مجلس نمایندگان آمریکا قرار است با اسکناس 430 میلیارد دلاری در مورد قیمت های آب و هوا و دارو، بایدن را به پیروزی جدید برساند

واشنگتن (رویترز) – مجلس نمایندگان ایالات متحده روز جمعه به لایحه 430 میلیارد دلاری برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی و کاهش قیمت داروهای تجویزی رأی خواهد داد، چیزی که دموکرات ها آن را یک پیروزی سیاسی بزرگ برای رئیس جمهور جو بایدن در آستانه انتخابات میان دوره ای نوامبر می دانند.

نظرسنجی ملی دو روزه نشان داد که 40 درصد از آمریکایی‌ها عملکرد شغلی بایدن را تایید می‌کنند، سطحی از حمایت که از نظر تاریخی برای یک رئیس‌جمهور آمریکا پایین است اما از سطح پایین 36 درصدی او در ماه مه بالاتر است.

(گزارش توسط دیوید مورگان؛ ویرایش توسط اسکات مالون و آلیستر بل)



منبع

این مصوبه با عنوان «قانون کاهش تورم» روز یکشنبه پس از یک جلسه ماراتن و 27 ساعته در سنا به تصویب رسید. تصویب مجلس نمایندگان این لایحه را برای امضای بایدن به کاخ سفید ارسال می کند تا به قانون تبدیل شود.

خود بایدن قصد دارد به سراسر کشور سفر کند تا این لایحه را همراه با مجموعه ای از پیروزی های قانونی دیگر به عنوان یک پیروزی برای رای دهندگان و شکست برای منافع خاص تبلیغ کند.

بر اساس نظرسنجی رویترز/ایپسوس که در 3 و 4 اوت انجام شد، حدود نیمی از آمریکایی ها – حدود 49٪ – از قوانین آب و هوا و قیمت گذاری دارو حمایت می کنند، از جمله 69٪ از دموکرات ها و 34٪ از جمهوری خواهان. این لایحه به مدیکر قدرت مذاکره در مورد قیمت دارو را می دهد که 71 درصد از پاسخ دهندگان از جمله 68 درصد جمهوری خواهان از آن حمایت می کنند.

این لایحه بیش از 18 ماه در دست تهیه است. این نشان‌دهنده نسخه نهایی طرح اصلی بایدن است که «بهتر بسازیم»، که باید در برابر مخالفت جمهوری‌خواهان و قانون‌گذاران کلیدی حزب خودش کم‌رنگ می‌شد.

دموکرات‌ها می‌گویند این قانون به کاهش کسری بودجه فدرال، کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای داخلی کمک می‌کند، به Medicare اجازه می‌دهد تا در مورد قیمت‌های پایین‌تر دارو برای افراد مسن مذاکره کند و اطمینان حاصل کند که شرکت‌ها و ثروتمندان مالیات‌هایی را که بدهی دارند، پرداخت می‌کنند.

علاوه بر قانون کاهش تورم، بایدن از پیروزی های قانونی با هدف تقویت رقابت ایالات متحده در برابر چین و گسترش مزایای مراقبت های بهداشتی برای میلیون ها کهنه سربازی که در معرض چاله های سوختگی سمی هستند، شتاب بیشتری به دست آورده است.

دموکرات‌ها که ماه‌ها تحت تأثیر تورم و تعداد تاییدیه‌های شغلی ضعیف بایدن قرار گرفته‌اند، امیدوارند این قانون به آنها در پای صندوق‌های رای در نوامبر، زمانی که رای‌دهندگان در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2024 در کنگره تصمیم می‌گیرند، به آنها کمک کند.

جمهوری خواهان در ماه نوامبر اکثریت مجلس نمایندگان را به دست آورند و همچنین می توانند کنترل سنا را در دست بگیرند.

نوشته دیوید مورگان

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان، دموکرات ارشد مجلس، این هفته در نامه‌ای به همکاران حزبی خود پیش‌بینی کرد: «دموکرات‌های مجلس قانون مهم کاهش تورم را تصویب کرده و به رئیس‌جمهور ارسال خواهند کرد».

جمهوری خواهان با این قانون مخالف هستند و هشدار می دهند که این قانون با افزایش صورت حساب های مالیاتی شرکت ها مشاغل را از بین می برد، با هزینه های دولت باعث افزایش تورم می شود و از توسعه داروهای جدید جلوگیری می کند.

پلوسی گفت: «این لایحه تفاوت فوق‌العاده‌ای در میز آشپزخانه خانواده‌های آمریکایی ایجاد می‌کند.

اما بر اساس نظرسنجی رویترز/ایپسوس، در یک نشانه امیدوارکننده برای دموکرات‌ها، موافقت عمومی بایدن در این هفته به بالاترین سطح خود از اوایل ژوئن رسیده است که نتیجه موفقیت‌های قانون‌گذاری اخیر است.