مجلس نمایندگان لایحه حمایت از ازدواج همجنس گرایان را تصویب کرد و آن را به میز بایدن فرستاد

من برای تولد DOMA اینجا بودم. و این یکی از مواردی است که مراسم تشییع جنازه مراسم بسیار شادتری است.»

او گفت: «من از اینکه محافظه‌کارانی که گرایش آزادیخواهانه دارند، معتقدند که ما باید به نحوی در این موضوع دخالت کنیم، شوکه شده‌ام. “این کار دولت نیست.”

Rebekah Monson، Andrea Vigil (Wilfredo Lee / فایل AP)

استنی هویر، رهبر اکثریت مجلس نمایندگان، روز پنجشنبه در جلسه سخنرانی گفت: “عشق شما انتخاب شماست.” حقوق پس از واژگونی Roe v. Wade. “جستجوی خوشبختی به این معنی است که شما می توانید کسی را که انتخاب می کنید دوست داشته باشید.”

واشنگتن – مجلس نمایندگان آمریکا روز پنجشنبه قانونی را تصویب کرد که حمایت فدرال را برای ازدواج زوج‌های همجنس‌گرا و بین‌نژادی تضمین می‌کند.

تصویب این قانون در بحبوحه ترس از اینکه اکثریت محافظه‌کار دیوان عالی ممکن است پس از لغو حق سقط جنین، حق ازدواج همجنس‌گرایان را مجددا مورد بررسی قرار دهند، صورت می‌گیرد. بر اساس نظرسنجی‌های ردیابی گالوپ، این نشان‌دهنده رشد سریع حمایت عمومی ایالات متحده از ازدواج قانونی همجنس‌گرایان است که بر اساس نظرسنجی‌های ردیابی گالوپ، در ژوئن به بالاترین حد خود یعنی 71 درصد رسید – از 27 درصد در سال 1996.

فرانک که در مراسم امضای لایحه به همراه پلوسی و چاک شومر، رهبر اقلیت سنا شرکت کرده بود، روز پنجشنبه در مصاحبه ای در مورد تصویب این لایحه، 26 سال پس از آن که قانون دفاع از ازدواج، به رسمیت شناختن ازدواج همجنسگرایان فدرال را ممنوع کرد، منعکس شد.

بایدن در بیانیه‌ای گفت: «پس از بلاتکلیفی ناشی از تصمیم دادگاه عالی دابز، کنگره امنیت میلیون‌ها ازدواج و خانواده را بازگرداند. آنها همچنین امید و عزت را برای میلیون‌ها جوان در سراسر این کشور فراهم کرده‌اند. می توانند بزرگ شوند و بدانند که دولت آنها خانواده هایی را که آنها می سازند به رسمیت می شناسد و به آنها احترام می گذارد.”

رئیس جمهور همچنین از اعضای هر دو حزب که از این لایحه حمایت کردند تشکر کرد و گفت: “ما نشان دادیم که امکان دارد دموکرات ها و جمهوری خواهان برای حفظ اساسی ترین حقوق خود گرد هم آیند.”

بارنی فرانک، نماینده سابق مجلس، اولین عضو آشکارا همجنسگرا در کنگره، در رای گیری در کنگره شرکت کرد.

Rebekah Monson، Andrea Vigil (Wilfredo Lee / فایل AP)

این لایحه در پاسخ به درخواست های جمهوری خواه مجلس سنا اصلاح شد. این بیانیه تصریح کرد که سازمان های مذهبی ملزم به انجام ازدواج همجنس گرایان نخواهند بود و دولت مجبور نخواهد بود از ازدواج های چندهمسری حمایت کند.

اصلاحات در این لایحه به این معنی بود که مجلس مجبور شد پس از تصویب نسخه قبلی در ماه ژوئیه، دوباره رای دهد.

دموکرات ها به نفع این لایحه متحد شدند، در حالی که اکثر جمهوری خواهان در هر دو مجلس به آن رای منفی دادند. سی و نه جمهوری خواه مجلس نمایندگان روز پنجشنبه از این قانون حمایت کردند و یک نفر هم حاضر شد.

رای 258-169 قانون احترام به ازدواج را به رئیس جمهور جو بایدن می فرستد، او از کنگره برای تصویب این لایحه تمجید کرد و انتظار می رود آن را به قانون امضا کند. این امر پس از آن صورت می گیرد که سنا هفته گذشته همین لایحه را با 61 رای موافق در برابر 36 رای به تصویب رساند.

او به ان‌بی‌سی نیوز گفت: «این نشانه تغییر سیاسی عظیم در آمریکاست. و برای مردم معنادار است. این واقعی است. این یک حرکت نمادین نیست. من بسیاری از همجنسگرایان متاهل و همجنسگرا را می شناسم که از زمانی که کلارنس توماس آنچه را که گفته بود، نگران بوده اند. پس این برای آنها نیز اطمینان خاطر است.»

در سنا، 12 جمهوری خواه با اتفاق آرا دموکرات ها به تصویب این لایحه رای دادند که آن را به مجلس بازگرداند. حامیان حزب جمهوریخواه گروهی التقاطی تشکیل دادند که شامل سناتورهای بازنشسته راب پورتمن از اوهایو، روی بلانت از میسوری و ریچارد بور از کارولینای شمالی می‌شد. معامله گران میانه رو مانند سناتور میت رامنی از یوتا، سوزان کالینز از مین، لیزا مورکوفسکی از آلاسکا و تام تیلیس از کارولینای شمالی. یکی از اعضای رهبری سناتور جونی ارنست از آیووا. و سناتورهای محافظه کار تاد یانگ از ایندیانا، شلی مور کاپیتو از ویرجینیای غربی، دن سالیوان از آلاسکا و سینتیا لومیس از وایومینگ.

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان، حاضر شد تا رای‌گیری را متوقف کند و تصویب این لایحه را اعلام کند. تشویق های بلند در سمت دموکرات مجلس به گوش رسید، در حالی که تعدادی از جمهوری خواهان به کف زدن پیوستند.

این قانون – به رهبری سناتور تامی بالدوین، D-Wis.، اولین فرد آشکارا همجنسگرا که به مجلس سنا انتخاب شد – تضمین می کند که دولت فدرال ازدواج هایی را که به طور معتبر انجام شده اند به رسمیت می شناسد و مزایای کامل را بدون توجه به جنسیت، نژاد زوج، تضمین می کند. قومیت یا منشاء ملی.» با این حال، ایالت ها را ملزم به صدور مجوز ازدواج بر خلاف قوانین ایالتی نمی کند.

این مقاله در ابتدا در NBCNews.com منتشر شده است



منبع