محافظه کاران معتقدند که باید به جای سقط جنین، کودکان را به فرزندی پذیرفت. اما یک روانشناس می گوید فرزندخواندگی می تواند یک “رویداد آسیب زا” برای همه افراد درگیر باشد.


علامت اعتراض مخالف سقط جنین

تظاهرکنندگان حامی زندگی در حالی که در 23 ژانویه 2006 در مرکز شهر لس آلتوس، کالیفرنیا راهپیمایی می کنند، تابلوهایی را حمل می کنند. ده ها تن از حامیان کلیسای سنت نیکلاس به مناسبت سی و سومین سالگرد تصمیم دادگاه عالی برای قانونی کردن سقط جنین راهپیمایی کردند.عکس از جاستین سالیوان/گتی ایماژ

  • مخالفان سقط جنین از زنان خواسته اند به جای پایان دادن به بارداری، نوزادان را برای فرزندخواندگی بگذارند.

  • یک روانشناس آسیب روانی به اینسایدر گفت که این بحث تفاوت های ظریف زایمان و فرزندپروری را نادیده می گیرد.

  • او گفت که فرزندخواندگی به معنای انتخاب نکردن والدین است، در حالی که سقط جنین به معنای انتخاب نکردن باردار است.

پس از لغو دادگاه عالی Roe v. Wade، مخالفان سقط جنین استدلال کرده اند که زنانی که می خواهند سقط جنین انجام دهند باید فرزندان خود را به فرزندخواندگی بدهند، استدلالی که یک روانشناس می گوید نادرست است.

جوآن بگشاو، استاد روانشناسی در کالج مونتگومری به اینسایدر گفت: «فرزندخواندگی هرگز انتخاب محبوبی برای افراد باردار نبوده است.

او ادامه داد: با گذشت زمان، نرخ فرزندخواندگی و سقط جنین کاهش یافته است. “امروزه احتمال بیشتری وجود دارد که افراد باردار در صورت امکان فرزند خود را به دنیا بیاورند و فرزندان خود را بزرگ کنند. این انتخاب همیشه برای فرد باردار نامطلوب بوده است زیرا آسیب زا است.”

پس از واژگونی Roe v. Wade، مدافعان حقوق سقط جنین مانند اتحادیه آزادی های مدنی آمریکا معتقدند زنان بدون دسترسی به سقط جنین ایمن مجبور به بارداری ناخواسته و زایمان خواهند شد.

اما محافظه‌کاران مدت‌ها استدلال کرده‌اند که زنان باردار می‌توانند نوزادان خود را برای فرزندخواندگی رها کنند.

سناتور ریک اسکات در بیانیه ای مطبوعاتی پس از تصمیم دادگاه عالی گفت: «سقط جنین به یک زندگی پایان می دهد. “این نفرت انگیز است و جایی در جامعه ما ندارد. در حالی که ما آخرین حکم دادگاه را جشن می گیریم، مبارزه برای حفاظت از حرمت زندگی تمام نشده است. قانونگذاران و جنبش حامی زندگی این مسئولیت را دارند که فرزندخواندگی را در دسترس تر و مقرون به صرفه تر کنند. و تمام تلاش خود را برای رفع نیازهای زنان مبارز و خانواده هایشان انجام می دهیم تا آنها بتوانند زندگی را انتخاب کنند.”

چند روز پس از لغو این تصمیم، مایک پمپئو، وزیر خارجه سابق آمریکا توییت کرد، “فرزندخواندگی، نه سقط جنین”

وی ادامه داد: با واژگونی روئه باید راه هایی برای تسهیل و ایمن سازی روند فرزندخواندگی در کشورمان پیدا کنیم.

هنگامی که باراک اوباما، رئیس جمهور سابق، دموکرات، به بحث سقط جنین کشیده شد، از هر دو طرف خواست تا “برای کاهش تعداد زنانی که به دنبال سقط جنین هستند، با هم همکاری کنند” و به فرزندخواندگی استناد کرد.

او در سال 2009 گفت: “بیایید حاملگی های ناخواسته را کاهش دهیم. بیایید فرزندخواندگی را بیشتر در دسترس قرار دهیم. بیایید از زنانی که فرزندشان را تا پایان ترم به دنیا می آورند مراقبت و حمایت کنیم.”

باگشاو گفت که “جنبش ضد انتخاب و جنبش طرفدار فرزندخواندگی” این روایت را منتشر کرده اند که فرزندخواندگی جایگزینی برای سقط جنین است.

باگشاو افزود: «این صرفاً با آنچه که ما در مورد تصمیم گیری واقعی زنان می دانیم ناسازگار است.» فرزندخواندگی یک انتخاب در مورد اینکه پدر یا مادر باشد یا نه و سقط جنین یک انتخاب در مورد باردار بودن یا نبودن است. این دو انتخاب کاملاً متفاوت هستند. “

در حالی که مطالعات طولانی مدت در مورد انتخاب بین فرزندخواندگی و سقط جنین در دسترس نیست، چندین مطالعه اخیر نشان می دهد که زنانی که مایل به سقط جنین هستند، نمی خواهند فرزندان خود را به فرزندخواندگی واگذار کنند. یک مطالعه در سال 2017 که در مجله پزشکی Women’s Health Issues منتشر شد، نشان داد که “بیشتر زنانی که سقط جنین می کردند از فرزندخواندگی آگاه بودند اما علاقه ای نداشتند.”

