگفته‌اند که طبق قوانین فدرال به عنوان مأمور امارات عمل می‌کنند.

یکی دیگر از متهمان، تاجر اماراتی رشید المالک، آزاد است.

نیویورک (رویترز) – بیانیه‌های افتتاحیه قرار است روز چهارشنبه در محاکمه فدرال تام باراک، مدیر اجرایی سهام خصوصی و جمع‌آوری کمک مالی برای دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، به اتهام اینکه به عنوان یک عامل خارجی بدون اطلاع دولت آمریکا عمل کرده است، آغاز می‌شود.