محاکمه استیو بنن در طرح “ما دیوار را می سازیم” برای می 2024 تعیین شده است.

محاکمه بنن در پرونده “ما دیوار را می سازیم” در 27 مه 2024، درست پس از برنامه ریزی رئیس جمهور سابق برای محاکمه در همان دادگاه منهتن در یک پرونده جنایی غیر مرتبط، آغاز می شود.

برایان کولفاژ و اندرو بادولاتو به اتهامات فدرال اعتراف کردند و به زندان محکوم شدند. متهم سوم، تیموتی شی، در ماه اکتبر مجرم شناخته شد و قرار است ماه آینده محکوم شود.

__

قاضی خوان مانوئل مرچان ریاست هر دو پرونده بنن و ترامپ را بر عهده دارد. Bannon رایگان است و در انتظار آزمایش است. جلسه پنج شنبه تمام چهار دقیقه به طول انجامید.

نیویورک (AP) – یک قاضی روز پنجشنبه گفت که استیو بنن، استراتژیست محافظه کار و متحد دیرینه دونالد ترامپ، در ماه می آینده به اتهام فریب دادن اهداکنندگانی که برای ساخت دیوار در امتداد مرز جنوبی آمریکا پول داده اند، محاکمه خواهد شد.

بنن در حالی که با یک خودروی شاسی بلند مشکی از دادگاه خارج شد، گفت: «ما شما را در ماه مه اینجا می بینیم.

بنن، 69 ساله، سپتامبر گذشته پس از کیفرخواست خود در مورد پولشویی، توطئه، کلاهبرداری و سایر اتهامات دولتی، خود را بی گناه دانست. آلوین براگ، دادستان منطقه منهتن، پس از اینکه تعقیب قضایی فدرال بنن با عفو ترامپ کوتاه شد، این پرونده را آغاز کرد. عفو ریاست جمهوری فقط در مورد جنایات فدرال اعمال می شود، نه جرایم ایالتی.

بنن متهم است که به دروغ به اهداکنندگان قول داده است که تمام پولی که به کمپین «دیوار می‌سازیم» صرف ساختن دیوار در امتداد مرز آمریکا و مکزیک می‌شود. در عوض، دادستان ها ادعا می کنند که این پول برای غنی سازی بنن و سایر افراد درگیر در این پروژه استفاده شده است.

مایکل سیساک را در توییتر دنبال کنید twitter.com/mikesisak و نکات محرمانه را با مراجعه به https://www.ap.org/tips/ ارسال کنید.





منبع