در این مطالعه 956 زن که به دنبال سقط جنین بودند مورد بررسی قرار گرفت، از جمله 231 نفر که به دلیل محدودیت های بارداری از انجام سقط جنین خودداری کردند. از زنانی که از سقط جنین خودداری کردند، تنها 14 درصد به فرزندخواندگی یک هفته بعد فکر کردند و از بین زنانی که زایمان کردند، 91 درصد حفظ فرزند را انتخاب کردند.

باگشاو گفت: «آنچه ما از تحقیقات می دانیم این است که اکثر زنانی که سقط جنین را انتخاب می کنند، از فرزندخواندگی آگاه هستند، اما علاقه ای به آن ندارند.

باگشاو، روان‌درمانگر بیش از دو دهه که با مادران و فرزندان خوانده کار می‌کند، می‌گوید که اکثر زنان علاقه‌ای به فرزندخواندگی ندارند «زیرا خیلی دردناک است، بسیار آسیب زا است و زنانی که نمی‌خواهند مادر شوند، فرزندخواندگی را انتخاب نمی‌کنند. تا حاملگی خود را خاتمه دهند».

متخصص می گوید، زنانی که نوزادان را رها می کنند با غم و اندوه مقابله می کنند

زن در نقاب با علامت

معترض هنگام پیوستن به مردمی که برای یک تظاهرات حقوق باروری در سالن بروکلین بورو در 01 سپتامبر 2021 در مرکز شهر بروکلین در شهر نیویورک گرد آمده بودند، ماسکی روی آن می پوشد که روی آن عبارت “بدون اجبار مادری” نوشته شده بود.عکس از Michael M. Santiago/Getty Images)

مطالعه‌ای که در مجله پرستاری زنان و زایمان منتشر شد، نشان داد که زنانی که خود را برای فرزندخواندگی قرار می‌دهند «در معرض خطر عواقب طولانی‌مدت جسمی، روانی و اجتماعی هستند».

گزارش دسامبر 2020 از کالج آمریکایی متخصصین زنان و زایمان همچنین نشان داد که خطر مرگ در زایمان 14 برابر بیشتر از سقط جنین قانونی است.

در مقاله ای در واشنگتن پست تاتوم هانتر، زنی که پس از یک بارداری نوجوانی فرزندش را برای فرزندخواندگی رها کرد، گفت که در حالی که تجربه او “یکی از آسان ترین و بهترین” تجربیات در مقایسه با سایر مادران مادرزادی بود، اما نشان داد که چگونه حرفه ای – اتخاذ موضع ضد سقط جنین به مادران مادرزاد آسیب می رساند. هانتر این سوال را مطرح کرد که آیا واقعاً انتخاب کرده است، زیرا به او امکان سقط جنین داده نشده است.

“اما هر مادرزادی با درک دردناکی که مهربانی و بی رحمی، غم و شادی را نمی توان به راحتی تشخیص داد. هانتر نوشت و وقتی زوج های خندان تابلوهایی را در دست دارند که به فرزندخواندگی ما پیشنهاد می دهند، می خندم.”

باگشاو گفت این استدلال که می توان به جای سقط جنین زنان، کودکان را به فرزند خواندگی پذیرفت، از در نظر گرفتن تأثیر فرزندخواندگی بر کودک غفلت می کند.

او گفت: «می‌خواهم اضافه کنم که فرزندخواندگان در مورد استفاده از تجربیات ما به عنوان بخشی از شعارهای ضدانتخابی محتاط هستند، که فرزندخواندگی راه‌حلی برای سقط جنین است. “اینطور نیست.”

او افزود: “این نه تنها با تجربه مادران متولد شده، تجربه یک فرد باردار ناسازگار است، بلکه ناسازگار است و پیچیدگی تجربه خود ما را به حداقل می رساند، زیرا فرزندخواندگی تاثیری مادام العمر بر فرزندخواندگان دارد.”

باگشاو گفت که فرزندخواندگان در نیاز به دسترسی به مراقبت های بهداشت روانی بیش از حد حضور دارند. کودکانی که در سیستم مراقبت از خانواده هستند بیشتر درگیر سیستم قضایی نوجوانان هستند و میزان خودکشی برای فرزندخواندگان چهار برابر غیر فرزندخواندگان است.

او گفت: «اینها نمونه هایی از پیچیدگی هایی است که در این چارچوب گنجانده نشده است که فرزندخواندگی یک هدیه است. “این یک معجزه است، زیبا است، یک پایان خوش است – و ما می توانیم از سقط جنین خلاص شویم اگر فقط روی فرزندخواندگی تمرکز کنیم. هیچ یک از دردها و آسیب ها در این چارچوب گنجانده نمی شود.”

اصل مقاله را در Insider بخوانید





منبع